Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 13:44
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Varför hade du velat det? Absolut vill man ha ut någon som röker så att lukten förflyttar sig och stör men annars förstår jag inte.

Faktum är att det luktar ut i trappuppgången från en inrökt lägenhet oavsett om det är vanliga cig eller inte . Rökstanken är påtagligast när man går förbi en inrökt lägenhet , så ja det stör som granne . Äcklig lukt och lägenheterna får saneras efter dylika hyresgäster . Tror f-n att man inte vill att det röks ohejdat i en lägenhet om man är hyresvärd .
Citera
2018-02-14, 14:06
  #122
Avstängd
Neka utan att tveka
Citera
2018-02-14, 15:32
  #123
Medlem
ExtremParanoias avatar
Du beter dig jävligt illa som bryter emot hyresvärdens avtal om att inte röka i lägenheten. Äckliga slackers som dig gör att cannabis aldrig kommer att tas seriöst som ett rusmedel utan som en barnslig ungdomssynd.

Hoppas du blir av med lägenheten och fy skäms din loser!
Citera
2018-02-14, 17:52
  #124
Medlem
Fick en liknande brev från min hyresvärd jag blev lite fundersam så jag svarade inte på brevet , det kom fram att det var en vän som försökte göra sig rolig.
Citera
2018-02-14, 18:58
  #125
Medlem
kristallklars avatar
Du ska neka. Det kan vara tryggt att veta att en husrannsakan kräver skälig misstanke om brott som ger minst två års fängelse. Ingen kommer att gå in i din lägenhet.

Åter till nekandet: så här skriver du: Jag har mottagit ert brev med anledning av misstänkt cannabisrökning. Det har inte förekommit någon sådan i min lägenhet. Vänligen, xx

Alternativ två: svara inte och avvakta.

Lycka till!
Citera
2018-02-14, 19:02
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Du ska neka. Det kan vara tryggt att veta att en husrannsakan kräver skälig misstanke om brott som ger minst två års fängelse. Ingen kommer att gå in i din lägenhet.

Åter till nekandet: så här skriver du: Jag har mottagit ert brev med anledning av misstänkt cannabisrökning. Det har inte förekommit någon sådan i min lägenhet. Vänligen, xx

Alternativ två: svara inte och avvakta.

Lycka till!

Fast det kan ju ändå inte stämma? Folk for husisar för allt möjligt. Köpt RC droger får tom folk husisar av och där är det inget snack om 2års fängelse straff.
Citera
2018-02-15, 07:38
  #127
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Du beter dig jävligt illa som bryter emot hyresvärdens avtal om att inte röka i lägenheten. Äckliga slackers som dig gör att cannabis aldrig kommer att tas seriöst som ett rusmedel utan som en barnslig ungdomssynd.

Hoppas du blir av med lägenheten och fy skäms din loser!

Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Du ska neka. Det kan vara tryggt att veta att en husrannsakan kräver skälig misstanke om brott som ger minst två års fängelse. Ingen kommer att gå in i din lägenhet.

Åter till nekandet: så här skriver du: Jag har mottagit ert brev med anledning av misstänkt cannabisrökning. Det har inte förekommit någon sådan i min lägenhet. Vänligen, xx

Alternativ två: svara inte och avvakta.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Fast det kan ju ändå inte stämma? Folk for husisar för allt möjligt. Köpt RC droger får tom folk husisar av och där är det inget snack om 2års fängelse straff.
Antar att ni inte läst tråden men det visade sig att det inte var Folksam som skickade brevet. TS har blivit prankad av en polare eller scammad av en granne.
Citera
2018-02-15, 15:30
  #128
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Du ska neka. Det kan vara tryggt att veta att en husrannsakan kräver skälig misstanke om brott som ger minst två års fängelse. Ingen kommer att gå in i din lägenhet.

Åter till nekandet: så här skriver du: Jag har mottagit ert brev med anledning av misstänkt cannabisrökning. Det har inte förekommit någon sådan i min lägenhet. Vänligen, xx

Alternativ två: svara inte och avvakta.

Lycka till!

Lite fel om husrannsakan

"För att få genomföra en reell husrannsakan krävs alltid att polisen har anledning att anta (ett lågt beviskrav) att ett visst, konkret brott har begåtts. För brottet måste fängelse finnas i straffskalan*"

http://lawline.se/answers/9404
Citera
2018-02-15, 18:51
  #129
Medlem
Juliusdreads avatar
Liknande hände mig, blev konfronterad av min kvartersvärd pga att det luktade hasch i min port. Jag höll masken och sa att även jag har känt det och blivit störd av lukten. Vi pratade lite kring det problemet och jag skyllde allt på blattarna som bor under mig. Sa att jag känt hur det luktar från deras köksfönster och att det är ett väldans spring i porten på konstiga tider på dygnet. Nu för tiden hejar min kvartersvärd på mig varje gång vi ses.
Citera
2018-02-15, 19:00
  #130
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Fick en liknande brev från min hyresvärd jag blev lite fundersam så jag svarade inte på brevet , det kom fram att det var en vän som försökte göra sig rolig.


En VÄN?

Ponera att du hade svarat
något i stil med "Jag bestrider påståendet att jag har rökt hasch i min bostad, och såvitt jag vet har ingen annan heller gjort detta. Isåfall utan min vetskap. Hasch förekommer inte i mitt hem, under my watch"

Vad hade det kunna leda till?

Din "vän", är inte en vän utan en illa beräknande sadist. En riktig jävla idiot.
Citera
2018-02-15, 22:38
  #131
Medlem
526s avatar
Om det är sant är det intressant juridiskt.
Vad exakt är skälet för att värka någon som röker hash?
Är det för att den bryter mot hyreskontraktet och röker?
Eller är det att hyresgästen gör något olagligt?

Om det är för att det är olagligt så är frågan om hyresvärdar har rätt att vräka för att det begåtts olagligheter i lägenheten? Det skulle i så fall innebära att de har rätt att vräka alla som begått brott i sina hem. Tex en misshandel i lägenheten där det finns en dom som styrker det. Har de rätt att säga upp hyresrätten i såna fall?

Dvs om de gör husrannsakan och hittar narkotika så är det ett själva brottet i sig som är ska vara underlag för en vräkning? Stämmer det? Har det hänt att folk blir av med lägenheter för att de dömts för innehav?

Om inte så måste de väl ta TS på bar gärning när han röker för att det ska hålla juridiskt - och då är det rökningen som är problemet. Inte narkotikainnehavet?
Eller?
Vore kul om någon juridiskt kunnig kunde förklara?
__________________
Senast redigerad av 526 2018-02-15 kl. 22:42.
Citera
2018-02-15, 23:44
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Faktum är att det luktar ut i trappuppgången från en inrökt lägenhet oavsett om det är vanliga cig eller inte . Rökstanken är påtagligast när man går förbi en inrökt lägenhet , så ja det stör som granne . Äcklig lukt och lägenheterna får saneras efter dylika hyresgäster . Tror f-n att man inte vill att det röks ohejdat i en lägenhet om man är hyresvärd .

Ja, men då är det inte personen i sig man har något emot och vill kicka ut på hatan utan istället att personen inte röker. Snarare det jag menade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback