Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Inget fel på de som är kritiska mot marxismen, däremot är det fel på de som ser marxism överallt där den inte finns. Som exempelvis Jordan. Din länk illustrerar min poäng.
Vi kan ta det så här, (har lite tid nu) om det var det du menade, säkert fel av mig men jag försöker.
JP anser inte att löneskillnader mellan könen och att andelen kvinnor på höga samhällspositioner är en effekt av patriarkala strukturer som marxistiska feminister verkar vara helt övertygade om, och som Cathy i intervjun åsyftade.
Han poängtera att det finns säkert ett 20 tal olika anledningar som i kombination skapar dessa effekter, kön är en av dessa, biologi som PZ hackade på han över och som vi diskuterat är även inblandat, intresse o.s.v. det finns en mängd anledningar till varför det ser ut som det gör.
Det han och många med han protesterar mot att är att tillskriva allt patriarkala strukturer och endast bekämpa dessa via kvoteringar och andra tvångsåtgärder som då marxistiskt inriktade ideologier gör, däribland feminismen, det är mer komplicerat än så.
Troligen argumenterar du inte i den inriktningen, du har nog missat något under resans gång så det blivit en missuppfattning, eller så har jag missat någon av dina poänger.
Men jag tolkar det som att…OK JP kanske missat detta med humrarna eller inte (jag är inte kompetent nog att bedöma det), men det är bara en av 20 talet anledningar, men det betyder definitivt inte att han har fel och därmed att allt marxist feministerna påstår är rätt.
PZ (som efter viss lös forskning av mig) har hamnat i dålig dager hos psykiatrin och gett sig in i deras område med expertutlåtanden han inte har det minsta aning om och fått massiv kritik för det.
Hans agerande mot oliktänkare har ett mönster, han hänger ut och insinuerar en massa skit i sin blogg för att misskreditera alla som inte tycker som han.
Att han ger sig på JP är väl för att 1. det område JP representerar har sågat han jäms med fotknölarna, något han inte gillar, 2 JP delar inte hans ideologiska syn och då är det som vanligt för han….ut och blogga kasta skit blablaba, han är defensivt inte en individ som ni skall luta er mot när ni kritiserar JP, det finns mycket bättre kritiker.