2018-02-09, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Jag tycker kryptovalutorna stått emot väldigt mycket hittills.

Hackningar, exchanges som gått åt helvete, tether, landsförbud, allmän smutskastning från alla håll, många dippar på nedåt 40-50% men reser sig som fågeln Fenix.

Vad drar man då för slutsats ifrån det? En normalbegåvad drar givetvis slutsatsen att krypto är här för att stanna. 8700 nu. Fast att börsen rasade häromdagen stod krypto relativt stark, och bitcoin cash har rusat i höjden så när bitcoin kommer tillbaks på normala nivåer och sedan skjuter vidare så kommer cash också skjuta i höjden. Denna dippen har visat oss att cash är här för att stanna
2018-02-09, 21:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Ja, och det finns mycket pengar för en haj att tjäna i krypto fortfarande. I den här oreglerade marknaden. Jag förväntar mig mer pengar i krypto innan det havererar. Med det sagt kan jag lika gärna ha fel och stå här som förlorare, men då har jag åtminstone inte förlorat så mycket.

Något jag är tämligen trött på är dessa två väldigt tydliga och utpräglade läger på Flashback (knappast unikt för Flashback dock) - Det första lägret är den hormonstinne och rabiate ”wöööööö, vad vare jag fucking sa?!” så fort BTC går bra eller inte gör som det andra lägret förutspår eller önskar. Tycks nästan ha ett religiöst förhållande till krypto, och kanske ger en fingervisning om att man är ganska investerad och har mycket att förlora då det ofta är väldigt emotionellt.

Det andra lägret är de som inte tycks vilja något hellre än att det ska gå åt käpprätt åt helvete. Helst igår men annars nu, inom en minut, bara man hinner publicera ett inlägg om det alltmedan det pågår. De syns företrädesvis till när det är röda siffror, annars är det som att dom bara väntar i sina hålor på att få krypa fram igen. Sanna domedagsprofeter som hävdar saker i tid och otid och som lätt kan upplevas som att de lever på att ha och få rätt. En del är garanterat kinkiga för att de inte hoppat på tåget tidigare - att andra kan ha lyckats kan man ju inte unna någon, fy.

Var försiktiga, gör inget dumt (som att investera pengar ni inte har exempelvis), annars lycka till. Själv finner jag att det här är roligare, är mer intressant och mer givande än att försöka välja åtta vinnare på topptipset en lördag.

Det fetade fångar precis min inställning till det hela, utmärkt sammanfattat.
2018-02-09, 22:16
Medlem
Badassmfokas avatar
https://m.youtube.com/watch?t=626s&v=2twk8juUSek

Angående Jordan Belfort tyckte jag denna video var mycket vettig.
2018-02-09, 22:21
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Bitconnect har inte påverkat priserna annat än att folk kunde spenderat sina pengar på andra valutor. Skulle det visa sig att tether inte har backning av riktiga pengar bakom så kommer det göra krypto illa kortsiktigt.

Givetvis är detta inte något som kommer få alla överge allt inom crypto. Please

Men det försvann mycket pengar från marknaden via bitconnect och det skadade förtroendet grovt. Det är ju tack vare bitconnect som vi sett denna stora nedgång.

Ytterligare bakslag skulle kunna skrämma många fler. Man vill ju inte investera i något som inte har ett gott rykte om sig. Jag tänker mer på att tether ägs av bitfinex och det står i deras regler att dom inte har någon skyldighet att köpa tillbaka tether mot dollar. Dvs det låter som att någon säljer en massa tokens mot dollar som dom inte behöver växla tillbaka. Dessutom kan bitfinex själva investera dessa dollar i bitcoin eller andra valutor och på så sätt manipulera marknaden då dom har koll på både flödet, marknaden och kapitalet. Jag tycker det luktar unket. Jag gillar inte tether.

Tankar kring detta?
2018-02-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Men det försvann mycket pengar från marknaden via bitconnect och det skadade förtroendet grovt. Det är ju tack vare bitconnect som vi sett denna stora nedgång.

Ytterligare bakslag skulle kunna skrämma många fler. Man vill ju inte investera i något som inte har ett gott rykte om sig. Jag tänker mer på att tether ägs av bitfinex och det står i deras regler att dom inte har någon skyldighet att köpa tillbaka tether mot dollar. Dvs det låter som att någon säljer en massa tokens mot dollar som dom inte behöver växla tillbaka. Dessutom kan bitfinex själva investera dessa dollar i bitcoin eller andra valutor och på så sätt manipulera marknaden då dom har koll på både flödet, marknaden och kapitalet. Jag tycker det luktar unket. Jag gillar inte tether.

