2018-02-16, 00:33
  #1429
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad menar du?

Jag menar det han sa att man 'stir up people to get them to keep voting' Jag är inte så mycket för att kalla politiker onda. Men vänsterns metoder är bra hänsynslösa. Skit samma om folk börjar slp ihjäl varandra bara vi får behålla makten.

De är som gamla tiders kungar.

Amgående statistik så hjälpte en vän mig med att plocka fram statistik från flera amerikanska städer baserat på etnicitet.

Jag är inte rasist jag blir förbannad på de lögner journos show down our throats.

Och feminister.

Bara ljug. Gudrun har varit desperat efter röster. Hon har gjort vad som helst.
Citera
2018-02-16, 00:36
  #1430
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag menar det han sa att man 'stir up people to get them to keep voting' Jag är inte så mycket för att kalla politiker onda. Men vänsterns metoder är bra hänsynslösa. Skit samma om folk börjar slp ihjäl varandra bara vi får behålla makten.

De är som gamla tiders kungar.

Amgående statistik så hjälpte en vän mig med att plocka fram statistik från flera amerikanska städer baserat på etnicitet.

Jag är inte rasist jag blir förbannad på de lögner journos show down our throats.

Och feminister.

Bara ljug. Gudrun har varit desperat efter röster. Hon har gjort vad som helst.
Statistiken var hyfsat passande med Larry Elders? Jag tror inte han hittar på. Han är ganska skarp.

För övrigt kan vänstern suga en BLEEP
Citera
2018-02-16, 00:42
  #1431
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Statistiken var hyfsat passande med Larry Elders? Jag tror inte han hittar på. Han är ganska skarp.

För övrigt kan vänstern suga en BLEEP
Haha jag satt och funderade på vad en BLEEP var.

Ja statistiken var förbluffande. Jag hade inte en aning om att det låg till på det viset. Jag såg för övrigt den svarte man som blev slagen av polisen i LA Dennis Rodman när han var på avgiftning hos Dr Drew. Där berättade han upprinnelsen. Det som media mörkade. Jag kan ju säga att min bild av det hela blev en helt annan.

Det var mitt wake up call.

Det måste till att svarta säger ifrån, liksom kvinnor. Kvinnor kan de iofs kalla misogynister men man behöver ju inte bry sig.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-16 kl. 00:46.
Citera
2018-02-16, 12:01
  #1432
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
1. Jag beklagar mig inte ett dugg, detta är flashback folk uttrycker sig som de vill.
Det jag har problem med är att när man skyller sina egna tillkortakommanden på andra.
Detta är inte personligt över huvud taget.
Jag ser mig heller inte stå på en sida.






Vad ska jag säga om det, du uppfattar en kontrollerad man som barnslig, jaha och?
Du har självklart rätt till din tolkning av verkligheten.


Det går väl inte att argumentera emot, därför strök jag det också.



Så är det såklart, inget att erinra här heller.

Angående detta så verkar du ha släppt det du skrev som jag fetade ovan, för nu kan du plötsligt anta.



Tja för att dekonstruera det istället för att raljera denna gången då:

Du försöker dekonstruera Jordan med att tolka in att han har agendan att vinna en specifik grupps gillande. Det är så befängt så jag tyckte inte det var värt att bemöta eftersom det är så tydligt att han har en agenda utanför sig själv.

Det du gör är att förminska honom från en människa som tror på en "sak", i det här fallet demokratins bevarande, till att vara en barnslig fjäskande "person" i behov av andras bekräftelse.

Oförmåga att skilja på sak och person.

Ingen av er har kunnat visa några speciella belägg för den här bilden av Jordan. Den grundar sig inte i fakta. Eftersom orden är känslomässigt färgade och fokuserar på person, och inte sak, så var min sammanfattning rimlig, och jag förklarade varför.

Men om man har svårt att skilja på sak och person, så hakar du väl upp dig på den raljanta kritiken. Och ser inget utöver den. Ni brukar ju undvika att svara på sakdelen och fokusera på persondelen.

Här är mitt svar till dig, problemet med det är alltså att du är butthurt?



Ditt svar blir att komma med fler beskyllningar



Ja jag hoppade att förklara, då det här är ett diskussionsforum och inte en arena för personliga diskussioner, de har inget allmänintresse, så jag gick på sakdelen. Jag kan göra det igen.

