2018-02-15, 17:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Och vad säger statistiken om polisens arbete när det gäller män?
Eller är identitetspolitik och statistisk korrelation okej i vissa fall men inte i andra?
Menar du att det finns en stark mansorganisation som uppmanar till våld?

Eller menar du att polisen, och feminister, gör fel som profilerar män?

Eller menar du att män är överrepresenterade i fängelser för att män är strukturellt förtryckta?
Citera
2018-02-15, 18:39
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Menar du att det finns en stark mansorganisation som uppmanar till våld?

Eller menar du att polisen, och feminister, gör fel som profilerar män?

Eller menar du att män är överrepresenterade i fängelser för att män är strukturellt förtryckta?

Jag menar precis det jag frågar.
Citera
2018-02-15, 21:13
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag menar precis det jag frågar.
Ok. Du frågade:
Citat:
Eller är identitetspolitik och statistisk korrelation okej i vissa fall men inte i andra?
Låt mig tolka det precis som du frågade.

BLM protesterar med våld mot att svarta blir profilerade.

Statistiken om polisens arbete när det gäller män säger att män begår mycket mer våldsbrott än kvinnor.

Ska vi vara konsekventa med identitetspolitiken så är detta en giltig anledning för män att protestera med våld för att män blir profilerade.

Jag tycker inte det är en giltig anledning till att bli våldsam för vare sig män eller svarta. Jag förstår om polisen kontrollerar män oftare än kvinnor, och jag förstår om polisen är mer försiktiga, nervösa eller beredda när de närmar sig en misstänkt man än en kvinna. Jag säger inte att det är rätt, jag säger att polisen har fog för det, att jag förstår varför och att bemöta det med hat och våld från mäns sida inte är försvarligt.

Det är konsekvent. Jag tror (inte vet) att Gertrud1 har samma uppfattning.

Din fråga antyder att det är du som inte är konsekvent. Din fråga antyder att män kan bemötas som mer våldsamma utan att det ska ifrågasättas medan det inte ska gälla andra grupper.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2018-02-15, 21:40
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:

Det ska jag kanske göra, men jag är intresserad att se Gertruds svar först för att se vart det leder diskussionen.
Citera
2018-02-15, 22:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det ska jag kanske göra, men jag är intresserad att se Gertruds svar först för att se vart det leder diskussionen.

Män är överrepresenterade vad det gäller grova våldsbrott.
De kvinnor som utsatts för grovt våldsbrott är offer för den förövaren.

Alla kvinnor är inte brottsoffer och alla män är inte förövare.

Du kommer inte få Pulitzer priset för den här intervjun.

De män som utsätter andra för brott gör det inte av ideologiska skäl. Framförallt eldas inte deras offerstatus upp av media. Att vi skulle få se en epidemi av män som våldför sig på kvinnor är föga troligt.

Däremot finns det en hoper i det muslimska brödraskapet som bara väntar på en tändande gnista.
Våld från muslimskt håll tolereras redan i och med deras offerstatus.

Du lägger fokus på VEM istället för VAD
Citera
2018-02-15, 22:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Som vanligt när det inte går bra byter man ämne.

Vilket polisarbete avser du? Frågan är så luddig så den känns baserad på känslor. Något konkret att svara på finns inte.

Identitetspolitim är aldrig okey
Citera
2018-02-15, 22:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Att vi skulle få se en epidemi av män som våldför sig på kvinnor är föga troligt.

Vår inhemska befolkning är ungefär så våldsbenägna som de alltid varit. Det vill säga över 95 % är det inte alls.

Vi har dock en epidemi av män som våldför sig på kvinnor. Det skulle gå att komma tillrätta med det och annat grovt våld om inte denna grupp så in i bängen offerstämplats av sociologin och därmed politiker och media. Istället skyddas brottslingar genom sin grupptillhörighet.
Om någon försöker ta tag i det så blir denne kölhalad.

Där kan vi snacka strukturer i och med att man systematiskt särbehandlar vissa i media.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-15 kl. 23:00.
Citera
2018-02-15, 23:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
En black man kan svara på detta med BLM: https://www.youtube.com/watch?v=phPXTWJhnYM 8 minuter och 16 sekunder har du nog över
Citera
2018-02-15, 23:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ok. Du frågade:

Låt mig tolka det precis som du frågade.

BLM protesterar med våld mot att svarta blir profilerade.

Statistiken om polisens arbete när det gäller män säger att män begår mycket mer våldsbrott än kvinnor.

Ska vi vara konsekventa med identitetspolitiken så är detta en giltig anledning för män att protestera med våld för att män blir profilerade.

Jag tycker inte det är en giltig anledning till att bli våldsam för vare sig män eller svarta. Jag förstår om polisen kontrollerar män oftare än kvinnor, och jag förstår om polisen är mer försiktiga, nervösa eller beredda när de närmar sig en misstänkt man än en kvinna. Jag säger inte att det är rätt, jag säger att polisen har fog för det, att jag förstår varför och att bemöta det med hat och våld från mäns sida inte är försvarligt.

Det är konsekvent. Jag tror (inte vet) att Gertrud1 har samma uppfattning.

Din fråga antyder att det är du som inte är konsekvent. Din fråga antyder att män kan bemötas som mer våldsamma utan att det ska ifrågasättas medan det inte ska gälla andra grupper.

Statistiken visade att polisen inte alls "trakasserade" svarta. Tvärtom så sett till brottsprocenten så gjorde de färre grpande av svarta.

Det knasiga i det här är att vi alla normalt funtade människor vet att man gör som polisen säger. Som Ben Shapiro säger Gör som polismannen säger. Börja inte bråka.
Statistiken visar att störst risk löper den vita polisen vid en konfrontation.

Men offerpropagandan har pågått i så många år att folk tror att det är tvärtom.

Vad som är riktigt rubbat är att det är ett härj om mäns brott.
Men inte om förövaren är icke-vit. Då blir det "rör inte min kriminell"
Batiktanterna och Arif skall vi inte tala om. Inte heller afghaner marockaner och deras särställng heller. Framförallt inte medias framställning av svärmorsdrömmarna.
En del är seriösa alltför många inte. Ändå är de offer.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-15 kl. 23:35.
Citera
2018-02-16, 00:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kom ihåg att förklara som till en tioåring, jag har ju mina begränsningar på det intellektuella området.
Här på 10 årings nivå

Det är med bilder oxå.

https://youtu.be/4N5qcXWQ8OE
Citera
2018-02-16, 00:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En black man kan svara på detta med BLM: https://www.youtube.com/watch?v=phPXTWJhnYM 8 minuter och 16 sekunder har du nog över
Key word=keep voting.
Citera
2018-02-16, 00:21
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Key word=keep voting.
Vad menar du?

Edit: om du försöker säga att BLM ljuger för att fiska röster så hejar jag.
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2018-02-16 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in