Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du förutsätter alltid att den platta jorden har formen av den runda, detta är tråden för platta jorden. Nordpolen behöver inte se ut som den gör på den runda jorden.
Om du gör en karta som föreställer en plan yta är det lätt att se var ytan slutar, men om du gör en karta föreställande en sfärisk yta kan du inte längre avgöra vad som är slutet eftersom det är sfärisk och inget slut finns. Du kan på den runda jorden inte avgöra vad som är slutet eftersom slutet har tagits bort. Det är det som är finessen i den runda jorden, att människan kan sluta och leta. Du vet således inte vad som finns vid nordpolen.
Ditt svar har inget alls med det du och jag pratar om. Håll dig till ämnet.
Jag pratar om en toroid av stjärnor som DU tar upp som förklaringsmodell av stjärnornas rörelse på himlen.
Jag visar dig hur en ett magnetfält som rör sig i en toroid ser ut:
http://harmonicresolution.com/torsionanimated.gif
Jag frågar dig då, ser du några stjärnor som åker ner mot jorden? Det spelar ingen roll om jorden är platt, klotformad eller en pyramid i detta fallet. Jag pratar om toroiden DU tar upp som förklaringsmodell. Jag förklarar hur en toroid fungerar som magnetfällt.
Så, svara mig nu. Efter du ser hur ett magnetfält med formen av en toroid rör sig, tycker du det speglar verkligheten? Ser du stjärnor som åker rakt ner i marken vid nordpolen?
Ser du att alla stjärnor åt syd reser sig rakt upp från horisonten och rör sig rakt över himmelen mot nordpolen och mot polstjärnan. Ser du hur hur stjärnorna sedan åter åker rakt ner mot nordpolen och marken?
I den verkliga världen snurrar stjärnorna RUNT Polstjärn
orna. Dels den sydliga polstjärnan och dels den nordliga polstjärnan. Men din förklaringsmodell visar att stjärorna INTE roterar runt polstjärn
orna utan att den dom åker MOT nordpolen och ner i marken.