Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Som gratismedlem TJÄNAR du inget, helt rätt! Du SPARAR pengar! Alla kunder som handlar i samma butik/restaurang/online butik ... utan nyttja CBW rabatten förlorar motsvarande del som CBW kunden får tillbaka. För mig som kund är det ointressant om det är ett "direkt samarbete" eller endast affiliate...pengarna får jag tillbaka, utbetalda varje tisdag!
Att ta ett kort gratis utan motkrav är ju ingen risk.
Att du inte ser någon nytta med detta vet vi!
Angående snittet på 300-500 som du nu hängt upp dig på: det är exakt vad det är, ett SNITT. Eftersom inte alla använder sitt kort men räknas med i snittet blir ju den reella summan per kund som faktiskt förstår nyttan med kortet avsevärt högre.
Som du en gång tidigare i tråden tjatat om så beror det på köpbeteende och invanda mönster. Folk vill gärna ha sin rabatt men "orkar" sedan inte bry sig mer än så.
Så det är de som förstått att det finns pengar att SPARA som nyttjar kortet!
G R A T I S!
Stackars klappmongo - du inser inte att ni klappmonogn INTE SPARAR ett skit - och att bli medlem utan att använda det har ingenting med risk att göra...
Gratis medlem? So what?
Eftersom det inte sparar mig pengar att vara med , utan om jag anvnder medlemskapet istället SLÖSAR pengar jämfört med icke medlemmar så är detta fortfarande INTE ett argument för att bli medlem.
"Hej - Gratis medlemskap som gör att du SPENDERAR mer pengar"
Klappmongon!
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Detta påstående bevisar att du inte ännu förstår Kompensationsplanen och skillnad mellan Karriär delen och Balans delen!
Det du menar med "pröjsa" är att personer köper Rabattvärdecheckar (som du får tillbaka vid konsumtion) som ger dig Shoppingpoints som ger dig Enheter i Balans systemen!
Dessa enheters utbetalning tar endast hänsyn till en sak: datum de skapades! Inte VEM som äger den! Det innebär att om du idag Pellets skulle placera en Enhet kommer den ge utdelning före min om jag placerar den imorgon trots jag ligger högre i Karriären och varit med ett antal år!
Karriären är rättvis, den som jobbar med bygga ut CBW klättrar och får provision på den summa Shoppingpoints som skapas varje månad inom dennes nätverk.
Men Enheter tar endast hänsyn till det datum de skapades!!
Stor skillnad!
Molnsystemen ger endast tillbaka på faktisk konsumtion, dvs ALLT som kommer tillbaka därifrån är på pengar som spenderats hos anslutna CBW företag inom detta Molnsystem.
Det är dit vi vill, få igång den faktiska konsumtionen hos anslutna företag!
Ni vill inte prata om Italien i detta sammanhang men jag gör det eftersom det visar att det är fullt möjligt:
1000.000 kunder, över 10000 anslutna företag och AS Roma, FC Inter i Serie A har anslutit sig.
Det är faktisk konsumtion detta syftar till och de som "lånat ut" sina pengar genom köp av molnandelar får sin del tillbaka framöver.
Norge är vad det är, endast 10% av faktisk konsumtion än så länge men det Nordiska sponsringsystemet syftar till att vända de siffrorna. De företag och personer som är med från början tar givetvis en risk men har å andra sidan störst möjlighet att bygga upp något!
Ingen har förlorat en krona genom CBW, däremot har säkerligen enskilda personer förlorat på höga räntor på sina Blanco lån de tagit för att investera i något de fått för sig ger snabba cash!
Daytrading är något de borde sysslat med istället (vem ska de stämma då när de förlorat samma lånade pengar?).
CBW motsvarar inte dina förväntningar i Sverige ännu men du vill inte heller se möjligheten...
Är Molnsystemen fel om de skapar konsumtion hos anslutna företag? För det är vad CBW säljer till företagen: ett lojalitetskoncept!
Nu blandar du , på sedvanligt klappmongo sätt en massa andra saker som inte har ett skit med Lyoness/Lyconet/Cashbackworld att göra..
Daytrading och Blancolån är skitsanck och skall inte vara med i dina klappmongo uttalanden.
Enheter?
Nej - på pekade det hjärndöda i att ett klappmongo (inkl. sin downline) måste spendera 10.000 hos Tant Agda i Askersund för att vara kvar som medlem - och det krävs i snitt 20 klappmongon (Du - inkl. 19 till) för att bibehålla rätten till Bonus vilket gör systemet helt värdelöst
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Men om vi tänker oss att vi inte köper SP utan bara får konsumtion att ske, är det ett pyramidspel då?
