Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
1. Du kan inte se en annan människas resonemang med egna ögon om personen befinner sig på en annan geografisk plats. Visst jag kan åka dit och se/höra resonemanget med egna ögon och därmed lita på eftersom det är det som räknas som enligt dig. Egentligen försöker du bara ta dig ur ett resonemang som inte håller.
2. Jag har länkat tidigare i tråden, du kan leta upp det eller vara lat och skita i det. Du väljer själv om du vill ta ansvar som människa eller ignorera den du är.
Acceptera din gåva eller skit i det!
1. Ett resonemang som inte håller? Du menar att vi med egna ögon kan se att månen är rund? Att det är vad jag (och andra utan direkta synfel) ser när vi tittar på månen? Sedan får du gärna förklara vad svamlet om geografisk plats har med saken att göra. Vart ska du åka och varför? Du påstår även att jag har sagt att detta är vad som räknas. När sa jag det? Jag vet inte ens varför du babblar om plats.
2. Om du tror att jag tänker plöja igenom +900 sidor så tror du fel. Du ger mig inte ens ett sökord. Jag får väl helt enkelt vara en "oansvarig människa" då, om du inte kan skicka mig det alldeles banbrytande och världsomvälvande klippet för beskådning.
3. Anser du att en platt jord står och faller med en platt måne? Vadan annars detta engagemang kring något du kan debunka med dina egna ögon, bara du väljer att grabba tag i vanlig kikare?
EDIT
4: Vad är min gåva? Att jag har ögon att se med? Du får gärna utveckla det där och på vilket sätt det är relevant för himlakropparnas form. Annars kan vi lämna det därhän, och så får jag helt enkelt invänta någon, förhoppningsvis, sedvanlig födelsedagsgåva om någon vecka.