Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 09:35
  #169
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ok. Fått för mig att det varit halva poängen, att bara kunna ta några bloss smidigt då och då.

Det går säkert bra... Anledningen att jag använt det är för att jag vill skippa nikotin och att det är effektivare. En femma räcker i flera månader för mig.
Citera
2018-02-17, 09:39
  #170
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det går säkert bra... Anledningen att jag använt det är för att jag vill skippa nikotin och att det är effektivare. En femma räcker i flera månader för mig.

Jaha. Men luktar det så mkt mindre?
Citera
2018-02-17, 09:45
  #171
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Jaha. Men luktar det så mkt mindre?

Ja, det är en jäkla skillnad. Man kan känna det om man går in i samma rum som någon som vapear, möjligen. Men det är inte i närheten av samma. Inte en chans att någon granne kan känna det iaf
Citera
2018-02-17, 09:49
  #172
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Ja, det är en jäkla skillnad. Man kan känna det om man går in i samma rum som någon som vapear, möjligen. Men det är inte i närheten av samma. Inte en chans att någon granne kan känna det iaf

Intressant. Sen finns det så såklart stor skillnad på olika vapear.
Någon som sticker ut eller ska undvikas? Bra beställningasida?
Citera
2018-02-17, 09:54
  #173
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Intressant. Sen finns det så såklart stor skillnad på olika vapear.
Någon som sticker ut eller ska undvikas? Bra beställningasida?

Det var några år sedan jag köpte min och den var ganska dyr, skulle läsa lite här:

(FB) Den stora tråden om vaporizers! (FAQ/Diskussion)

Min är en Storm från vapeshop.com, fungerar fint men vet en som köpte en lika bra för mindre än halva priset men vet inte var faktiskt.
Citera
2018-02-17, 11:51
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Frågan är också om de verkligen har rätt, det vill säga om det verkligen skulle innebära en giltig uppsägning. Vet inte om haschrökning är är "kriminell verksamhet" så som det troligen menas i kontraktet. Kan man bli uppsagd om man tar en tramadol också? Rökning är givetvis en annan sak.

Du kan ju svara: "Nej det stämmer inte alls, skulle aldrig röka där jag odlar, tror ni jag är nån jävla n00b?"

All hantering av narkotika i Sverige är olaglig, det betyder att det även är olagligt att vara påverkad. Så här säger Narkotikastrafflagen:
Den som olovligen
1. överlåter narkotika,
2. framställer narkotika som är avsedd för missbruk,
3. förvärvar narkotika i överlåtelsesyfte,
4. anskaffar, bearbetar, förpackar, transporterar, förvarar eller tar annan sådan befattning med narkotika som inte är avsedd för eget bruk,
5. bjuder ut narkotika till försäljning, förvarar eller befordrar vederlag för narkotika, förmedlar kontakter mellan säljare och köpare eller företar någon annan sådan åtgärd, om förfarandet är ägnat att främja narkotikahandel, eller
6. innehar, brukar eller tar annan befattning med narkotika döms, om gärningen sker uppsåtligen, för narkotikabrott till fängelse i högst tre år.
Citera
2018-02-17, 12:10
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
En VÄN?

Ponera att du hade svarat
något i stil med "Jag bestrider påståendet att jag har rökt hasch i min bostad, och såvitt jag vet har ingen annan heller gjort detta. Isåfall utan min vetskap. Hasch förekommer inte i mitt hem, under my watch"

Vad hade det kunna leda till?

Din "vän", är inte en vän utan en illa beräknande sadist. En riktig jävla idiot.


Vad hade det kunnat leda till mer än att min hyresvärd hade skrattat åt mig , min hyresvärd är i stort sett omöjlig att ringa eller få tag i sen skiter han i precis allt utom sina pengar så var aldrig direkt orolig mer fundersam
Citera
2018-02-17, 16:45
  #176
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
All hantering av narkotika i Sverige är olaglig, det betyder att det även är olagligt att vara påverkad. Så här säger Narkotikastrafflagen:
Den som olovligen
1. överlåter narkotika,
2. framställer narkotika som är avsedd för missbruk,
3. förvärvar narkotika i överlåtelsesyfte,
4. anskaffar, bearbetar, förpackar, transporterar, förvarar eller tar annan sådan befattning med narkotika som inte är avsedd för eget bruk,
5. bjuder ut narkotika till försäljning, förvarar eller befordrar vederlag för narkotika, förmedlar kontakter mellan säljare och köpare eller företar någon annan sådan åtgärd, om förfarandet är ägnat att främja narkotikahandel, eller
6. innehar, brukar eller tar annan befattning med narkotika döms, om gärningen sker uppsåtligen, för narkotikabrott till fängelse i högst tre år.

Frågan är inte huruvida det är olagligt eller inte, utan om brottet utgör grund för uppsägning av hyreskontrakt. Man blir inte vräkt om man laddar ned film heller. Det är 18-års gräns på forumet för övrigt.
Citera
2018-02-18, 23:12
  #177
Medlem
Ring polisen och fråga om råd - de är neutrala i förhållande till hyresvärden och har koll på lagarna.
Citera
2018-02-20, 10:43
  #178
Medlem
Hyresvärden kan inte vräka dig utan bevisning. Däremot så har denne förmodligen gjort en polisanmälan, vilket du bör ta för givet även om det ännu inte är så. För har det gjorts en polisanmälan så kan polisen knacka på nör som helst och då vill du verkligen inte ha något hemma. Känner polisen dessutom lukt i lägenheten så kommer deras vittnesmål väga tungt i en rättegång.
Citera
2018-02-20, 11:26
  #179
Medlem
Jag tycker du ska följa den väg som Kraftfoder stakar ut åt dig, fast jag tycker du ska göra detta brevlådas. Av ditt första meddelande framkommer att du verkar kunna formulera dig

Alltså! Blåneka och gå till motattack med att du känner dig kränkt och förolämpad av deras grundlösa anklagelser. Gå gärna vidare till Hyresnämnden genom att skicka en kopia av F-sams brev dit med en skriftlig protest mot deras beteende. Meddela F-sam att du - tänker/kommer att göra/har gjort -
detta.

Tänk på att innan F-sam/hyresvärden sänder nämnda brev till dig - så har de ordentligt på fötterna i frågan. Ett grundtips till dig - sluta punda i lägenheten.
Citera
2018-02-21, 20:28
  #180
Medlem
har en polare som satt i en liknade sits.. som alla tidigare sagt neka och va upprörd över att dom påstår du knarkar i din lägenhet .. be att få se bevisen eller veta vem som påstår de här .. och jag skulle även fråga om dom tror dom har rätt att göra så här.. om dom misstänker nåt ska dom göra en polisanmälan och så får polisen ta hand om de så man gör med alla brott känns inte ok att dom lite hotar dig om att du blir vräkt.. fråga om vi inte lever i ett rättssamhälle där de är lagen som bestämmer va som är ett brott/otillåtet.. säg även att i en rättegång är de va ni kan bevisa inte va fan ni sitter och tror eller hört på ryktes vägar.. så för att va på säkra sidan rök inget inne eller överhuvetaget. då kan du va säker på att du får bo kvar.

helt jävla sjukt att dom lägger tid pengar och polisiära resurser på att jaga folk som smokar lugnt och fredligt i sitt eget hem ...

lycka till behöver du mer hjälp hur du ska ut forma ditt brev pm ska jag hjälpa dig med de jag kan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback