2018-02-15, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
När den är förbrukad så makuleras den!
Och då har det skapat xx antal nya som behöver lika många under sig som den första.
Dvs ett snöbolls system!

Så nej jag behöver inte läsa på men du borde sluta skriva och göra något vettigare än att promota ett dömt snöbolls system.
Men när den har "makulerats" har den ju tjänat sitt syfte och då är jag nöjd!

Bonusenheterna är ju B O N U S utöver de 10 ggr ROI jag redan fått!

Du ville på något vis framhärda att en Enhet makuleras utan att den gett sin ROI, det är vad jag menar med att du behöver läsa KP innan du uttalar dig!

petterniklas från Norge har nu plötsligt blivit besviken och vill ha sina pengar tillbaka eftersom han plötsligt INTE förstod!

Effekten av Italien samarbetena är oerhört intressanta. Om några år när alla dessa fans handlar för 3000-5000 i månaden via sina CBW kort kommer Molnen skapa oerhört mycket Enheter som petterniklas kunde haft glädje av.... pajas!
Citera
2018-02-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Men när den har "makulerats" har den ju tjänat sitt syfte och då är jag nöjd!

Bonusenheterna är ju B O N U S utöver de 10 ggr ROI jag redan fått!

Du ville på något vis framhärda att en Enhet makuleras utan att den gett sin ROI, det är vad jag menar med att du behöver läsa KP innan du uttalar dig!

petterniklas från Norge har nu plötsligt blivit besviken och vill ha sina pengar tillbaka eftersom han plötsligt INTE förstod!

Effekten av Italien samarbetena är oerhört intressanta. Om några år när alla dessa fans handlar för 3000-5000 i månaden via sina CBW kort kommer Molnen skapa oerhört mycket Enheter som petterniklas kunde haft glädje av.... pajas!

Nej det har jag aldrig påstått. Det är du som läser snett. Jag har påstått att det så kallade nordiska molnen kommer att makuleras innan ni fått tillbaka era pengar.
Men sen den andra biten är ett rent snöbolls system och den/dom enheter du köper kommer att köra fast efter ett tag och i slutändan så går du back. För systemet är uppbyggt på att endera så ska en orimlig konsumtion skapas eller så fastnar dina pengar.
Slutsats du kommer i långa loppet att bli tokblåst och lyoness kommer stängas ner i land efter land i takt med att pyramidspels lagarna justeras till att fungera igen.
Citera
2018-02-15, 15:10
Medlem
det jobbes nå i. Norge av en gruppe med brev til USA og FBI og advare dom om pyramide selskapet lyoness og det kunne være roligt at se Terje Duesund i oransj kjeledress med håndjern og usa stengt ned for dette useriøse selskapet..de er vist enda mer strengt der borte og mye mer straff for svindel og bedrag ..
Citera
2018-02-15, 15:42
Bannlyst
Du börjar likna Pellets i dina efterkonstruktioner:
Citat:
Hur lång tid är det kvar innan enheterna makuleras?
Citat:
Citat:
Nej det har jag aldrig påstått. Det är du som läser snett. Jag har påstått att det så kallade nordiska molnen kommer att makuleras innan ni fått tillbaka era pengar.
Vet inte riktigt var jag läste snett i detta? Glömmer du vad du själv skrivit?

Molnsystemen makuleras inte, de har en förutbestämd löptid! Tydligt annonserat vid försäljning av andelarna. Alla som köper en andel vet detta.
Det sämsta som kommer ske är att vi endast får insatsen tillbaka under dessa 72 månader.

Österrike molnet (litet system i ett land där Lyoness haft sina största motgångar under åren) har redan gett hälften tillbaka, efter TVÅ utbetalningar. 46 kvar!
Allt kommer genom RIKTIG konsumtion! Har ni något emot att det fungerar som tänkt?
Skapa lojalitet hos anslutna företag.
Senast redigerad av anteQlimax 2018-02-15 kl. 15:56.
Citera
2018-02-15, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
det jobbes nå i. Norge av en gruppe med brev til USA og FBI og advare dom om pyramide selskapet lyoness og det kunne være roligt at se Terje Duesund i oransj kjeledress med håndjern og usa stengt ned for dette useriøse selskapet..de er vist enda mer strengt der borte og mye mer straff for svindel og bedrag ..
Spännande! Du har gått från att vara en väldigt aktiv Lyconet marketer till en "hardcore hater"...
Hur många personer fick du med i ditt eget nätverk?

Någonstans kände du ju själv att idéen är bra, att du kan bygga dig ett nätverk av konsumenter som ger dig bonus på deras inköp (lön för ditt jobb) men samtidigt så valde du att börja köpa Rabattvärdecheckar som gav dig enheter i Balans systemen.

Hur många Molnandelar har du köpt och i vilka system?
Hur många enheter har du skaffat och i vilka system?
När placerade du din första enhet och var?
Senast redigerad av anteQlimax 2018-02-15 kl. 15:53.
Citera
2018-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Du börjar likna Pellets i dina efterkonstruktioner:

Vet inte riktigt var jag läste snett i detta? Glömmer du vad du själv skrivit?

Molnsystemen makuleras inte, de har en förutbestämd löptid! Tydligt annonserat vid försäljning av andelarna. Alla som köper en andel vet detta.
Det sämsta som kommer ske är att vi endast får insatsen tillbaka under dessa 72 månader.

Österrike molnet (litet system i ett land där Lyoness haft sina största motgångar under åren) har redan gett hälften tillbaka, efter TVÅ utbetalningar. 46 kvar!
Allt kommer genom RIKTIG konsumtion! Har ni något emot att det fungerar som tänkt?
Skapa lojalitet hos anslutna företag.

Och här bevisar du än en gång att du bara är en skit som sitter och ljuger misstolkar och är lyoness sämsta ansikte utåt.

Det jag skrev var nämligen:
"När såldes det italienska molnet slut?
Hur lång tid är det kvar innan enheterna makuleras?"

Man måste vara helt jävla hjärndöd om man inte förstår att texten handlar om molnen.
Vilket DU inte förstod... snacka om slut.

"Det sämsta som kommer ske är att vi endast får insatsen tillbaka under dessa 72 månader."

Visa gärna vart i molnavtalet lyoness garanterar pengarna tillbaka vid noll konsumtion.
Nej just ja du sitter bara och ljuger igen.
Citera
2018-02-15, 16:37
Medlem
Citat:
Spännande! Du har gått från att vara en väldigt aktiv Lyconet marketer till en "hardcore hater"...
Hur många personer fick du med i ditt eget nätverk?

Någonstans kände du ju själv att idéen är bra, att du kan bygga dig ett nätverk av konsumenter som ger dig bonus på deras inköp (lön för ditt jobb) men samtidigt så valde du att börja köpa Rabattvärdecheckar som gav dig enheter i Balans systemen.

Hur många Molnandelar har du köpt och i vilka system?
Hur många enheter har du skaffat och i vilka system?
När placerade du din första enhet och var?
jeg vil ikke fortelle så mye om.meg selv føre jeg har fått mine penger tilbake..jeg kan si så mye at jeg fant fort ut at lure folk ligger ikke for meg..jeg har vært på møter i Oslo og hørt løgnene ..hallejua bevegelsen ..om h ør lurt der var og verve folk og selge skyer ..dette var liksom alt de pratet om..og hvor mye penger de hadde tjent..disse presidenter på toppen..det luktet fisk og når jeg hørte en president si at havner du på level 8.2 i juni 2018 får du gjennom prosjekt x 150 millioner i bonus ..jeg ble litt kvalm faktisk og like føre jul begynte jeg få nok av skitten ..og maset og alle løgnene
Citera
2018-02-15, 16:42
Bannlyst
Citat:
Och här bevisar du än en gång att du bara är en skit som sitter och ljuger misstolkar och är lyoness sämsta ansikte utåt.

Man måste vara helt jävla hjärndöd om man inte förstår att texten handlar om molnen.
Moln och enheter är två skilda begrepp, därav mitt påstående! Tagga ner lite!

Citat:
"Det sämsta som kommer ske är att vi endast får insatsen tillbaka under dessa 72 månader."

Visa gärna vart i molnavtalet lyoness garanterar pengarna tillbaka vid noll konsumtion.
Det står ingenstans i avtalet. Detta är dessutom avhandlat tidigare i denna tråd av bl.a mig, att Molnen inte garanterar en viss summa tillbaka, endast när utbetalningarna kommer börja.

Att det sämsta som kommer ske är et antagande jag gör utifrån vad Österrike molnet ger (som är det minsta och första).

Har samma rättighet att anta som ni antar att allt är skit och inte kommer fungera.
Citera
2018-02-15, 16:48
Medlem
Citat:

Här måste jag ge dig rätt hans, det sämsta som kan hända är att vi förlorar 14250 kr som molnet kostade.

Och antiqlimax bete dig för helvete, man kallar inte folk för fjantar eller patetiska. Alla har rätten att vara skeptiska och fundersamma med hur vårat företag fungerar. Tror du det hjälper att skriva som du gör? Tror du folk får mer respekt och viljan att förstå vårat system?

Håll dig till en vanlig och ordentlig nivå annars kan du lika gärna lägga av och skriva och låta mig sköta detta, för du hjälper inte till.
Citera
2018-02-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Här måste jag ge dig rätt hans, det sämsta som kan hända är att vi förlorar 14250 kr som molnet kostade.

Och antiqlimax bete dig för helvete, man kallar inte folk för fjantar eller patetiska. Alla har rätten att vara skeptiska och fundersamma med hur vårat företag fungerar. Tror du det hjälper att skriva som du gör? Tror du folk får mer respekt och viljan att förstå vårat system?

Håll dig till en vanlig och ordentlig nivå annars kan du lika gärna lägga av och skriva och låta mig sköta detta, för du hjälper inte till.
du høres ut som en fornuftig fyr og ikke som han andre en som bare prater skitt ..skjønner du at lyconett i Norge blir skadet med Terje Duesund på toppen med hans bakgrunn??? skjønner du vi i Norge blir skeptiske når alt prat på møter handler om verve folk og selge skyer ?? forstår du vi sliter med skjønne hvor alke pengene kommer fra til prosjekt X og bonuser på 150 millioner osv ??? skjønner du vi blir skeptiske til skyer når vi i fjor sommer fikk høre den italienske sky ville bli utsolgt på 3 uker av Terje Duesund og den enda ikke er utsolgt ..fyller de på med nye andeler ??? og skjønner du vi blir oppgitt og frustrert når lotteritilsynet mener lyoness og lyconett driver ulovlig i Norge ???
Citera
2018-02-15, 17:16
Medlem
Citat:
Som gratismedlem TJÄNAR du inget, helt rätt! Du SPARAR pengar! Alla kunder som handlar i samma butik/restaurang/online butik ... utan nyttja CBW rabatten förlorar motsvarande del som CBW kunden får tillbaka. För mig som kund är det ointressant om det är ett "direkt samarbete" eller endast affiliate...pengarna får jag tillbaka, utbetalda varje tisdag!
Att ta ett kort gratis utan motkrav är ju ingen risk.

Att du inte ser någon nytta med detta vet vi!

Angående snittet på 300-500 som du nu hängt upp dig på: det är exakt vad det är, ett SNITT. Eftersom inte alla använder sitt kort men räknas med i snittet blir ju den reella summan per kund som faktiskt förstår nyttan med kortet avsevärt högre.

Som du en gång tidigare i tråden tjatat om så beror det på köpbeteende och invanda mönster. Folk vill gärna ha sin rabatt men "orkar" sedan inte bry sig mer än så.

Så det är de som förstått att det finns pengar att SPARA som nyttjar kortet!
G R A T I S!

Stackars klappmongo - du inser inte att ni klappmonogn INTE SPARAR ett skit - och att bli medlem utan att använda det har ingenting med risk att göra...
Gratis medlem? So what?
Eftersom det inte sparar mig pengar att vara med , utan om jag anvnder medlemskapet istället SLÖSAR pengar jämfört med icke medlemmar så är detta fortfarande INTE ett argument för att bli medlem.
"Hej - Gratis medlemskap som gör att du SPENDERAR mer pengar"

Klappmongon!

Citat:
Detta påstående bevisar att du inte ännu förstår Kompensationsplanen och skillnad mellan Karriär delen och Balans delen!

Det du menar med "pröjsa" är att personer köper Rabattvärdecheckar (som du får tillbaka vid konsumtion) som ger dig Shoppingpoints som ger dig Enheter i Balans systemen!

