2018-02-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ironi vs kkkrim, 1-0
Tja, kanske jag skulle förstått att det var ironiskt om jag suttit i samma rum som dig och hört ditt tonfall och sett ditt kroppsspråk så frågan är snarare om din ironi vann med 1-0 med bägge spelarna på planen eller om det målet skedde efter jag vänt mig om i tron att matchen var slut.

Ex,
"jorå, det var ett solitt tecken på doping.."
eller
"ja det är ju ett solitt bevis på doping.."

istället för

"ja det är ett solitt bevis på doping"

vilket jag enbart ser som ett påstående.

Men, lycka till med den textbaserade ironin nästa gång, jag hejar på dig..
Citera
2018-02-10, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Kalla är förmodligen dopad, ja. Såg inte loppet men hörde att hon vann i överlägsen stil. Så fort någon vinner i överlägsen stil inom extremt krävande konditionsidrotter som skidor, cykel eller löpning så är det ett gigantiskt rödflagg.

Men nä, säger Svensson till sig själv framför TV-apparaten, inte kan väl lilla käcka Kalla med det stora glada leendet dopa sig? Nä, det är det bara elaka ryssi-pyssar som gör. De har liksom fusket i blodet, Putin-trupperna, till skillnad från oss moraliskt överlägsna svenskar, haha.

Kalla gjorde en Johann Mühlegg och drog ifrån alla i en tuff uppförsbacke. Det är klart att det väcker misstankar.
Citera
2018-02-10, 23:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Kalla gjorde en Johann Mühlegg och drog ifrån alla i en tuff uppförsbacke. Det är klart att det väcker misstankar.

Att göra en Johann Muhlegg är att börja tokköra efter 3 km i ett 30km lopp oxh leda med 2 min innan halva loppet är kört. Kollade du ens på loppet idag?
Citera
2018-02-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
]Ingen annan som lagt märke till att Kalla tappat många kilo sedan säsongsstarten? [/b]Syns tydligt om man jämför från början av säsongen. Kul att hon vann men någon sorts manipulering kan nog förekomma även hos henne. T3 är ju ett ämne man kan tänka sig, vanligt förekommande hos bodybuilders. Sätter fart på ämnesomsättning och uppiggande. Vet dock inte om antidoping uppmärksammar svängningar i ämnesomsättningen.

Är du helt tappad? Det är praxis att elitidrottare har extrakilon under träningsperiod samt försäsong för att kunna tillgodogöra sig all träning maximalt och undvika katabola effekter.
Citera
2018-02-11, 09:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23742503.ab

Att Johaug inte testades under en fyramånadersperiod innan hon åkte dit är märkligt. Det tar 2-3 månader för injicerad anabola att lämna kroppen. Testerna av Johaug var som upplagt för att hon skulle ta otillåtna medel under uppbyggnadsperioden. Läppsalvehistorian är pinsamt dålig. Det tog över ett dygn innan den historian slängdes fram efter att det tillkännagavs att det var Johaug som testat positivt. Den där snyftandet och läppsalvehistorian hade aldrig hållt i en riktig rättegång. Vilken parodi. Vad gör hon nu under avstängningen? Ny "uppbyggnadsperiod" med otillåtna medel utam dopingtester för att komma tillbaka ännu starkare.
Citera
2018-02-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Nej det gör det verkligen inte.

Mühlegg var dopad. En väldig skillnad.
Senast redigerad av Ang_rita 2018-02-11 kl. 09:16.
Citera
2018-02-11, 09:03
Medlem
Nu erkänner tom aftonbladet att astma medicin har anabol effekt.

Ilskan man känner över Marit Belgian Björgen som kidnappat damåkningen under större delen av 2000 talet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5VGppK/veterinar-domer-ut-dopningsreglerna
Citera
2018-02-11, 09:07
Medlem
Trippel norskt. Dom där 6000 doserna börjar betala av sig.
Citera
2018-02-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Samma villkor och rättvisa lopp? Det blir ju en materialsport då helt enkelt, vilket land vill lägga mest resuerser på doping och bryr sig minst om idrottarnas hälsa.

Vi skulle troligtvis se en ännu större dominans av USA,Ryssland och Kina.
Det är en materialsport redan, hur mycket pengar läggar man inte ned på att utveckla skidor? valla? Höghöjdshus? Hela den här astmadiskussionen är bara löjlig. Man börjar åka skidor, får astma och kan hälla i sig mediciner med hänvisning till att man är sjuk. Ingen verkar ifrågasätta om man alls ska hålla på med skidtävlingar eller varför sjuka människor ska få hålla på med det om förutsättningen är medicinering. Nästa mål är antagligen ett komma på ett sätt att framkalla en ursäkt för att behöva ta anabola steorider med hänvisning till något kroniskt tillstånd.
All elitidrott är hopplöst korrumperad, på alla sätt och vis, släpp dopingen fritt så slipper man åtminstone den diskussionen.
Citera
2018-02-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nu erkänner tom aftonbladet att astma medicin har anabol effekt.

Ilskan man känner över Marit Belgian Björgen som kidnappat damåkningen under större delen av 2000 talet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5VGppK/veterinar-domer-ut-dopningsreglerna

Kolla armarna på Björgen. Knappast att hon skaffat dessa utan anabola. Och så har hennes vän Johaug ertappats med just det i kroppen och skyller på läppsalva.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article14197963.ab
Citera
2018-02-11, 09:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Kolla armarna på Björgen. Knappast att hon skaffat dessa utan anabola. Och så har hennes vän Johaug ertappats med just det i kroppen och skyller på läppsalva.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article14197963.ab

Björgens muskulösa kropp är nog snarare en produkt av att hon antagligen har rätt höga testosteronvärden för att vara kvinna.
Citera
2018-02-11, 09:53
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är en materialsport redan, hur mycket pengar läggar man inte ned på att utveckla skidor? valla? Höghöjdshus? Hela den här astmadiskussionen är bara löjlig. Man börjar åka skidor, får astma och kan hälla i sig mediciner med hänvisning till att man är sjuk. Ingen verkar ifrågasätta om man alls ska hålla på med skidtävlingar eller varför sjuka människor ska få hålla på med det om förutsättningen är medicinering. Nästa mål är antagligen ett komma på ett sätt att framkalla en ursäkt för att behöva ta anabola steorider med hänvisning till något kroniskt tillstånd.
All elitidrott är hopplöst korrumperad, på alla sätt och vis, släpp dopingen fritt så slipper man åtminstone den diskussionen.

Du kanske kan hjälpa mig lite här, men något som jag sett som ett stort problem på sistone är att det inte är någon av åkarna som har någon plan på vad som ska skje efter karriären. Det skulle ju ge lite mer trovärdighet om sundby berätta om hur slitsamt det är med en kronisk sjukdom som kommer påverka han hela livet och att han letar efter lösningar.

Som jag förstår det så är väl hästmedecinen inget man får som "skattebetalare" när man klagar på vårdcentralen om astma?

Skulle jag lida av en kronisk sjukdom och ha en ganska fin kassa, så skulle jag nog försöka hitta någon mer permanent lösning på problemet.
Vad tänker du runt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in