2016-09-02, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Det är väl snarare så att "satanismen" står för dagens världsordning med ett system baserat på djungelns lag och moralrelativism. Jag personligen längtar i alla fall efter en ny världsordning där alla länder och psykopatiska tyranner avväpnats.
Jag tror att du behöver läsa på dig. Det är nog inget utopia att vänta.
Citera
2016-09-02, 21:18
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevisAnning

Jag är ganska så påläst. Det är du som borde byta glasögon.

När man tänder ljuset så ser man all skit. Skiten fanns där när det var mörkt också fast då visste man inte om det. När man ser skiten så vet man i varje fall var man bör städa.
Citera
2016-09-02, 21:22
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på att västvärlden går mer och mer mot djävulsdyrkan.
Jag menar musiken, dataspel, Pokemon, hollywoodfilmer, konst, kläder och tatueringar.
Sedan har jag sett hur det visar sig bland våra ledare. En hel del tyder på att allt folk i toppen är med i frimurarna som tycks vara dyrkare av Baal och Baphomet.

Man ser tecken överallt på banker och flygplatser mm.

Söker man på new world order så ser det ut som om agendan i världen är att skapa en ny världsregering och satanistisk världsreligion.
Hundratusentals människor varnar för detta på Youtube och andra ställen.
Ja, det lät lika när Elvis kom. Nu är det Harry Potter och Pokemon.
Jag ser dock inga bevis för någon djävul, och ingen djävulsdyrkan heller. Fast man kanske ser det man vill se, och det gäller mig också? Jag vet ju i alla fall att inte jag dyrkar djävulen.
Citera
2016-09-02, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Jag är ganska så påläst. Det är du som borde byta glasögon.

När man tänder ljuset så ser man all skit. Skiten fanns där när det var mörkt också fast då visste man inte om det. När man ser skiten så vet man i varje fall var man bör städa.
Jag ser skiten. Har du läst starten på tråden?
Hur ska världen bli ren menar du? Som det står skrivet på guide-stenarna i Georgia?
90% av mänskligheten mördas. Trevligt?
Citera
2016-09-02, 21:23
Medlem
Citat:

Självinsikten är som vanligt väldigt låg här på Flashback. Du skriver att han ska läsa på när du själv kommer med påståenden som du inte har någon konkret grund för.
Citera
2016-09-02, 21:28
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Jag ser skiten. Har du läst starten på tråden?
Hur ska världen bli ren menar du? Som det står skrivet på guide-stenarna i Georgia?
90% av mänskligheten mördas. Trevligt?

Spelet är riggat så det goda alltid vinner.

Okunskap leder till lidande. Lidande leder till medkänsla och kunskap. Varje inkarnation växer människan en aningens aning i kärlek och medmänsklighet. Reinkarnationens kretslopp är vad som orsakar evolution. Inte slumpvisa mutationer. Slump finns inte.

Utopia väntar. Inte i vår nuvarande livstid kanske. Men det är bara en tidsfråga.
Citera
2016-09-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaputnik2
Självinsikten är som vanligt väldigt låg här på Flashback. Du skriver att han ska läsa på när du själv kommer med påståenden som du inte har någon konkret grund för.
Tja, någon kan väl börja med att bevisa att djävulen existerar. Så kan vi diskutera vidare sedan.
Vad jag vet, så har det genom historien gjorts mer skit i Guds namn, än i djävulens namn.
Ofta när man läser om terroristattentat och liknande så är det sällan (aldrig?) djävulen nämns, men vissa gudar kommer ofta upp.
Citera
2016-09-02, 21:35
Medlem
526s avatar
Artikel om satanskyrkan som hade en fest för avtäckning av stor Baphomet staty i Detroit.

http://vigilantcitizen.com/latestnews/the-satanic-temple-unveils-a-massive-statue-of-baphomet-in-detroit/
Citera
2016-09-02, 21:42
Medlem
Den enda anledningen som den här nya användaren här är att motivera individer till att hålla sig bort från Satanism. Något som jag är starkt för, därför att satanism inte är en religion som massmedia påstår och det finns bevis för det www.joyofsatan.org

Religionen är vriden bak och fram. Riktig ondska bedrar och det är vad just kristendomen gör med all sin retorik till att skrämma människor till lydnad.
Citera
2016-09-02, 21:43
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Jag menar musiken, dataspel, Pokemon, hollywoodfilmer, konst, kläder och tatueringar.

Och?

Om du vill kalla det "djävulskt" är det enbart trevligt. Välkommen till 2000-talet. Låt medeltiden vara medeltid.
Citera
2016-09-02, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tja, någon kan väl börja med att bevisa att djävulen existerar. Så kan vi diskutera vidare sedan.
Vad jag vet, så har det genom historien gjorts mer skit i Guds namn, än i djävulens namn.
Ofta när man läser om terroristattentat och liknande så är det sällan (aldrig?) djävulen nämns, men vissa gudar kommer ofta upp.
Bevisa och bevisa. Det som oroar mig är att våra ledare tycks finna satanism viktigt.
Det finns massor av info att hitta som styrker det påståendet.
Här är en. https://www.youtube.com/watch?v=7mP6SfJiQWs
Citera
2016-09-02, 21:46
Medlem
Citat:
Bevisa och bevisa. Det som oroar mig är att våra ledare tycks finna satanism viktigt.
Det finns massor av info att hitta som styrker det påståendet.
Här är en. https://www.youtube.com/watch?v=7mP6SfJiQWs
Det finns nog fler ledare som dyrkar någon gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in