2018-02-14, 20:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Herre gud vilket dravel....

Jag har levt som låtskrivare när jag var yngre och komponerade säkert 100 tals verk (vissa fantastiska och vissa mindre smickrande) och har absolut full insikt i inspiration samt kreativitet.

Tro fan det är enklare att skapa avslappnad på nattetid!
Och det har inget som helst med "högre makter" eller gastar att göra

1. När du är avslappnad kan du operera fritt utan att vara spänd.
Du mår helt enkelt bättre och du fungerar bättre.
Detta gäller inte bara konst - det gäller även att köra bil, laga mat, skriva ett prov, operera någon etc etc. Allt blir bättre när du inte spänner dig och har nervös energi i kroppen!

Detta gäller också till 100% för idrottsmän.
Hela grejen med t.ex boxning är att vara avslappnad!
Det är inte den arga eller frustrerade boxaren som vinner matchen - det är den avslappnade!
Den som slappnar av och har roligt!
Då plötsligt ser man slagen komma och kan i sin tur agera.
Då plötsligt fungerar och svarar din kropp som den ska!

2. På nattetid existerar inte dagens distraktioner. Ingen som ringer, inget teveprogram som stör. Ingen som ropar på dig. Natten är din tid och du kan köra på tills du svimmar.

Trams på högre nivåer än vad jag trodde var möjligt.
Det är väl självklart att man presterar bättre när man är avslappnad, jag talar inte om det. När jag skriver nattetid så menar jag naturligtvis när man sover, man kan få uppslag, idéer och lösningar på problem då. Jag arbetar själv kreativt så jag talar av egen erfarenhet.
Citera
2018-02-14, 20:53
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är väl självklart att man presterar bättre när man är avslappnad, jag talar inte om det. När jag skriver nattetid så menar jag naturligtvis när man sover, man kan få uppslag, idéer och lösningar på problem då. Jag arbetar själv kreativt så jag talar av egen erfarenhet.

Så om man får ett uppslag eller inspiration av en dröm är det plötsligt inte du längre utan en högre makt?
Citera
2018-02-14, 20:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Så om man får ett uppslag eller inspiration av en dröm är det plötsligt inte du längre utan en högre makt?
Inte av en dröm, i en dröm.
Citera
2018-02-14, 21:10
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Inte av en dröm, i en dröm.

Och vad är skillnaden?
Citera
2018-02-14, 21:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Och vad är skillnaden?
Dessa uppslag, idéer och lösningar på problem kan dyka upp mitt i drömmen, de har alltså ingenting med själva drömmen att göra.
Citera
2018-02-14, 21:25
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Dessa uppslag, idéer och lösningar på problem kan dyka upp mitt i drömmen, de har alltså ingenting med själva drömmen att göra.

Fattar inte...

Så om något dyker upp i en dröm har det inget med själva drömmen att göra?
Citera
2018-02-14, 21:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Fattar inte...

Så om något dyker upp i en dröm har det inget med själva drömmen att göra?
Nej, du fattar inte...
Citera
2018-02-14, 21:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej, du fattar inte...

Man behöver ha en tro för att kunna fatta det. Har man inte en tro, så kan man aldrig fatta vad du försöker säga.
Citera
2018-02-14, 21:47
Medlem
Dragonflashs avatar
Astral projektion skall endast genomföras av kunniga personer annars kan det slå slint.
Dvs. Demondrömmar och nattliga gäster.(andar).
Be aware!!!
Citera
2018-02-14, 22:10
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man behöver ha en tro för att kunna fatta det. Har man inte en tro, så kan man aldrig fatta vad du försöker säga.
Du förstår mig I alla fall.
Citera
2018-02-15, 07:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När kommer den ”högre intelligensen” in i bilden?
Citera
2018-02-15, 07:49
Medlem
Citat:

Det har hänt flera gånger att jag sett personer på stan som jag känt igen men som jag omöjligt kan komma på namnet på, jag har verkligen funderat vad personen hette. Sen på natten så drömmer jag då att jag träffar personen och säger rätt namn. Ja, vi har informationen lagrad i hjärnan men den kommer fram när vi är avslappnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in