Dessa enheters utbetalning tar endast hänsyn till en sak: datum de skapades! Inte VEM som äger den! Det innebär att om du idag Pellets skulle placera en Enhet kommer den ge utdelning före min om jag placerar den imorgon trots jag ligger högre i Karriären och varit med ett antal år!

Karriären är rättvis, den som jobbar med bygga ut CBW klättrar och får provision på den summa Shoppingpoints som skapas varje månad inom dennes nätverk.

Men Enheter tar endast hänsyn till det datum de skapades!!

Stor skillnad!

Molnsystemen ger endast tillbaka på faktisk konsumtion, dvs ALLT som kommer tillbaka därifrån är på pengar som spenderats hos anslutna CBW företag inom detta Molnsystem.

Det är dit vi vill, få igång den faktiska konsumtionen hos anslutna företag!
Ni vill inte prata om Italien i detta sammanhang men jag gör det eftersom det visar att det är fullt möjligt:

1000.000 kunder, över 10000 anslutna företag och AS Roma, FC Inter i Serie A har anslutit sig.
Det är faktisk konsumtion detta syftar till och de som "lånat ut" sina pengar genom köp av molnandelar får sin del tillbaka framöver.

Norge är vad det är, endast 10% av faktisk konsumtion än så länge men det Nordiska sponsringsystemet syftar till att vända de siffrorna. De företag och personer som är med från början tar givetvis en risk men har å andra sidan störst möjlighet att bygga upp något!

Ingen har förlorat en krona genom CBW, däremot har säkerligen enskilda personer förlorat på höga räntor på sina Blanco lån de tagit för att investera i något de fått för sig ger snabba cash!

Daytrading är något de borde sysslat med istället (vem ska de stämma då när de förlorat samma lånade pengar?).

CBW motsvarar inte dina förväntningar i Sverige ännu men du vill inte heller se möjligheten...

Är Molnsystemen fel om de skapar konsumtion hos anslutna företag? För det är vad CBW säljer till företagen: ett lojalitetskoncept!
Nu blandar du , på sedvanligt klappmongo sätt en massa andra saker som inte har ett skit med Lyoness/Lyconet/Cashbackworld att göra..
Daytrading och Blancolån är skitsanck och skall inte vara med i dina klappmongo uttalanden.

Enheter?

Nej - på pekade det hjärndöda i att ett klappmongo (inkl. sin downline) måste spendera 10.000 hos Tant Agda i Askersund för att vara kvar som medlem - och det krävs i snitt 20 klappmongon (Du - inkl. 19 till) för att bibehålla rätten till Bonus vilket gör systemet helt värdelöst

Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Men om vi tänker oss att vi inte köper SP utan bara får konsumtion att ske, är det ett pyramidspel då?
Stackars lilla klappmongo....

"Om"...

Nu är det ju inte så - det är bevisat i Norge.

Ni klappmongon är tvungna att "köpa era" sp av ett par enkla orsaker...

1) Det finns inte butiker att hanlda för 10.000:- på månadsbasis , eftersom dom enda butiker som är anslutna är lättlurade klappmongon som Tant Agda i Östersund

2) Ni kan inte hitta tillräckligt med klappmongon under er som kan bibehålla en konsumtion.

3) En normal individ i Sverige lägger inte 10.000:- på en konsumtionsbudget för en 6 veckors period - vilket i sig kräver att du har ytterligare klappmongon under dig för att du skall kunna vara fortsatt berättigad till bonusdelen.

Detta gör att det ÄR ett pyramidspel och Ponzi - och att det är förbjudet i Norge

Citat:
Moln och enheter är två skilda begrepp, därav mitt påstående! Tagga ner lite!

Det står ingenstans i avtalet. Detta är dessutom avhandlat tidigare i denna tråd av bl.a mig, att Molnen inte garanterar en viss summa tillbaka, endast när utbetalningarna kommer börja.

Att det sämsta som kommer ske är et antagande jag gör utifrån vad Österrike molnet ger (som är det minsta och första).

Har samma rättighet att anta som ni antar att allt är skit och inte kommer fungera.
Och du ditt klappmongo kan hålla dig till sanningen..

