2018-12-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Du måste ju vara den mest blåsta i detta forum. Först blev du lurad in i skiten, sen när du skulle ur blev du erbjuden halva priset enligt egen utsago och då menade du att dom lurade dig igen, antingen blir du lurad in eller ut, blev du lurad in då måste man ju vara överlycklig om man räddar hem några pengar efter att blivit lurad in, men inte petter100, han blir lurad ur också, om du tycker att dom lurar dig när du får halva priset så måste du ju tycka att dom vet något mer, dom vet att dom gör en bra affär för dom vet vart cashbackworld är på väg. Men petter100 han blir bara lurad vad han än gör, hur kan du tro att du har någon trovärdighet som bara blir lurad hela tiden. Varför ska man tro att du har något omdöme när du totalt saknar omdöme att göra en intelligent bedömning. Ni är 3/4 stackare som sitter och jobbar emot, år efter år, du petter100 har väl bara hållit på 1 år men pellets har suttit här snart 7 år och cashbackworld bara växer och växer hela tiden. Vore det något olagligt hade dom inte kunnat fortsätta sin verksamhet.
Pellets saknar totalt verklighetsuppfattning, enligt hans utsago är det bara obskyra små skitföretag som ingen handlar hos. Dom lever i en marknadsekonomi och överlever även om dom är små och lite dyrare än kedjorna, men enligt pellets så handlar inte folk i såna butiker, hmm konstigt ändå överlever dom.
Nu när vi har ett koppel kedjor där vi kan köpa elektroniska presentkort så kommer det andra argument, inse bara att cashbackworld är här för att stanna, dom jobbar ihop med flera av världens största varumärken, om man inte tillförde något hade dom samarbetena aldrig inletts. Efter 15 år så växer man mer än någonsin och så sitter det några ynkliga patetiska stackare anonymt på ett suspekt forum och tror att man tillför något.
Hans.greta är ju en ynklig kåkfarare som har ett agg emot cashbackworld, en stackars pundare som inte har något meningsfullt liv utan är besatt av att försöka sänka cashbackworld, tyvärr kommer det inte funka, självklart blir det lite hack i kurvan men på lång sikt har det ingen som helst betydelse.

Hvor har du jeg fikk halve priset for komme ut ??
Jeg fikk det jeg skulle og ble kjøpt ut av presidenter og er faktisk ikke arg på den avtalen..
Ellers tror jeg du sitter i skiten i lyconett .

Du burde jo vite at vi kunne komme ur skiten frem til juni og prosjekt X
Nå kommer ingen ut og mange vil nok vurdere advokat Brekkhus i Norge som jobber med hjelpe folk ut .
Dette veit du selvsagt også du som er med i svensk lyconett og kjøpt moln og lurad folk .I januar er det 1 år siden jeg gikk ut klappmongo
God jul lycopinmp.
Senast redigerad av Petter100 2018-12-22 kl. 01:24.
Citera
2018-12-22, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars klappmongo.....
Jo - det är precis här du har fel
Om betalningen sker med presentkort så erhåller du ingen bonus via "cityGross förmånskort"
Det bästa av allt - som bevisar dina lögner...
City Gross har ingen bonus på sitt kort - utan endast erbjudanden etc.....

Vad var det som var fel i mitt påstående? Diskussionen handlar om jag som betalar med presentkort har rätt till samma förmåner som kunder som betalar med kort eller kontant. Du påstår att det inte stämmer, jag påstår motsatsen! Vem har rätt av oss två egentligen? Jag har rätt till samma förmåner som alla andra Citygross kunder MEN jag får ju 2% extra i rabatt eftersom jag köpt presentkorten via Cashbackworld! När jag får 10% rabatt/bonus erbjudande via Citygross app kan jag använda den samtidigt!
Förstår du nu?

Citat:
Dina 2% med ett presentkort blir följaktligen enormt värdelöst när man tittar på ICA kortet - MedMera kortet o.s.v.
Jaha? Så 1% i bonus på ICA är bättre än 2% i rabatt med Citygross presentkorten via Cashbackworld?
I min värld är det dubbelt så mycket jag sparar! Men men...
Citat:
Läs tråden ordentligt ditt tragiska klappmongo så kan du lägga ner dina lögner...

