2019-01-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Detta är ren nonsens och smörja, du är uppenbarligen inte utbildad att uttala dig om saker så som du gör. Vi har definitivt fastställt elektronernas och atomernas existens. Vet du vad ett elektronmikroskop är? Förstår du att man inte håller på att smälla ihop protoner i CERN bara för att det är kul, utan just för att till skillnad från pseudo mumbo jumbo som medier håller på med, så måste man få bevis på att de beståndsdelar man letar efter verkligen finns.
OK, jag tar tillbaka vad jag sa. Läste någonstans tidigare att man aldrig sett protoner men tydligen har man gjort det och detta med ett elektronmikroskop.
Så du har rätt. Ja, ett elektronmikropskop använder elektroner istället för ljus för att förstora små objekt.
Citera
2019-01-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är helt okej. Men det är absolut inget evidens för att det skulle vara så.

Så länge du saknar något som verkligen visar att man kan tala med lik, så länge någon i programmet inte kan visa något unikt, så anser jag att det du pratar om är en tro. Sådant sysslade vi med för några hundra år sedan.

Du får gärna tro, men påstå inte att det är något annat.
Men det är precis detta jag påpekar. Människan söker logiska förklaringar på allt. Vetenskapen är begränsad! Den kommer till en punkt, efter det finns det okända som vetenskapen ännu inte har någon kontroll över = "det okända. Det existerar inte. Inbillning".

Precis som med människokroppen. Det spelar ingen roll vilken utrustning, vilka doktorer eller läkemedel du än har. Om kroppen lägger av, finns det ingenting att göra! Ingenting ligger i våran makt. Om du har en lunginflammation som inte vill ge med sig, då spelar ingen antiobiotika någon roll. Lägger kroppen av finns det inget att göra! Som jag sa tidigare, så är vetenskapen begränsad. Den kommer till en viss punkt, men sen då?

Kanske är det så att den mänskliga logiken är bristfällig? Människan tror att dess intellekt är så unik att vi borde ha svaret på alla frågor men det har vi inte.
Citera
2019-01-05, 18:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Men det är precis detta jag påpekar...
Är det? Var då? Var visar du något vettigt och vetenskapligt?
Citera
2019-01-17, 21:27
Medlem
Är det bara jag som är förundrad över att varenda jävla familj i programmet har ungar över 20 år som fortfarande bor hemma i sina rum.
Citera
2019-01-24, 07:19
Medlem
Mommis avatar
Innan inspelning skall man uppge sin familjerelation. typ hur man bor hur många barn man har och om föräldrar finns i närheten eller finns i livet. så att dom inte fått info innan i my ass.
Citera
2019-01-24, 07:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men det är precis detta jag påpekar. Människan söker logiska förklaringar på allt. Vetenskapen är begränsad! Den kommer till en punkt, efter det finns det okända som vetenskapen ännu inte har någon kontroll över
Som vetenskapen (ännu) inte kan förklara, menar du? Vetenskap är en metod, den har inte kontroll över något.

Citat:
= "det okända. Det existerar inte. Inbillning"...
Det är inte så vetenskapen fungerar. Det är mer som: ”Det okända. Det vet vi inte om det existerar. Det kan vara inbillning”.
Citera
2019-01-24, 07:54
Medlem
Varför trivs spöken så bra i tråkiga hus, källare och vindar? Om jag får möjlighet att spöka kommer jag att välja lyxiga hotell, vackra utsiktsplatser och stränder, Nobelmiddagen, FRA’s hemligaste mötesrum etc.
Citera
2019-01-24, 11:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Varför trivs spöken så bra i tråkiga hus, källare och vindar? Om jag får möjlighet att spöka kommer jag att välja lyxiga hotell, vackra utsiktsplatser och stränder, Nobelmiddagen, FRA’s hemligaste mötesrum etc.

Dambastun kanske
Nä men "allvarligt" så brukar det väl påstås att de spökar där de hör hemma - har anknytning, men varför de just skulle höra hemma på vinden eller källaren har jag ingen aning om..
Citera
2019-01-24, 11:18
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
men varför de just skulle höra hemma på vinden eller källaren har jag ingen aning om..

Jag har full förståelse för att spöken vill hålla sig så långt bort som möjligt från det minst sagt udda och märkliga persongalleri av bostadsägare som frekventerar programmet!
Citera
2019-01-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dambastun kanske
Haha, ville inte skriva just det stället, men det borde vara rena meckat för spökjägare!
Citera
2019-01-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze

Spöken verkar ju inte kunna flytta på sig hur som helst utan ska ofta ha en anknytning till huset/området/anhörig.
Citera
2019-02-14, 15:04
Medlem
Griskissens avatar
Är det någon mer än jag som tycker att det här programmet börjar köra fast i sina egna hjulspår? Varje avsnitt ser exakt likadant ut: teamet kommer hem till wt med rosa hår och helkroppstatuering som tycker att "någon går" i lägenheten. Lösningen är alltid att det farmor eller mormor som bara vill hälsa på och det är viktigt att vara snäll mot sig själv, inte stressa bla bla bla.

Caroline Giertz är för snäll. Hon borde rensa upp lite bland mediumen och sparka de som inte levererar som t ex Camilla "jag måste spy" Öhrnberg m fl. Sedan ta lite annat än bara hemma hos wt, till exempel slott, hemsökta platser mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in