2018-08-03, 16:56
  #13033
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det är väl inte konstigt att folk pratar om doping, när hon har varit dopingsavstängd?

Nei, du har ikke lest dommen - hva hun er utestengt for.
Du har som svensker flest bare lest Expressen og Aftonbladet. Der finner man ingen relevant informasjon.
Citera
2018-08-03, 18:36
  #13034
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Nei, du har ikke lest dommen - hva hun er utestengt for.
Du har som svensker flest bare lest Expressen og Aftonbladet. Der finner man ingen relevant informasjon.

Så hon var inte avstängd för att ha tagit Anabolas Steroider?
Citera
2018-08-03, 18:42
  #13035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Nei, du har ikke lest dommen - hva hun er utestengt for.
Du har som svensker flest bare lest Expressen og Aftonbladet. Der finner man ingen relevant informasjon.

Hon har varit avstängd för att ha ertappats med clostebol i kroppen, ett otillåtet preparat..

Förhoppningsvis har det skett omedvetet från hennes sida, men det handlar ändå om brott mot dopingreglerna..
Citera
2018-08-03, 19:14
  #13036
Medlem
undrande1s avatar
trist att dopingjohaug ska åka och smutsa ned den fina skidsporten i vinter :-(.
Citera
2018-08-03, 20:00
  #13037
Medlem
eternussermos avatar
Framtiden har alltid facit, och karma kommer ikapp. Se bara på fuskerud.
Citera
2018-08-04, 08:46
  #13038
Medlem
Kalla ska träna hemma hos Johaug, Till skillnad från Nilsson som vägrar.

Kalla må verka korkad men detta kastar faktiskt dopingmisstankar på Henne.

Alla förstår ju att Johauug dopat sig medvetet och borde ju därför vilja undvika att associeras med henne, om de vore rena.

Nä, Kalla klättrar högre på min lista över misstänkt dopade, där hon iofs redan hade tagit sig in i fjol.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/kopt-lyxvilla-da-far-kalla-invit-av-johaug/?hide-app-button=true
Citera
2018-08-04, 13:59
  #13039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kalla ska träna hemma hos Johaug, Till skillnad från Nilsson som vägrar.

Kalla må verka korkad men detta kastar faktiskt dopingmisstankar på Henne.

Alla förstår ju att Johauug dopat sig medvetet och borde ju därför vilja undvika att associeras med henne, om de vore rena.

Nä, Kalla klättrar högre på min lista över misstänkt dopade, där hon iofs redan hade tagit sig in i fjol.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/kopt-lyxvilla-da-far-kalla-invit-av-johaug/?hide-app-button=true

Kalla (född 1987) & Johaug (född 1988) är väninnor sedan långt tillbaka, de har ju följts åt och tävlade mot varandra redan på JVM.. Såg en intervju med Johaugs mor i samband med VM i Falun och det var rätt tydligt att hon pratade om "Charlotte" med värme och mer som en god vän till Therese än en konkurrent.. Både Johaugs mamma, bror och syster ger iaf ett mycket sympatiskt intryck (enligt mig) och både "jenterna" i norska landslaget å Kalla & Haag som är från samma generation verkar bry sig väldigt mycket och sätta ett stort värde på henne, säger ändå en del om hennes personlighet utanför rampljuset..

Det är väl också en orsak till att jag har svårt att se hur Johaug skulle fuska gentemot t.ex. en nära väninna som Flugstad Östberg om hon nu körde sitt egna "dopingrace".. Det vore liksom det ultimata sveket, då de är väldigt "tighta", inte heller känns det troligt att hon skulle fuska mot "släktingen" Björgen heller..

Har bara väldigt svårt att se hur Johaug skulle strunta totalt i andra norska landslagsåkare och dopa sig, för det var faktiskt hennes egna lagkamrater framför allt som utgjorde de största "hoten"..

Och handlar det då om medveten doping, så känns det mer troligt att NSF och dess läkare är boven i dramat, för som tidigare skrivet skulle de aldrig säga öppet till unga tjejer att "Det här är ett dopingpreparat, se till och hålla koll på när det går ur kroppen, annars kan du åka fast i dopingtest".. Det finns bara inte, tänk och lägga den pressen på en ung åkare, vilken fin harmoni det skulle skapa, när allt egentligen handlar om att "ta bort problem" för åkaren, så att de ska kunna fokusera fullt ut på sin skidåkning..

Enda alternativet som jag ser det till att hela norska damlandslaget skulle dopa sig och vara medveten om det är att de inom "stängda dörrar" skulle vara självklart att alla dopar sig mer eller mindre i alla länder.. Om vi inte också gör det, så är vi chanslösa, medan lite doping bara ger rättvisa odds, det är i sådana fall de jag kan se och alla förstår att det kan man inte berätta utanför landslagsmiljön för då skulle hela sporten rasera och tappa sin trovärdighet.. Men i sådana fall lever man ju i en helt annan värld kontra vad fansen och folket tror, där alla måste vara beredd att "hålla käft" hela tiden, vilket förmodligen inte skulle fungera i längden..

Varför skulle Stina Nilsson träna med Johaug? Tala om en bra anledning, hon beskrev det själv rätt bra också.. Hörde att Maiken Caspersen Falla vägrar träna hemma hos Charlotte Kalla också, ungefär samma sak..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-08-04 kl. 14:33.
Citera
2018-08-04, 15:34
  #13040
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Framtiden har alltid facit, och karma kommer ikapp. Se bara på fuskerud.

Ja, ikke glem det svensker. Syke folk.
Citera
2018-08-04, 15:36
  #13041
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kalla ska träna hemma hos Johaug, Till skillnad från Nilsson som vägrar.

Johaug har aldri spurt Nilsson om å trene med henne.
Hva slags utbytte skulle Johaug ha av det?
Citera
2018-08-04, 16:16
  #13042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Ja, ikke glem det svensker. Syke folk.

Stabilt att du lyfter fram den helt "syke" kommentaren och för över den på ett helt folk..
Citera
2018-08-04, 21:51
  #13043
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Ja, ikke glem det svensker. Syke folk.
Hur menar du nu? Tanken på karma finns ju inom många religioner!
Citera
2018-08-04, 23:57
  #13044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur menar du nu? Tanken på karma finns ju inom många religioner!

Kanske lite väl magstarkt att hävda "karma" när en person dör i en tragisk olycka, eller hur resonerar du?
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-08-05 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in