Citat:
Ursprungligen postat av
Azril
Hmm, överklassdamen då? Var inte hon lite av otippad länk mellan klasserna?
En teori, kanske inte så trolig då jag inte har koll på mängden av droger på denna tiden men, kan det ha varit som så att vår trio
smugglade droger, hade lager/försäljning i någon av dessa källarutrymmena och tyngre grabbar klev in för att utvidga sitt eget område alternativt ta över ett fungerande koncept med betalande kunder?
Att stillatigande se en lysande affärsrörelse slinka ur händerna kanske var för mycket för någon eller några och tillräckligt otäcka händelser utspelade sig för att dessa inte skulle kunna göra anspråk på vinster igen.
De andra uppfattade denna händelse så avskräckande och otäck så de tyckte att det var bäst att inte varken synas eller höras igen utan bara att överlåta rörelsen till de nya och bara försvinna?
Jag har registrerat mig enkom för denna fantastiska tråd som Skaraborg2 håller i

Det retar mig lite att jag inte kan skicka pm......
Överklassdamen ja. Henne diskuterades det en del om för en ca 5-6 år sedan. Det går varken att säga att det fanns en sådan länk mellan dem, lika litet som det inte fanns en sådan länk. Vi vet inte.
Glöm inte heller sprit och tobak. 1965 ett brytningsår gällande sprit och droger i Göteborg. Drogerna började så sakteligen komma mer och mer.
Volvon skall ha varit ombyggd på något sätt och kan då ha haft plats för varor av olika slag för att kunna gömmas undan ifall de blev stoppade av t. ex. polisen. Vi
vet i a f att åtminstone Kjell-Åke hade ibland mycket gott om pengar under 1965 innan han försvann. Han berättade aldrig var dessa pengar kom ifrån. Dock hade han dåligt med pengar en till två dagar innan den 29 juli.
Även om detta skulle ha varit en anledning till att de försvann (till att börja med gick under jorden), så kan inte detta ha varit orsaken till att det efter dryga 52 år fortfarande skulle vara känsligt och att folk som då själva fanns med inte vill tala om det. Förutom anonymt förstås.