2018-02-09, 14:45
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Frändelöv (då Mentzen..) gråter så sent som Juni 2014 ut i ETC med sina vänsterpolare. Titta på personerna på bilden.
https://goteborg.etc.se/inrikes/prot...amiljebostader
Klagar på att han är fattig, att allt är orättvist. Hyresrättsföreningen, social justice.

Vilken kämpe och fantatsik frontfigur ni hittat.

Ha detta i åtanke när han sätter sig på sin höga häst och klankar ner på andra.
Detta var så sent som mitten av 2014.
Vad fan byter man efternamn för?
Frändelöv, Mentzen, Wresig, Ohm. Låter som en stabil kille.
Citat:
Det är billiga lägenheter här och många som bor här är invandrare, socialbidragstagare och sjukskrivna. Jag trivs verkligen jättebra i området och gillar att det inte är så hög standard eftersom jag pluggar. Det här blir en gentrifiering, det är nog inte planen men det blir en effekt. Att vi som så att säga är fattiga flyttar härifrån, säger Daniel Mentzén.
Ja detta fick mig att skratta lite smått, bra gräv!

När blev Conrad panelist hos Länsman? 2012-2013? Var han fortfarande röding utåt sett när han medverkade där? Himla märkligt.
2018-02-09, 19:07
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Ja detta fick mig att skratta lite smått, bra gräv!

När blev Conrad panelist hos Länsman? 2012-2013? Var han fortfarande röding utåt sett när han medverkade där? Himla märkligt.

Allt verkar väldigt förvirrat, minst sagt!
Conrads rödpillringshistoria enligt egen utsago:
I Vita Pillrets intervju som publicerades 6 juli 2017 påstår Conrad först att han har poddat i 8 år för att snabbt därefter ändra det till 5-6 år. ( 7:44 – 9:10) Dvs någonstans runt 2011-2012 ska han enligt egen utsago varit igång med detta. Dessutom erkänner han glatt att han alltid varit bra på att debattera utan att kunna något. (3:32 – 3:56)

https://www.youtube.com/watch?v=rVjmjYfY03M
2018-02-09, 19:54
Medlem
Haha, "Conrads" medverkan i kommunistblaskan ETC för bara drygt tre år sedan var sannerligen märkligt när han vid denna tid poddade med Radio Länsman. Länsman var, och är, visserligen en löjligt mesig och irrelevant SD-supporter och efter "Conrads" alla motsägelsefulla historier så torde det knappast förvåna. Men men... Jag tror att vissa kan förbättras, men fortsätter det så här och aldrig någon kritik bemöts så vet jag inte.

Förresten: "Conrad" gick ju med i Motståndsrörelsens demonstration förra året och organisationen utgjorde en så viktig del i den gemensamma kampen. Varför uppmärksammas de aldrig längre i deras podd? Var det bara för att de kom med lite befogad kritik och inte ställde sig in i hyllningskören som så många andra?
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-02-09 kl. 19:58.
2018-02-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Haha, "Conrads" medverkan i kommunistblaskan ETC för bara drygt tre år sedan var sannerligen märkligt när han vid denna tid poddade med Radio Länsman. Länsman var, och är, visserligen en löjligt mesig och irrelevant SD-supporter och efter "Conrads" alla motsägelsefulla historier så torde det knappast förvåna. Men men... Jag tror att vissa kan förbättras, men fortsätter det så här och aldrig någon kritik bemöts så vet jag inte.

Förresten: "Conrad" gick ju med i Motståndsrörelsens demonstration förra året och organisationen utgjorde en så viktig del i den gemensamma kampen. Varför uppmärksammas de aldrig längre i deras podd? Var det bara för att de kom med lite befogad kritik och inte ställde sig in i hyllningskören som så många andra?

Bitterhet för att man inte blev tillfrågad om att vara med och starta föreningen Det fria Sverige ser inte jag som befogad kritik.

Kan det kanske vara för att en i Nordiska Motståndsrörelsens riksledning spred uppgifter om att DfS samt Ingrid och Conrad är kontrollerad opposition, CIA agenter och massa annat dravel? Hur som helst så är det sandlådenivå från båda håll.

Personligen så anser jag att de borde nämna Nordiska Motståndsrörelsen som ett alternativ i riksdagsvalet då de faktiskt är det enda oppositionspartiet som finns. AfS har inte presenterat ett partiprogram än.
Senast redigerad av Fashy 2018-02-09 kl. 21:54.
2018-02-09, 22:14
Medlem
Bitterhet? Jag ser det inte som det minsta märkligt att Motståndsrörelsens ledning reagerar på att Dan Eriksson i egen hög person arrogant och självbelåtet på DfS' presskonferens avfärdar ''gatukamp'' som ''misslyckat'' och att DfS är så fantastiskt mycket bättre än vad alla andra är. Det var det som ledningen, i synnerhet Pär Öberg, reagerade på, men visst fanns där säkert också inslag av rent och skärt personligt agg bakom deras kritik, och jag anser inte heller att Motståndsrörelsen ska tillfrågas så fort någon ska starta nånting.