(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod -> Inlägg från undertecknad 2015-10-28, 12:24
Alltså ÖVER 3 år sedan.

Då fanns det 659 stycken INDIVDUELLA BUTIKER som accepterade kortet (Dubletter - online o.s.v. borttagna)

Siffran IDAG på antalet butiker som accepterar kortet är 804 (INKLUSIVE dubletter)

Om vi nu räknar med 804 Individuella butiker så bör du och alla andra klappmongon fundera på följande....

anser du att en ökning av anslutna butiker på 22% , över en 3,5 års period är en bra tillväxt - av ett företag som funnits på den svenska marknaden över 8 år?

Svarar du eller annat klappmongo ja på den frågan så är det dags att lägga in sig på psyket rätt omedelbart
Lägga ner mina lögner? Vad är en lögn i vad jag påstod? Skrev att det numera var 803 direkt anslutna företag och att siffran ökat, inte minskat! Avslutade dessutom med att du inte tycker det är en bra utveckling vilket du visar här igen! Du har säkert rätt i att det var 659 st för 3 år sedan men det var inte jävligt mycket mer för 1,5 år sedan heller. Så utveckling går fortare uppenbarligen det sista året oavsett hur det såg ut för 3 år sedan. Kunde såklart fått gå fortare, håller jag med om!

Citat:
Nej ditt stackars klappmongo.
Jag eller annan normal person kommer upp i de summorna - men att beställa presentkort för 2000:- för EN storhandling är rätt värdelöst...

Det har redan behandlats i tråden...

För hur gör du och alla andra klappmongon sen?

A) Beställer ett presentkort för 2000:- hos City Gross
B) Dagen efter åker och handlar för 2050:-
C) Tredje dagen skall ni iväg och handla mjölk och andra varor som saknas - men då måste ni vänta tills ni fyllt på presentkortet igen - för ni kan ju inte åka någon annanstans att handla eftersom du som alla klappmongon jagar era 2%
Ödmjukt av dig, att kalla dig själv normal! Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?
Skrev jag att man köper presentkort för EN handling?
Om jag vet att jag återkommande ska handla mat på Citygross så har jag inga problem med att beställa presentkort för 3000 kr i taget. Bara beställa några dagar i förväg när de håller på att ta slut. Ser inget problem med det! Matutgiften (prio 1) ska jag ha oavsett jag vill eller ej så vad gör det om pengarna är "bundna" i presentkort? Ditt argument är ihålligt och helt meningslöst för det är en smaksak om man vill få de 2% för en påtvingad utgift som mat faktiskt är!

Citat:
Notera nu - Vi vanliga människor skiter i Cashback worlds bluffkort , trots att det är gratis , och vi får 5-10% tillbaka konstant (Beroende på bonuskort och kedja).
Vi beställer inga presentkort - vi handlar när vi vill , vart vi vill och erhåller likt förbannat bättre bonus än er klappmongon...
Berätta hur och var du konstant får 10% i rabatt så ska jag berätta en sak för dig!

Citat:
För hur gör du och alla andra klappmongon sen?

A) Beställer ett presentkort för 2000:- hos City Gross
B) Dagen efter åker och handlar för 2050:-
C) Tredje dagen skall ni iväg och handla mjölk och andra varor som saknas - men då måste ni vänta tills ni fyllt på presentkortet igen - för ni kan ju inte åka någon annanstans att handla eftersom du som alla klappmongon jagar era 2%
Du resonerar som en barnunge! Vad är fel att jaga rabatt? Skulle det saknas presentkort får man ju för fan handla som man gjorde innan möjligheten med dessa presentkorten fanns! Är du helt jävla dum i huvudet eller?

