2018-02-11, 14:58
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
När det händer oförklarliga saker så tenderar vi människor att leta efter llogiska förklaringar, det finns det inte alltid. Det är ett slags försvar vi har för att göra tillvaron begriplig.

Precis!
Och hittar man ingen logisk förklaring tenderar vissa att luta åt det övernaturliga hållet.
All tro på övernaturlighet är hjärnans sätt att göra tillvaron begriplig.
Men objektivt är det övernaturliga inte mer sant för det, eller hur?
Citera
2018-02-11, 14:59
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Jag använder ordet "vi" för att jag vet att ni är organiserade och agerar i grupp.

😂😂😂
Citera
2018-02-11, 15:02
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag använder ordet "vi" för att jag vet att ni är organiserade och agerar i grupp.

Jaha, och vilken är organisationen som står bakom menar du?
Citera
2018-02-11, 15:04
Medlem
Citat:
Eftersom forskningen är otillräcklig inom detta område så finns inte dom verktygen jag skulle behöva för att kunna göra detta.

Det som är otillräckligt i detta fall är din förståelse för hur forskning verkligen går till.
Det är intressant att se hur du själv skjuter ner dina så kallade "bevis" genom att medge att de inte skulle leda till något.
Citera
2018-02-11, 15:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Precis!
Och hittar man ingen logisk förklaring tenderar vissa att luta åt det övernaturliga hållet.
All tro på övernaturlighet är hjärnans sätt att göra tillvaron begriplig.
Men objektivt är det övernaturliga inte mer sant för det, eller hur?
Vi måste bredda vårt synsätt och inse att det finns starka krafter därute, starkare än vi någonsin kan ana.
Citera
2018-02-11, 15:08
Medlem
Citat:
Vi måste bredda vårt synsätt och inse att det finns starka krafter därute, starkare än vi någonsin kan ana.

Och ändå finns det inte ens ett endaste litet bevis...... Märkligt och lite pinsamt kan tyckas?
Citera
2018-02-11, 15:11
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:

Nej det finns det inte.
Inte utanför den fysiska världen, om du med krafter menar annat än elektromagnetism och liknande.
Citera
2018-02-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Och ändå finns det inte ens ett endaste litet bevis...... Märkligt och lite pinsamt kan tyckas?

Jag får citera mig själv här:

Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Självklart blir det bara påståenden. Det finns ingen vetenskaplig organisation som gör undersökningar av "spökhus".

Det är lite löjligt att kräva bevis när det aldrig sker några vetenskapliga undersökningar av "hemsökta hus".
Citera
2018-02-11, 15:42
Medlem
Studioworkss avatar
Det är roligt att se hur många det finns som tror på övernaturliga saker.
Utan ett uns av bevis dras de till den minst troliga anledningen till ett skeende.
Det säger en hel del om hur våra hjärnor fungerar, men ändå inte.
Om man kommer in i ett rum och ser att en stol flyttats kanske man väljer mellan
A att en stormvind dragit genom rummet
B att ett spöke flyttat den
Båda orsakerna är befängda och fel, men där väljer en del att tro på B även om A ändå skulle kunna ha hänt.
Det är lite märkligt, att hjärnan väljer B, men det har troligen att göra med i vilken miljö man är uppväxt i. Djupt religiösa tror på en gudomlig stolsflyttning och ockultister tror på mörka, starka, oförklarliga krafter.
Citera
2018-02-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Jag får citera mig själv här:

Ditt påstående stämmer ju inte hur många gånger du än upprepar det.
Det har bedrivits extensiv forskning kring paranormala fenomen utan att ett endaste litet bevis kommit fram.
Däremot har fuskare avslöjats på löpande band.
Citera
2018-02-11, 15:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du som inte tror på någon andevärld påstod att du hade haft kontakt med den. Därför skrev jag att jag trodde att du ljuger.
Jag ser det som ett god sak att du blivit en skeptiker.
Citera
2018-02-11, 17:06
Medlem
Vi borde alla här kunna vara enliga om följande fakta:

1: Det finns inga bevis för andar och spöken, men en del tolkar händelser som bevis

2: Det har bedrivits forskning på vetenskaplig nivå men inga hållbara bevis har kommit fram

3: Skulle det komma fram bevis så vore det den största upptäckten någonsin för mänskligheten

4: Nicket enfindam anser att vi som frågar efter bevis anordnar organiserade attacker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in