Vad gäller den där absurda Blueshift-artikeln som Öberg hade ''delat'' så bemötte han det i Studio Nordfront (avsnitt 2 tror jag) där han sade att ''han inte höll med allting'' som stod i artikeln och han berömde t.om. I&C i vissa avseenden, men jag såg inte heller någon direkt poäng med att dela den artikeln som var skriven av en uppenbar haverist.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Bitterhet för att man inte blev tillfrågad om att vara med och starta föreningen Det fria Sverige ser inte jag som befogad kritik.

Kan det kanske vara för att en i Nordiska Motståndsrörelsens riksledning spred uppgifter om att DfS samt Ingrid och Conrad är kontrollerad opposition, CIA agenter och massa annat dravel? Hur som helst så är det sandlådenivå från båda håll.

Personligen så anser jag att de borde nämna Nordiska Motståndsrörelsen som ett alternativ i riksdagsvalet då de faktiskt är det enda oppositionspartiet som finns. AfS har inte presenterat ett partiprogram än.
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-02-09 kl. 22:16.
2018-02-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Bitterhet? Jag ser det inte som det minsta märkligt att Motståndsrörelsens ledning reagerar på att Dan Eriksson i egen hög person arrogant och självbelåtet på DfS' presskonferens avfärdar ''gatukamp'' som ''misslyckat'' och att DfS är så fantastiskt mycket bättre än vad alla andra är. Det var det som ledningen, i synnerhet Pär Öberg, reagerade på, men visst fanns där säkert också inslag av rent och skärt personligt agg bakom deras kritik, och jag anser inte heller att Motståndsrörelsen ska tillfrågas så fort någon ska starta nånting.

Vad gäller den där absurda Blueshift-artikeln som Öberg hade ''delat'' så bemötte han det i Studio Nordfront (avsnitt 2 tror jag) där han sade att ''han inte höll med allting'' som stod i artikeln och han berömde t.om. I&C i vissa avseenden, men jag såg inte heller någon direkt poäng med att dela den artikeln som var skriven av en uppenbar haverist.

Det var en hel del bitterhet, jo. "Vi gör ju redan detta, varför ska ni göra det? Vi var ju först!", ungefär så. Givetvis ligger det en hel del bakom, Nordiska Motståndsrörelsen har knappt velat röra Söderman med tång efter hans utträde ur Svenska Motståndsrörelsen. En hel del mer agg verkar ha uppstått efter han släppte boken "Hell seger!"

Det är som ett dagis från alla håll. Meningsmotståndarna gottar sig i detta som aldrig förr. Jag hoppas att stridsyxorna läggs ner inom sinom tid då allt tjafs egentligen är helt onödigt. Man prioriterar samma mål; ett etniskt homogent Sverige och folkgemenskap och ändå så kan man inte samsas sinsemellan.
2018-02-09, 22:48
Medlem
Joe Blows avatar
Alla ni som så eldfängt kritiserar Ingrid för att vara eller har varit counterjihadist vill ni vara så vänliga och tala om för mig det klandervärda i det? Vad lägger ni för betydelse i begreppet?

Är det bara jag som känner igen dagens högersidas fragmentering från vänsterns glada dagar för fyrtio år sedan? Man tävlade om vem som var mest rättrogen och splittrades för minsta skitsak. All ilska och agg som borde riktas utåt riktas nu inåt mot de som i allt väsentlighet håller med en. Lite tragikomiskt faktiskt. Mest tragiskt då Europa sönderfaller framför våra ögon.
2018-02-09, 22:50
Medlem
Det ligger säkert en del personligt bakom som jag inte har en aning om och jag är inte medlem i Motståndsrörelsen, men jag förstår i allra högsta grad frustrationen över att Eriksson och Söderman hade hypat om DfS under flera månaders tid och slutligen verkställer en presskonferens där de lanserar en sådan självklar sak som de gjorde, en idé som Motståndsrörelsen, enligt bl.a. Pär Öberg, tidigare har försökt realisera men inte gjort en sådan nästintill patetisk reklamkampanj av, och dessutom kallar det som NMR inriktar sig på för ''misslyckat'', d.v.s. politisk aktivism, demonstrationer, samtal med folk på stan, konfrontationer med importerade våldtäktsmän etcetera. Det var milt uttryckt fräckt av Eriksson och det var framförallt det som Öberg, enligt egen utsago i såväl Studio som Radio Nordfront, irriterade sig på.

