Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Jag uppfattar hans sätt att argumentera samt frågorna han väljer att argumentera om som barnsligt.
Så du "tycker" att han är barnslig, eftersom du tycker frågorna är barnsliga.
Vad är barnsligt i hans sätt att argumentera?
Jag drar det andra en gång till
Citat:
På vilket vis beter han sig som ett barn?
Så igen, vad i Jordans beteende ser du som barnsligt.
Så jag undrar på vilka grunder du kallar honom barnslig, utifrån en allmän definition av vad som betecknas som barnsligt, inte en personlig åsikt?
att hålla med honom är befängt. I avseende vad?
Citat:
Alla sanningar är lika värda, men allas åsikter är inte sanningar. Jag ser inte relevansen i de flesta av dina frågor.
Vem eller vad avgör vad som är sant?
Det är brukligt att man när man deltar på ett diskussionsforum kommer med välbyggda argument.
Citat:
Du verkar vara sårad av att jag inte har lika höga tankar om Jordan som du men det får du nog acceptera, jag tror inte du kommer lyckas konvertera mig.
Projicera inte dina känslor på mig.
Varför skulle jag vara sårad?
Hur kommer du till den slutsatsen?
Eller är det återigen bara något du tycker?
Jag skiter i vad du tycker, jag tror aldrig jag kommer konvertera någon och har inget behov av det. Jag är mest intresserad av hur det ser ut i huvudet på dig, hur dina tankestrukturer ser ut, jag hoppades på att det inte bara var känslostyrt. Jag ger dig en chans att bevisa dig vara något mer än någon som bara försöker verka cool och tycker...
Citat:
Jag är osäker på vilka termer det är du syftar på, neo-marxism? Det är inget man pratar om på psykologiinstutitionerna normalt, förutom Jordan då.
Det kryllar av psykologiska termer, läser man på universitetsnivå känner man igen dem.
neo marxism är ingen psykologisk term så den syftar jag givetvis inte på.
Bara en sådan enkel sak som serotoninets inverkan på humöret är bland det första man lär sig eftersom man börjar i fysiologin, vilket är ett måste för att kunna prata om synapser och nerutransmittorer =signalsubstanser.
Serotonin är en signalsubstans. Wiki igen
Citat:
Exempelvis påverkas serotoninkoncentrationen i nervsystemet hos leddjur och ryggradsdjur av djurets sociala status.
Du ville belägga Jordan med fel där, men han talar om lobsters som kusiner fick jag veta. Men för att återgå till serotoninet, detta pratar man mycket om, särskilt när man diskuterar depressioner och gängse medikamenter och annan syn på depression.
Jag bryr mig inte som mycket om Jordan, jag gillar att se saker från en mängd olika perspektiv och höra andras tolkningar, angående detta så finns hur mycket som helst.
Just i ditt fall är jag mest fascinerad av frånvaron av tolkning - finns det verkligen ingen intellektuell verksamhet alls?
Och igen, blanda inte ihop mig med dig.
Jag roas av att du frivilligt hänger ut dig själv såhär.
Det är nästan som de som är med på dokusåpor, eller de som är med i de medicinska programmen och blottar sina kroppar inför miljoner. Fast det är mer cringe än vad som sker här.