Citat:
Fel 3: 50%????? Är du totalt borta ditt klappmongo.
Utredningen i Norge visade att 90% (!!!) av företagets inkomster kommer av dessa försäljningar.
Men läs vad jag skrev! Skrev att OM det varit minst 50% i Norge så hade det inte varit ett problem. Skrev inte att det var 50%! Saknar du fullständigt förmågan att läsa?
Det är alltså själva procentfördelningen man hänger upp sig på! Inte själva förekomsten av den del som uppgår till 90% utan att det är snedfördelat! Det är alltså balansen mellan dessa två delar som är problemet och det är väl därför ni gör allt ni kan för att skriva till företagen så de ska dra sig ur. För skulle det inte vara fan om det en dag blir tvärtom, att konsumtionen uppgår till minst 50%!
Då är ju allt frid och fröjd.

Men den utvecklingen vill inte ni se!
Citera
2018-12-22, 09:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Dina 2% med ett presentkort blir följaktligen enormt värdelöst när man tittar på ICA kortet - MedMera kortet o.s.v.
Fast när jag handlar på ICA drar jag ICA-kortet och får bonus, sedan betalar jag med VISA.

Skulle jag alltså inte fått bonusen om jag istället betalat med ett presentkort?
Citera
2018-12-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fast när jag handlar på ICA drar jag ICA-kortet och får bonus, sedan betalar jag med VISA.

Skulle jag alltså inte fått bonusen om jag istället betalat med ett presentkort?

Korrekt - läs villkoren hos företagen.
När man betalar med presentkort så får man ingen bonus...

Det du däremot får är "erbjudanden" etc.

Alltså , 10% på leverpastejen eller "2 för priset av 1"
Men du erhåller inga bonuspoäng
Citera
2018-12-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Text...

1) Felet som du (och andra klappmongon) försökt med är att det enda ni erhåller är 2% från Cashback World när ni använder presentkort. Det blir ingen annan bonus - vilket gör det hela helt värdelöst.

@constant -> "Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton etc berättigar inte heller till poäng."

2) Fel igen! De flesta som har ICA kortet har också exakt 2% bonus...
Skillnaden att deras kort går att använda vart som helst... Pressbyrån - Coop o.s.v.
"Du som har ICA Bankkort och sparar minst 5 000 kr på ett sparkonto, har en ICA Försäkring eller lån får dessutom dubbel bonus när du handlar på ICA och betalar med ditt ICA Bankkort."

Dina (Och alla andra klappmongon) har alltså INTE dubbel bonus....

Circle K har 1% - men då även försäkringar , rabatter på drivmedel och andra förmåner på kortet...
Och just ja...
Det kan man använda på pressbyrån också - och få sin bonus....

3) Fel igen - gå igenom alla 803 företag , ta bort alla dubletter så kommer siffran att ändras.
Och utvecklingen går inte framåt - dom har haft 8 år på sig och ingenting händer....

4) Stackars klappmongo - argumentet är inte ihåligt.
Man "låser" inte pengar i presentkort - INGEN gör det (Förutom klappmongon uppenbarligen)
Det är bara en sanning som till och med du (trots att du är klappmongo) borde inse...
"TV:n pajar - Oj , vi måste vänta en månad , jag har låst alla våra pengar i Presentkort för jag är klappmongo-kåt på 2% hos city gross"
"Tvättmaskinen trasig - Oj , vi måste vänta en månad , jag har låst alla våra pengar i Presentkort för jag är klappmongo-kåt på 2% hos city gross"

5) Stackars klappmongo
A) Du kan inte handla - du har låst dina pengar i presentkort hos City Gross
B) Du kan inte handla - du får ju inte dina 2%

Notera: Alla vanliga handlar OCH får sina % hela tiden

6) Konsumtionen kan aldrig någonsin bli mer än vad den är idag och det är hela poängen med utredningen i Norge
Den visar tydligt att trots flera tusen anslutna butiker så finns det INGEN konsumtion - det enda ni klappmongon gör - är att ni köper positioner , positioner och positioner.
Medlemskortet är redan kastat i papperskorgen och används inte.

Du (Eller annat klappmongo) får gärna förklara hur företaget ekonomiskt skall klara sig om intänkterna från molninköpen minskar med 50% (Så det blir lagligt i Norge)...