Instämmer i övrigt kring pajkastningen. Som jag skrev i mitt föregående inlägg så anser jag på intet sätt att Motståndsrörelsen ska tillfrågas så något ska lanseras, men att göra som Eriksson och Söderman, d.v.s. låtsas som att inte rörelsen finns och kalla deras strategi för ''misslyckad'' är, för att uttrycka mig synnerligen diplomatiskt, en aning idiotiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Det var en hel del bitterhet, jo. "Vi gör ju redan detta, varför ska ni göra det? Vi var ju först!", ungefär så. Givetvis ligger det en hel del bakom, Nordiska Motståndsrörelsen har knappt velat röra Söderman med tång efter hans utträde ur Svenska Motståndsrörelsen. En hel del mer agg verkar ha uppstått efter han släppte boken "Hell seger!"

Det är som ett dagis från alla håll. Meningsmotståndarna gottar sig i detta som aldrig förr. Jag hoppas att stridsyxorna läggs ner inom sinom tid då allt tjafs egentligen är helt onödigt. Man prioriterar samma mål; ett etniskt homogent Sverige och folkgemenskap och ändå så kan man inte samsas sinsemellan.
2018-02-10, 13:52
Medlem
Run3s avatar
Avsnittet med Magnus Söderman var bra. Kul att höra att det går så bra med träningen för er två. Hoppas det kan bli något återkommande med grabbigt snack om livsstil.
2018-02-10, 15:57
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Avsnittet med Magnus Söderman var bra. Kul att höra att det går så bra med träningen för er två. Hoppas det kan bli något återkommande med grabbigt snack om livsstil.

Svårt att se att det kommer bli ett kul och vettigt segment att lyssna till hur det monstruöst stora fläskbärget Magnus tillsammans med myggan Conrad tränar och om deras livsstil i övrigt. Skulle kanske vara mer passande med en podd där Dan Eriksson pratar knödel, schnitzel, bratwurst och weissbier.
2018-02-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om du inte gillar dom varför lyssna på dom?
Varför syssla med ett destruktivt evighetsklagande och smutskastningskampanj när ni själva inte skulle klara av att producera en hälften så bra podcast?

Nu tror jag till skillnad från dig inte att producera en podcast där man läser lite Fria Tider och skrockar åt alla dumma politiker är det som ska rädda Sverige.

Såg du länken till ETC-artiklen?
Conrad berättar för 3 år sedan hur fantatsikt bra han trivs i området med invandrare och socialfall, och klagar på att områdes renoveras och lyfts upp ur skiten för då blir hyran för dyr. Inte kan man bo med barnfamiljer och arbetande svenskar inte.
Det skall va blandat och mysigt som han säger.

Samtidigt säger han gång på gång i podden att han vaknade för nästan 10 år sedan och att han poddat i 8 år.
Det är en direkt lögn.
Att peka ut det är vare sig smutskastning eller "whinande".

Sätter man sig i styrelsen för DFS och tar på sig någon ledarroll för svensk nationalism får man räkna med kritik. I synnerhet om man lever på donationer från nationalister och är heltidsanställd "för kampen".

När blev kritik mot Conrad likställt med sabotage mot Sverige?
Fan vad hjärntvättade ni är, inte undra på att Dan ville åt era plånböcker.

Ni kommer inte ifrån faktumet att Conrad är en lögnare som inte går att lita på.
Han ljuger konstant om sitt förflutna och applicerar helt andra principer på sin egen verklighet än de han propagerar för i podden.

Jag tycker de är bland de mest olämpliga personerna att sätta som galjonsfigurer. Men, men de drar ju lyssnare som älskar att höra Ingrids skrockande om hur korkade alla utom hon själv är.
Senast redigerad av Landos 2018-02-10 kl. 17:16.
2018-02-10, 17:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Svårt att se att det kommer bli ett kul och vettigt segment att lyssna till hur det monstruöst stora fläskbärget Magnus tillsammans med myggan Conrad tränar och om deras livsstil i övrigt. Skulle kanske vara mer passande med en podd där Dan Eriksson pratar knödel, schnitzel, bratwurst och weissbier.
I podden Vita Pillret gjorde de ett avsnitt där de pratade klädsel och mode, och ett annat om manosfären, och i podden Generation Z har de pratat om hur man ska spara pengar på mat. Det måste inte enbart handla om träning och att stoppa i sig schnitzlar mellan seten. Sedan måste det inte heller enbart vara I&C och Motgift; det finns säkert folk inom Det Fria Sverige som kan ge ytterligare perspektiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in