Citat:
Ursprungligen postat av
welathanthrige
Ja det är min hyresvärd. ''Det har kommit till vår kännedom att det förekommer haschrökning i din lägenhet blablabla Detta är en kriminell handling vilket därmed kräver att vi gör en polisanmälan etc Vi vill påtala att handlingar enligt ovan ger skäl för vräkning och kan alltså rendera i omedelbar uppsägning av ditt hyreskontrakt''
Om du nu inte har en så kallad historik som "notorisk knarkare" så kontakta Folksam, inte genom kontaktuppgifterna som är i "brevet", utan ring Folkskams växel och be att få tala med den som undertecknat brevet. (Om hen ens existerar).
Blir du framkopplad, och du får prata med "rätt" person, ska du säga ungefär som så:
"Jag har fått ett mycket märkligt brev från er, där det påstås av er att det röks cannabis i min lägenhet. Är det verkligen ni som skickat detta kränkande brev, och om det är så, så på vilken grund?"
-Var sedan tyst, låt hen "förklara" varför de skickat brevet. Spela gärna in samtalet, så du har "bevis" eller iaf. som minnesanteckningar.
Jag är helt övertygad om att Folksam kör en "rövare", för "lukt" är inget acceptabelt skäl att skicka sådana brev. Har det varit andra bekymmer gällande hasch/cannabis i din lägenhet? -Typ polisen gjort husis och du därefter åkt fast för brott? -Typ att du odlat eller så?