Han säger inte att det inte finns vitt privilegie, han säger att det finns en massa privilegier, sådan ser världen ut, problemet är det vi diskuterat nyligen, att om du börjar se dig som offer för till exempel, vita mäns privilegier då är vi på the pathway till något sjukt.

Det känns som säcken är knuten nu.

Jag förväntade mig inte att du faktiskt skulle gå tillbaka till de här.

Din huvudsakliga invändning mot mig är att jag spekulerar om Jordans motiv snarare än innehållet i det han säger, eller hur? Och när du gör detta spekulerar du om mina motiv snarare än innehållet i det jag säger. Jag tycker inte det här är ogiltigt eller irrelevant (faktiskt! det jag har haft ett problem med är enkelspårigheten) men det verkar som att du tycker det och då uppskattar du säkert att bli informerad om hyckleriet.

Huruvida bilden av Jordan som barnslig är grundad i fakta eller ej är intressant, vad menar du med grundad i fakta egentligen, jag baserar min uppfattning av honom på vad jag sett honom säga och vad jag har läst andra säga om honom, det finns nog åtminstone en del fakta bland de där sakerna. Hur man uppfattar något är självfallet subjektivt, det vore absurt att påstå att det är en objektiv sanning. Fast det är samtidigt ett faktum att jag uppfattar honom så som jag gör.

Du kanske inte uppfattar att du har tagit en sida i diskussionen men du gjorde det så fort du började berätta om dina värderingar av olika saker, det är inte fakta att det Jordan säger är smart, eller att alla som inte håller med honom är känslodrivna och så vidare, det är värderingar. Det är inget fel i det här men tro inte att du står utanför diskussionen som en objektiv observatör.
Citera
2018-02-16, 13:55
  #1433
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag förväntade mig inte att du faktiskt skulle gå tillbaka till de här.

Din huvudsakliga invändning mot mig är att jag spekulerar om Jordans motiv snarare än innehållet i det han säger, eller hur? Och när du gör detta spekulerar du om mina motiv snarare än innehållet i det jag säger. Jag tycker inte det här är ogiltigt eller irrelevant (faktiskt! det jag har haft ett problem med är enkelspårigheten) men det verkar som att du tycker det och då uppskattar du säkert att bli informerad om hyckleriet.

Huruvida bilden av Jordan som barnslig är grundad i fakta eller ej är intressant, vad menar du med grundad i fakta egentligen, jag baserar min uppfattning av honom på vad jag sett honom säga och vad jag har läst andra säga om honom, det finns nog åtminstone en del fakta bland de där sakerna. Hur man uppfattar något är självfallet subjektivt, det vore absurt att påstå att det är en objektiv sanning. Fast det är samtidigt ett faktum att jag uppfattar honom så som jag gör.

Du kanske inte uppfattar att du har tagit en sida i diskussionen men du gjorde det så fort du började berätta om dina värderingar av olika saker, det är inte fakta att det Jordan säger är smart, eller att alla som inte håller med honom är känslodrivna och så vidare, det är värderingar. Det är inget fel i det här men tro inte att du står utanför diskussionen som en objektiv observatör.

Skillnaden är att samtliga tråddeltagare kan scrolla tillbaka och se vad som faktiskt påståtts, och vad som är någon annans subjektiva tolkningar av det som påståtts.

Peterson medverkar ju själv inte i tråden.

Så ett enkelt sätt att kommunicera hederligt är att citera Peterson och bifoga en länk med källhänvisning där alla kan kontrollera att det faktiskt är vad han sagt och kan ställas til svars för.

Sedan bemöta det citerade. Inte ens subjektiva tolkning av det.
Citera
2018-02-16, 14:12
  #1434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Skillnaden är att samtliga tråddeltagare kan scrolla tillbaka och se vad som faktiskt påståtts, och vad som är någon annans subjektiva tolkningar av det som påståtts.

Peterson medverkar ju själv inte i tråden.

Så ett enkelt sätt att kommunicera hederligt är att citera Peterson och bifoga en länk med källhänvisning där alla kan kontrollera att det faktiskt är vad han sagt och kan ställas til svars för.

Sedan bemöta det citerade. Inte ens subjektiva tolkning av det.
"Oh, so what you're saying is.."

En mycket känd feminist sade en gång mycket klokt: '-First they ignore you, then they ignore at you, then they ignore you, then ignore win'
Citera
2018-02-16, 21:02
  #1435
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som vanligt när det inte går bra byter man ämne.

Vilket polisarbete avser du? Frågan är så luddig så den känns baserad på känslor. Något konkret att svara på finns inte.

Identitetspolitim är aldrig okey

Frågan var dina egna ord med svarta utbytt mot män. Vad du kände när du formulerade den kan bara du själv veta.
Citera
2018-02-16, 22:12
  #1436
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vilket polisarbete avser du? Frågan är så luddig så den känns baserad på känslor. Något konkret att svara på finns inte.

Jag ska hjälpa dig lite ifall du glömt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
I USA idag lyfts svarta fram som offer trots att statistiken säger annat om tex polisens arbete.

Och vad säger statistiken om polisens arbete när det gäller män?
Eller är identitetspolitik och statistisk korrelation okej i vissa fall men inte i andra?
Citera
2018-02-17, 00:26
  #1437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag ska hjälpa dig lite ifall du glömt.



Och vad säger statistiken om polisens arbete när det gäller män?
Eller är identitetspolitik och statistisk korrelation okej i vissa fall men inte i andra?
Att det sett till populationen är det svarta män som skjuts och skjuter mest, i USA i alla fall.
Förmodligen även i Sverige fast då byts väl ut mot andra, dock ej vita män, om nu vi skulle få fram en sådan statistik, vilket i dagens PK feministiska samhälle inte är troligt.

I dag handlar det mesta om att förminska allt annat och lyfta fram vita män som förövare, detta har accelererats de senaste 20 åren och de sista 5 med en rasande fart.
Resultatet av denna ideologiska idioti gör att statistik INTE tas fram i delar som kommer bevisa annat, som våldtäkter, brott i allmänhet, vi lär inte få se underökningar som i djupet går in på löneskillnader mellan könen o.s.v. det man visar upp är det som passar ideologin.
Inget fel i det, feminismen är i makten och vill behålla den, men det betyder inte att propagandan är sann och att makt korrumperar vet alla.

Lyckligtvis börjar vi se sprickor i fasaden, så hoppen spirar om att den skall rasa innan ideologin raserar allt.
Citera
2018-02-17, 00:37
  #1438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Att det sett till populationen är det svarta män som skjuts och skjuter mest, i USA i alla fall.
Förmodligen även i Sverige fast då byts väl ut mot andra, dock ej vita män, om nu vi skulle få fram en sådan statistik, vilket i dagens PK feministiska samhälle inte är troligt.

I dag handlar det mesta om att förminska allt annat och lyfta fram vita män som förövare, detta har accelererats de senaste 20 åren och de sista 5 med en rasande fart.
Resultatet av denna ideologiska idioti gör att statistik INTE tas fram i delar som kommer bevisa annat, som våldtäkter, brott i allmänhet, vi lär inte få se underökningar som i djupet går in på löneskillnader mellan könen o.s.v. det man visar upp är det som passar ideologin.
Inget fel i det, feminismen är i makten och vill behålla den, men det betyder inte att propagandan är sann och att makt korrumperar vet alla.

Lyckligtvis börjar vi se sprickor i fasaden, så hoppen spirar om att den skall rasa innan ideologin raserar allt.
Länk till ovan, jag kan inte se att de beräknar och tar hänsyn till populationen, men jag kan missat det i texten.
Om de inte har det kan vi i alla fall konstatera att vita är över 70% av befolkningen, sen är resten bara att räkna ut……har jag rätt, inga vackra siffror.
https://www.usnews.com/news/articles/2016-09-29/race-and-homicide-in-america-by-the-numbers
Citera
2018-02-17, 01:25
  #1439
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Att det sett till populationen är det svarta män som skjuts och skjuter mest, i USA i alla fall.
Förmodligen även i Sverige fast då byts väl ut mot andra, dock ej vita män, om nu vi skulle få fram en sådan statistik, vilket i dagens PK feministiska samhälle inte är troligt.