Stackars lilla klappmongo....
"Om"...
Nu är det ju inte så - det är bevisat i Norge.
Ni klappmongon är tvungna att "köpa era" sp av ett par enkla orsaker...
1) Det finns inte butiker att hanlda för 10.000:- på månadsbasis , eftersom dom enda butiker som är anslutna är lättlurade klappmongon som Tant Agda i Östersund
2) Ni kan inte hitta tillräckligt med klappmongon under er som kan bibehålla en konsumtion.
3) En normal individ i Sverige lägger inte 10.000:- på en konsumtionsbudget för en 6 veckors period - vilket i sig kräver att du har ytterligare klappmongon under dig för att du skall kunna vara fortsatt berättigad till bonusdelen.
Detta gör att det ÄR ett pyramidspel och Ponzi - och att det är förbjudet i Norge
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Moln och enheter är två skilda begrepp, därav mitt påstående! Tagga ner lite!
Det står ingenstans i avtalet. Detta är dessutom avhandlat tidigare i denna tråd av bl.a mig, att Molnen inte garanterar en viss summa tillbaka, endast när utbetalningarna kommer börja.
Att det sämsta som kommer ske är et antagande jag gör utifrån vad Österrike molnet ger (som är det minsta och första).
Har samma rättighet att anta som ni antar att allt är skit och inte kommer fungera.
Och du ditt klappmongo kan hålla dig till sanningen..
Det har nämligen även avhandlats i tråden att era påhittade 72 månader endast är gissningar och ni har ingen aning om när dessa kommer att inträffa....
För dessa står det ju heller inte ett skit om i avtalen!
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Svindel och bedrag? Vem har svindlat vem?
Ska vi anmäla FC Inter och AS Roma nu?
De svindlar och bedrar som delar ut gratiskort till sina fans som får pengar tillbaka när de handlar hos anslutna företag.
Är det alla som köpt en andel i dessa molnsystem som du menar svindlar och bedrar? Alla de som sen kommer få sin andel tillbaka med vinst?
Eller vem är det du menar?
För det ni menar är svindel är ju endast baserat på vad ni tror ska ske, inte något som faktiskt har hänt!
Stackars klappmongo
Fet handlar om Sponsring - samma som Golftävlingen som Lyoness nu försvunnit ifrån (Trots avtal till 2020.....................)
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
Klassisk skrämselpropaganda.
Enklast är att logga in i sitt CBW konto och radera uppgifterna om det är "problemet".
Å andra sidan är dessa kontouppgifter endast för UTBETALNING av din insamlade Cashback.
Sedan är det ju komiskt, för om Lyoness Norge SKA försvinna så försvinner ju även dessa medlemmar ur systemet....
Hur tänker du själv göra?
Stackars klappmongo
Tror du att kunduppgifter endast raderas genom att du "raderar på kontot"
Du har inte många hjärnceller uppenbarligen...
Företaget har kvar uppgifterna (Speciellt i Sverige) på fler än ett ställe - vilket gör att även om du raderar så kan företaget nå dig ändå för reklamutskick m.m.
Här i Sverige kan vi dock begära skriftligt att våra uppgifter raderas med hjälp av Datalagringsdirektiv - hur det är i Norge vet jag inte.
Men du måste begära srkiftligt att samtliga uppgifter om dig raderas - påstår du något annat så ljuger du som ett sedvanligt klappmongo på sektmötena
Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
ITCC (Italienska systemet) är inte helt slut ännu. Så vill du ha en andel får du skynda dig!
Serie A klubbarna har börjat se nyttan (AS Roma o FC Inter)
SPPTCC (Spanien- Portugal molnet) är det senaste som släppts med hela Spanska ligan som potentiella klubbar.
DECC (Tyska molnet) släpps nu den 27/2. Bundesliga...
Jisses vad ni missar poängen här!
Molnen är långsiktiga lösningar!
Enheterna makuleras aldrig! Var har du fått det ifrån?
Sluta ljug - Det handlar om Sponsring och klubbarna AS Roma och FC Inter har inget samarbete med Lyoness.
Eller skall du också börja hävda det nu?
Precis som det andra klappmongot som in i det sista hävdade ett samarbete med Circle K? När allt Circle K gjorde till Lyoness är att sälja presentkort?