2018-02-12, 17:04
Medlem
Tjena, fick ett brev från Folksam idag om att det förekommer cannabisrökning i min lägenhet vilket såklart stämmer, dom vill ha en skriftlig redogörelse angående hur jag tänker agera på klagomålet. Några tips på vad jag kan skriva som svar? All hjälp uppskattas enormt
Senast redigerad av welathanthrige 2018-02-12 kl. 17:06.
Citera
2018-02-12, 17:09
Medlem
RingInteSnutens avatar
Neka.

Sedan tar du ben promenad när du ska röka tills dess att utredningen är över.
Citera
2018-02-12, 17:09
Medlem
0gKolhydraters avatar
Att du inte vet vad de pratar om, sedan röker du inget mer inomhus och vädrar dagligen, de finns ju inte bevis?
Citera
2018-02-12, 17:10
Medlem
truthwillouts avatar
Säg att det inte stämmer. De kommer garanterat påverka din försäkring och chans att bo kvar om du är ärlig, tyvärr
Citera
2018-02-12, 17:14
Medlem
Lauderdales avatar
Rök i badrummet, i värsta fall sätt på duschen så lukten försvinner.
Citera
2018-02-12, 17:15
Medlem
Hur lång text bör man dra till med?
Om jag bara nekar till allt vad tror ni det tas för åtgärder?
Citera
2018-02-12, 17:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welathanthrige
Hur lång text bör man dra till med?
Om jag bara nekar till allt vad tror ni det tas för åtgärder?

Jag fattar inte vad Folksam har med det att göra. Är det din hyresvärd eller? Du kan bara förneka och påstå att du inte har en aning om vad de pratar om. Folksam har inga polisiära befogenheter och kan inte komma åt dig om du nekar. Hur ska de kunna bevisa att du rökt?
Citera
2018-02-12, 17:27
Medlem
Ja det är min hyresvärd. ''Det har kommit till vår kännedom att det förekommer haschrökning i din lägenhet blablabla Detta är en kriminell handling vilket därmed kräver att vi gör en polisanmälan etc Vi vill påtala att handlingar enligt ovan ger skäl för vräkning och kan alltså rendera i omedelbar uppsägning av ditt hyreskontrakt''
Citera
2018-02-12, 17:33
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ja det är min hyresvärd. ''Det har kommit till vår kännedom att det förekommer haschrökning i din lägenhet blablabla Detta är en kriminell handling vilket därmed kräver att vi gör en polisanmälan etc Vi vill påtala att handlingar enligt ovan ger skäl för vräkning och kan alltså rendera i omedelbar uppsägning av ditt hyreskontrakt''
Neka som aldrig förr och vädra ut ordentligt. Rök inte mer förns utredningen är klar.
Citera
2018-02-12, 17:37
Medlem
Några tips på vad som kan skrivas som ett ordentligt svar? Jag har inte mer än ''Jag nekar till användning/hantering av förbjudna substanser i lägenheten, det stämmer absolut inte och jag har ingen aning om vart detta kommer ifrån.''
Citera
2018-02-12, 17:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Om du nu inte har en så kallad historik som "notorisk knarkare" så kontakta Folksam, inte genom kontaktuppgifterna som är i "brevet", utan ring Folkskams växel och be att få tala med den som undertecknat brevet. (Om hen ens existerar).

Blir du framkopplad, och du får prata med "rätt" person, ska du säga ungefär som så:
"Jag har fått ett mycket märkligt brev från er, där det påstås av er att det röks cannabis i min lägenhet. Är det verkligen ni som skickat detta kränkande brev, och om det är så, så på vilken grund?"

-Var sedan tyst, låt hen "förklara" varför de skickat brevet. Spela gärna in samtalet, så du har "bevis" eller iaf. som minnesanteckningar.

Jag är helt övertygad om att Folksam kör en "rövare", för "lukt" är inget acceptabelt skäl att skicka sådana brev. Har det varit andra bekymmer gällande hasch/cannabis i din lägenhet? -Typ polisen gjort husis och du därefter åkt fast för brott? -Typ att du odlat eller så?
Citera
2018-02-12, 17:44
Medlem
kalkryggars avatar
Ställ dig oförstående till anklagelserna och fråga varför dom anklagar dig. Sen röker du aldrig skiten mer i ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in