Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Kalla ska träna hemma hos Johaug, Till skillnad från Nilsson som vägrar.
Kalla må verka korkad men detta kastar faktiskt dopingmisstankar på Henne.
Alla förstår ju att Johauug dopat sig medvetet och borde ju därför vilja undvika att associeras med henne, om de vore rena.
Nä, Kalla klättrar högre på min lista över misstänkt dopade, där hon iofs redan hade tagit sig in i fjol.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/kopt-lyxvilla-da-far-kalla-invit-av-johaug/?hide-app-button=true
Kalla (född 1987) & Johaug (född 1988) är väninnor sedan långt tillbaka, de har ju följts åt och tävlade mot varandra redan på JVM.. Såg en intervju med Johaugs mor i samband med VM i Falun och det var rätt tydligt att hon pratade om "Charlotte" med värme och mer som en god vän till Therese än en konkurrent.. Både Johaugs mamma, bror och syster ger iaf ett mycket sympatiskt intryck (enligt mig) och både "jenterna" i norska landslaget å Kalla & Haag som är från samma generation verkar bry sig väldigt mycket och sätta ett stort värde på henne, säger ändå en del om hennes personlighet utanför rampljuset..
Det är väl också en orsak till att jag har svårt att se hur Johaug skulle fuska gentemot t.ex. en nära väninna som Flugstad Östberg om hon nu körde sitt egna "dopingrace".. Det vore liksom det ultimata sveket, då de är väldigt "tighta", inte heller känns det troligt att hon skulle fuska mot "släktingen" Björgen heller..
Har bara väldigt svårt att se hur Johaug skulle strunta totalt i andra norska landslagsåkare och dopa sig, för det var faktiskt hennes egna lagkamrater framför allt som utgjorde de största "hoten"..
Och handlar det då om medveten doping, så känns det mer troligt att NSF och dess läkare är boven i dramat, för som tidigare skrivet skulle de aldrig säga öppet till unga tjejer att "Det här är ett dopingpreparat, se till och hålla koll på när det går ur kroppen, annars kan du åka fast i dopingtest".. Det finns bara inte, tänk och lägga den pressen på en ung åkare, vilken fin harmoni det skulle skapa, när allt egentligen handlar om att "ta bort problem" för åkaren, så att de ska kunna fokusera fullt ut på sin skidåkning..
Enda alternativet som jag ser det till att hela norska damlandslaget skulle dopa sig och vara medveten om det är att de inom "stängda dörrar" skulle vara självklart att alla dopar sig mer eller mindre i alla länder.. Om vi inte också gör det, så är vi chanslösa, medan lite doping bara ger rättvisa odds, det är i sådana fall de jag kan se och alla förstår att det kan man inte berätta utanför landslagsmiljön för då skulle hela sporten rasera och tappa sin trovärdighet.. Men i sådana fall lever man ju i en helt annan värld kontra vad fansen och folket tror, där alla måste vara beredd att "hålla käft" hela tiden, vilket förmodligen inte skulle fungera i längden..
Varför skulle Stina Nilsson träna med Johaug? Tala om en bra anledning, hon beskrev det själv rätt bra också.. Hörde att Maiken Caspersen Falla vägrar träna hemma hos Charlotte Kalla också, ungefär samma sak..