Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Det är helt okej. Men det är absolut inget evidens för att det skulle vara så.
Så länge du saknar något som verkligen visar att man kan tala med lik, så länge någon i programmet inte kan visa något unikt, så anser jag att det du pratar om är en tro. Sådant sysslade vi med för några hundra år sedan.
Du får gärna tro, men påstå inte att det är något annat.
Men det är precis detta jag påpekar. Människan söker logiska förklaringar på allt. Vetenskapen är begränsad! Den kommer till en punkt, efter det finns det okända som vetenskapen ännu inte har någon kontroll över = "det okända. Det existerar inte. Inbillning".
Precis som med människokroppen. Det spelar ingen roll vilken utrustning, vilka doktorer eller läkemedel du än har. Om kroppen lägger av, finns det ingenting att göra! Ingenting ligger i våran makt. Om du har en lunginflammation som inte vill ge med sig, då spelar ingen antiobiotika någon roll. Lägger kroppen av finns det inget att göra! Som jag sa tidigare, så är vetenskapen begränsad. Den kommer till en viss punkt, men sen då?
Kanske är det så att den mänskliga logiken är bristfällig? Människan tror att dess intellekt är så unik att vi borde ha svaret på alla frågor men det har vi inte.