Tips: Först måste konsumtionen öka med sisådär 500-1000% för att företaget skall bibehålla "samma ekonomi" som idag....
Citera
2018-12-22, 11:20
Bannlyst
Citat:
1) Felet som du (och andra klappmongon) försökt med är att det enda ni erhåller är 2% från Cashback World när ni använder presentkort. Det blir ingen annan bonus - vilket gör det hela helt värdelöst.
Felet som alla andra Citygross kunder gör är att de INTE betalar med presentkorten! De missar dessa 2% som vi får utöver ALLT annat de får! Förstår du nu?
Kan jag förklara det tydligare?
Citera
2018-12-22, 11:28
Bannlyst
Citat:
2) Fel igen! De flesta som har ICA kortet har också exakt 2% bonus...
Skillnaden att deras kort går att använda vart som helst... Pressbyrån - Coop o.s.v.
"Du som har ICA Bankkort och sparar minst 5 000 kr på ett sparkonto, har en ICA Försäkring eller lån får dessutom dubbel bonus när du handlar på ICA och betalar med ditt ICA Bankkort."
De flesta? Det är ett påstående som du säkert kan bevisa? Du förespråkar att jag ska byta bank och börja betala med ICA bankkort för att få 2% bonus?
Seriöst korkat förslag! Har redan mastercard hos en bank som ger mig fondandelar på min intjänade bonus! Vill inte ha ICA som bank!
Citera
2018-12-22, 11:31
Bannlyst
Citat:
3) Fel igen - gå igenom alla 803 företag , ta bort alla dubletter så kommer siffran att ändras.
Och utvecklingen går inte framåt - dom har haft 8 år på sig och ingenting händer....
Jo, den går framåt men sakta. Dock verkar det som det går fortare senaste året och framförallt halvåret!
Vi kan återkomma till denna fråga om exakt ett år och utvärdera utvecklingen från idag!
Du säger nej! Jag säger att det kommer utvecklas! Vi tar upp det igen julen 2019!
Citera
2018-12-22, 11:35
Bannlyst
Citat:
4) Stackars klappmongo - argumentet är inte ihåligt.
Man "låser" inte pengar i presentkort - INGEN gör det (Förutom klappmongon uppenbarligen)
Det är bara en sanning som till och med du (trots att du är klappmongo) borde inse...
"TV:n pajar - Oj , vi måste vänta en månad , jag har låst alla våra pengar i Presentkort för jag är klappmongo-kåt på 2% hos city gross"
"Tvättmaskinen trasig - Oj , vi måste vänta en månad , jag har låst alla våra pengar i Presentkort för jag är klappmongo-kåt på 2% hos city gross"
På Citygross handlar jag mat, inte en ny TV eller tvättmaskin!
Skulle olyckan vara framme kan jag däremot gå in och köpa det på Elgiganten, be om faktura och sedan beställa presentkorten. Därefter betala fakturan i butiken några dagar senare med presentkorten!
Lite bökigt men det ger 1% men "många bäckar små"....
Inte för du skulle bry dig om 1-2%....du bryr dig bara om 10% som du får hela tiden!

Du svarade inte på frågan var och hur du ständigt får 10% som du påstår!
Citera
2018-12-22, 11:39
Bannlyst
Citat:
Medlemskortet är redan kastat i papperskorgen och används inte.

Det är ett digitalt kort i din mobiltelefon ditt envisa klappmongo!
Vem fan kastar sin mobiltelefon?
Citera
2018-12-22, 11:44
Bannlyst
Citat:
Du (Eller annat klappmongo) får gärna förklara hur företaget ekonomiskt skall klara sig om intänkterna från molninköpen minskar med 50% (Så det blir lagligt i Norge)...
Ganska enkelt: om det sker så kommer ju per automatik deras utgifter i bonusar (eller vad vi nu ska kalla det) minska proportionellt!
Så mycket har jag förstått av den delen att bonusen hänger ihop med den omsättningen på moln etc!

Är du dum eller?
Citera
2018-12-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Ganska enkelt: om det sker så kommer ju per automatik deras utgifter i bonusar (eller vad vi nu ska kalla det) minska proportionellt!
Så mycket har jag förstått av den delen att bonusen hänger ihop med den omsättningen på moln etc!

Är du dum eller?

Bonusen hänger ihop med omsättningen för molnköpen.

Vet du vad ett sådant system kallas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in