Det har nämligen även avhandlats i tråden att era påhittade 72 månader endast är gissningar och ni har ingen aning om när dessa kommer att inträffa....

För dessa står det ju heller inte ett skit om i avtalen!

Citat:
Svindel och bedrag? Vem har svindlat vem?
Ska vi anmäla FC Inter och AS Roma nu?

De svindlar och bedrar som delar ut gratiskort till sina fans som får pengar tillbaka när de handlar hos anslutna företag.

Är det alla som köpt en andel i dessa molnsystem som du menar svindlar och bedrar? Alla de som sen kommer få sin andel tillbaka med vinst?

Eller vem är det du menar?

För det ni menar är svindel är ju endast baserat på vad ni tror ska ske, inte något som faktiskt har hänt!
Stackars klappmongo

Fet handlar om Sponsring - samma som Golftävlingen som Lyoness nu försvunnit ifrån (Trots avtal till 2020.....................)

Citat:
Klassisk skrämselpropaganda.

Enklast är att logga in i sitt CBW konto och radera uppgifterna om det är "problemet".
Å andra sidan är dessa kontouppgifter endast för UTBETALNING av din insamlade Cashback.
Sedan är det ju komiskt, för om Lyoness Norge SKA försvinna så försvinner ju även dessa medlemmar ur systemet....

Hur tänker du själv göra?
Stackars klappmongo

Tror du att kunduppgifter endast raderas genom att du "raderar på kontot"

Du har inte många hjärnceller uppenbarligen...

Företaget har kvar uppgifterna (Speciellt i Sverige) på fler än ett ställe - vilket gör att även om du raderar så kan företaget nå dig ändå för reklamutskick m.m.

Här i Sverige kan vi dock begära skriftligt att våra uppgifter raderas med hjälp av Datalagringsdirektiv - hur det är i Norge vet jag inte.

Men du måste begära srkiftligt att samtliga uppgifter om dig raderas - påstår du något annat så ljuger du som ett sedvanligt klappmongo på sektmötena

Citat:
ITCC (Italienska systemet) är inte helt slut ännu. Så vill du ha en andel får du skynda dig!
Serie A klubbarna har börjat se nyttan (AS Roma o FC Inter)

SPPTCC (Spanien- Portugal molnet) är det senaste som släppts med hela Spanska ligan som potentiella klubbar.

DECC (Tyska molnet) släpps nu den 27/2. Bundesliga...

Jisses vad ni missar poängen här!
Molnen är långsiktiga lösningar!

Enheterna makuleras aldrig! Var har du fått det ifrån?
Sluta ljug - Det handlar om Sponsring och klubbarna AS Roma och FC Inter har inget samarbete med Lyoness.

Eller skall du också börja hävda det nu?

Precis som det andra klappmongot som in i det sista hävdade ett samarbete med Circle K? När allt Circle K gjorde till Lyoness är att sälja presentkort?
Senast redigerad av Gromgutten 2018-02-16 kl. 08:49. Anledning: Sexling
Citera
2018-02-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars lilla klappmongo....

"Om"...

Nu är det ju inte så - det är bevisat i Norge.

Ni klappmongon är tvungna att "köpa era" sp av ett par enkla orsaker...

1) Det finns inte butiker att hanlda för 10.000:- på månadsbasis , eftersom dom enda butiker som är anslutna är lättlurade klappmongon som Tant Agda i Östersund

2) Ni kan inte hitta tillräckligt med klappmongon under er som kan bibehålla en konsumtion.

3) En normal individ i Sverige lägger inte 10.000:- på en konsumtionsbudget för en 6 veckors period - vilket i sig kräver att du har ytterligare klappmongon under dig för att du skall kunna vara fortsatt berättigad till bonusdelen.

Detta gör att det ÄR ett pyramidspel och Ponzi - och att det är förbjudet i Norge
man kan som du sier kjøpe RABATT kuponger for 400 kr og være beritget få betaling..problemet er at det må handles i ditt nettverk for minst 8000 kr for den skal lønne seg ..blant de som er med GRATIS så er det et lite fåtall som faktisk handler ..dette ser vi jo fakta på i Norge med kun 10 % handel og 90 % salg av skyer og verve..jeg gillar deg pellets
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in