I dag handlar det mesta om att förminska allt annat och lyfta fram vita män som förövare, detta har accelererats de senaste 20 åren och de sista 5 med en rasande fart.
Resultatet av denna ideologiska idioti gör att statistik INTE tas fram i delar som kommer bevisa annat, som våldtäkter, brott i allmänhet, vi lär inte få se underökningar som i djupet går in på löneskillnader mellan könen o.s.v. det man visar upp är det som passar ideologin.
Inget fel i det, feminismen är i makten och vill behålla den, men det betyder inte att propagandan är sann och att makt korrumperar vet alla.

Lyckligtvis börjar vi se sprickor i fasaden, så hoppen spirar om att den skall rasa innan ideologin raserar allt.

Socialistisk radikalfeminism är den feministiska ideologi som dominerar i (och låt mig vara partisk) alldeles för många samhällsområden.

Någonting som "feminismen" (i singular och bestämd form) existerar inte. Det är terminologi som används av folk som vet så lite om feminism att innehållet i vår egen riksdag... bevisligen... är helt främmande.

Det är inte så att exempelvis särartsfeminism och som i Sverige representeras av Sverigedemokraterna - via Paula Bieler, partiets jämställdhetspolitisk talesman - äger någon sorts makt i samhället...

Det samma kan sägas om liberalfeminism även om den får ett visst genomslag när, och givet, just högerblocket regerar landet (vi fick exempelvis Jämställdhetsbonusen under Alliansens styre allra senast, vilket var en liberalfeministisk reform - en reform som sittande regering såklart avverkade redan under de första månaderna vid makten... tvi det fria valet!!!! ).

En fråga: exakt vad hade du tänkt att ersätta feminism med - inom såväl jämställdhetspolitiken som socialt? Mig veterligen så finns det inte något annat tankegods på den här planeten som överhuvudtaget skulle beröra konceptet "jämställdhet", bortom feminism...
Citera
2018-02-17, 01:46
  #1440
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Jag ser bara en väg i Sverige = SD och sedan hoppa av tåget innan det blir för starkt, men det är en otroligt vansklig väg att gå, men enda alternativet jag i dag ser.

Då tycker jag att du läser följande artikel och stödjer damen i fråga (för du lär säkerligen hålla med i sak); https://nyheter24.se/debatt/767489-paula-bieler-sd-jag-ar-sarartsfeminist

Paula Bieler, Sverigedemokraternas jämställdhetspolitiska talesman:

"Jag är särartsfeminist. Kort sagt innebär detta att jag tror att vissa av de skillnader som finns mellan mäns och kvinnors liv grundar sig i att vi inte är skapta helt likadana och att vi tenderar att göra lite olika val, ha lite olika preferenser. På individuell nivå är givetvis skillnaderna inom respektive grupp större än mellan dem, och det vore inte bara dumt utan direkt skadligt att hävda att alla av ett visst kön skulle vara på ett visst sätt. Men om något fler kvinnor tenderar att söka sig till exempelvis vårdsektorn och något fler män föredrar industrin så ser jag inte detta som ett problem. Problematiskt är det däremot om villkoren inom en bransch eller sektor är dåliga.

Jag är inte rädd för olikheter, men jag är rädd för en politik som ger olika villkor baserat på kön. För mig är det en självklarhet att män ska ha samma automatiska rätt till vårdnad av sina barn som kvinnor, oavsett om föräldrarna är gifta eller inte. För mig är det självklart att något sådant som "positiv särbehandling" aldrig kan existera. För mig är det självklart att du ska få respekt och acceptans för dina val, oavsett vilket kön du har, vilka val du gör och om de passar in i en gammal norm eller en ny. Det är vad jämställdhet betyder för mig, och det är vad jag kommer att arbeta för."

Det här är lite av det tankestoff som Sverigedemokraterna för på det jämställdhetspolitiska området och genom en uttalad särartsfeminist (och åsikterna samt perspektiven är per definition särartsfeministiska). Har sett varenda jämställdhetspolitisk debatt i riksdagen sedan Sverigedemokraterna tillträde i riksdagen and beyond - det här är partiets jämställdhetspolitik i ett nötskal.

Vält nu inte Sölvesborg för att Sverigedemokraterna har blivit, eh, "påkomna" med att föra feministisk politk. Överraskningen bygger på okunskap - framstimulerad av vänsterblocket (någonsin hört talas om särartsfeminism, liberalfeminism eller anarkafeminism under skolgången eller i traditinella medier?) - och på att partiet förstår att Kreti och Pleti inte riktigt är redo för den, eh, "brutala" sanningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in