2018-02-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Foskning innebär att man letar tills man hittar något, det är det som forskningen går ut på. Ni gör ju allt ni kan för att förhindra att forskning sker inom detta område när ni sprider ert budskap. Det måste till ett vetenskapligt kunnande för att göra det, vem om helst kan inte göra det och har inte kunskapen heller.

Nej, riktigt så är det ju inte. För forskning kan mycket väl läggas ner för att man inte hittar nåt, pengarna eller intresset tar slut.

Sen kan det ju i fallet med det övernaturliga även vara så att man med seriös forskning har hittat nåt, nämligen att det inte finns grund att tro att de finns de övernaturliga saker som påstås finnas, för man har otaliga gånger kunnat konstatera att det som påstås inte stämmer, inte orsakas av nåt övernaturligt utan kan förklaras av en rad andra kända vetenskaper. Och i det läget kanske det känns viktigare att bränna pengar och forskningstid på Ebola och liknande....
Citera
2018-02-11, 17:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Nej det finns det inte.
Inte utanför den fysiska världen, om du med krafter menar annat än elektromagnetism och liknande.
Det är märkligt hur du kan vara så säker på det? Tala med människor som har upplevt dom så ändrar du nog uppfattning.
Citera
2018-02-11, 17:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Vi borde alla här kunna vara enliga om följande fakta:

1: Det finns inga bevis för andar och spöken, men en del tolkar händelser som bevis

2: Det har bedrivits forskning på vetenskaplig nivå men inga hållbara bevis har kommit fram

3: Skulle det komma fram bevis så vore det den största upptäckten någonsin för mänskligheten

4: Nicket enfindam anser att vi som frågar efter bevis anordnar organiserade attacker
Likväl så existerar den världen därute och fascinerar miljontals människor.
Citera
2018-02-11, 17:44
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Det är märkligt hur du kan vara så säker på det? Tala med människor som har upplevt dom så ändrar du nog uppfattning.

Nej det kommer jag inte göra, ändra uppfattning alltså.
Jag har talat med många som ”upplevt saker”, men inte blivit det minsta tvivlande.
Börjar du titta på dessa upplevelser med kritiska ögon kommer du också komma till insikt.
Och det är ju bra, inte sant?
Citera
2018-02-11, 17:45
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Likväl så existerar den världen därute och fascinerar miljontals människor.

Det vet du inte att den gör.
Citera
2018-02-11, 18:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nej det kommer jag inte göra, ändra uppfattning alltså.
Jag har talat med många som ”upplevt saker”, men inte blivit det minsta tvivlande.
Börjar du titta på dessa upplevelser med kritiska ögon kommer du också komma till insikt.
Och det är ju bra, inte sant?
Gå omkring i din trygga lilla bubbla lyckligt ovetande. Det händer saker omkring oss som vi människor inte kan uppfatta också.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-11 kl. 18:56.
Citera
2018-02-11, 19:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Gå omkring i din trygga lilla bubbla lyckligt ovetande. Det händer saker omkring oss som vi människor inte kan uppfatta också.

Hur vet du det - för du är väl också en människa?
Citera
2018-02-11, 19:29
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:

Hur vet du det om vi inte kan uppfatta det? 😂
FYI lever jag inte i en trygg liten bubbla, livet med jobb och barn och sociala åtaganden ger mig mer än nog...
Men hur är det själv? Vad är det du saknar som gör att du så gärna vill att det finns en andevärld?
Citera
2018-02-11, 19:30
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur vet du det - för du är väl också en människa?
Jag är en känslig och mottaglig person och har upplevt en del saker.
Citera
2018-02-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ditt påstående stämmer ju inte hur många gånger du än upprepar det.
Det har bedrivits extensiv forskning kring paranormala fenomen utan att ett endaste litet bevis kommit fram.
Däremot har fuskare avslöjats på löpande band.

Det görs inga vetenskapliga undersökningar av hus med misstänkt paranormal aktivitet.

Inga undersökningar - Inga bevis. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-02-11, 19:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är en känslig och mottaglig person och har upplevt en del saker.

Så du räknade dog själv som lite övernaturlig när du skrev: Det händer saker omkring oss som vi människor inte kan uppfatta också.?
Du kanske borde skrivit ”ni människor”?
Citera
2018-02-11, 19:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Hur vet du det om vi inte kan uppfatta det? 😂
FYI lever jag inte i en trygg liten bubbla, livet med jobb och barn och sociala åtaganden ger mig mer än nog...
Men hur är det själv? Vad är det du saknar som gör att du så gärna vill att det finns en andevärld?
Du kanske inte kan uppfatta det som många andra kan uppfatta? Måste man sakna någonting för att tro att det finns en andevärld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in