Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Var inte Alistair Crowley inne lite på satanismen också?
"Gör vad du vill" typ.
Som sagt. En riktig ego-religion.
Om en pedofil utnyttjar ett barn sexuellt och sen dödar ungen så borde det i en satanists värld vara rättfärdigt.
Har jag rätt?
Pedofilen vill ju bara tillfredsställda sig själv.
Bedöm själv vad La Veys Satanism innebär:
De Elva Satanistiska Jordreglerna
1. Aldrig avge åsikter eller råd om du inte är tillfrågad.
2. Inte berätta om dina besvär för andra om du inte är säker på att de vill höra dem.
3. När du är i någon annans lya, visa respekt eller gå in dit.
4. Om en gäst i din lya förargar dig, behandla denne grymt och obarmhärtigt.
5. Gör inga sexuella framstötar om du inte är säker på att en parningsignal avgivits.
6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en sådan börda för den andra personen att denne ber om att bli fråntagen den.
7. Att erkänna de magiska krafter som du framgångsrikt har framkallat i syfte att uppfylla dina önskningar. Om du förnekar de magiska krafterna efter att ha framkallat dem med framgång, kommer du att förlora allt du har införskaffat.
8. Inte anmärka eller klaga på sådant som du inte direkt berörs av.
9. Aldrig skada små barn.
10. Aldrig döda icke-mänskliga djur om du inte attackerats eller behöver för din föda.
11. När du promenerar i öppna områden, besvära ingen. Om någon besvärar dig, be honom att sluta. Om han inte slutar, förstör honom.
– Anton Szandor LaVey, 1967.
De Nio Satanistiska Synderna
1. Idioti – det är synd att idioti inte är smärtsamt.
2. Anspråksfullhet – med andra ord: dryghet. Den värsta inställningen.
3. Solipsism – istället ”gör mot andra så som de gör mot dig”.
4. Självbedrägeri
5. Flockbekräftelse – följ aldrig massan, var en enskild individ.
6. Avsaknad av perspektiv – igen; ta reda på din mening med livet inte andras.
7. Glömska av gamla ortodoxer – Vi är förväntade att hylla intelligensen hos skaparen och glömma originalet. Detta främjar ett bortskaffande av samhället.
8. Motproduktiv stolthet – erkänn att det inte fungerar för dig om det inte gör det.
9. Inte tillräckligt estetisk – att inte se det goda och skönheten.