Tankar kring detta?

Nej det var verkligen inte pga bitconnect vi ser denna nedgång, inte ens 1% anledning. Det försvann inga stora mängder med bitconnect jämfört med riktiga markanden, alla på riktiga crypto forum visste att det var en scam.

Tether är skrämmande ja.
2018-02-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Wolf of Wall Street, Jordan Belfort vet ett och annat om Bitcoin. Han var själv nära att börja mina en gång i tiden. Han vet också ett och annat om hur det fungerar i verkligheten och hur det hela är på väg att sluta. https://www.youtube.com/watch?v=XlBa5liuy9Q

Hoppa till 3.30.
Det som slår mig är hur kort han är, hur mycket plastikkirurgi han har gjort i ansiktet, hur mycket smink han använder och slutligen hans uppenbara steroidmissbruk.
2018-02-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Vad drar man då för slutsats ifrån det? En normalbegåvad drar givetvis slutsatsen att krypto är här för att stanna. 8700 nu. Fast att börsen rasade häromdagen stod krypto relativt stark, och bitcoin cash har rusat i höjden så när bitcoin kommer tillbaks på normala nivåer och sedan skjuter vidare så kommer cash också skjuta i höjden. Denna dippen har visat oss att cash är här för att stanna
Några enstaka marijuanabrukare köper sitt gräs på DarkNet med Bitcoin kanske, så någonstans kommer verkliga användare av Bitcoin att agera botten, men vägen dit är nog desvärre låååång.
2018-02-10, 00:17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Hackningar, exchanges som gått åt helvete, tether, landsförbud, allmän smutskastning från alla håll, många dippar på nedåt 40-50% men reser sig som fågeln Fenix.
Fundamental efterfrågan.

Dumhuvuden på flashback som inte begriper något kan skriva ut sin påhittade genuskunskap, dumhuvuden som inte vet vad de köper kan pumpa priset, men eftersom det funnits större och större fundamental efterfrågan har jämviktspriset hela tiden ökat.

Den feministiska vetenskapen de avundsjuka försöker attackera med biter helt enkelt inte på fundamenta, så att säga.
Senast redigerad av Trillske 2018-02-10 kl. 00:26.
2018-02-10, 02:35
Bannlyst
Skriver av två anledningar:
-Horanpåhortornsgatan och psyksjukemannen ska erkänna mig som deras överman
-Ge er en chans att få reda på dagens läge

Låt oss först kolla mitt trackrecord, jag hade rätt både med 9k (liten försening på uppfyllandet dock) och jag hade rätt om fredagen. Det låg runt samma hela dagen. Nu är vi då på 9000. Hur hamnade vi där? Vi var ju nere på 5800 och alla som visste allting sa att det skulle ner än mer. IDIOTI!

Idag slutar vi på 8500-9500. Kan rusa men det kommer definitivt inte dippa. Chanserna att göra cash idag är små, å andra sidan kan ni alltid köpa på er coins för i längden vinner ni.. Men skulle ni köpt på 6000 när alla visste att det skulle gå upp igen skulle ni haft 50% avkastning bara genom några dagars innehav.

Horan och psyksjuke + ett dussin andra experter. VAR ÄR NI?!?
2018-02-10, 03:06
Medlem
Citat:
Jag tycker kryptovalutorna stått emot väldigt mycket hittills.

Edit : ni som tror att kryptovalutor kan bli värda 0, hur tänker ni?

Jag tänker lite på att det kommer släppas en kryptovaluta till OS i Tokyo

https://digital.di.se/artikel/kontanttunga-japan-planerar-digital-valuta-till-os-2020

Facebook kommer med en egen valuta

https://www.dagensanalys.se/2018/01/facebook-kan-lansera-kryptovalutan-f-coin/

Kodak kommer med egen kryptovaluta

https://digital.di.se/artikel/kodak-lanserar-kryptovaluta-aktien-rusade-119-procent

Hur räknar du då? Halva värdet i Bitcoin är borta men börsen har inte rasat och tappat halva värdet. Raset började dessutom först hos Bitcoin (december 2016) vilket borde peka på vilken valuta platform som har mest problem.
2018-02-10, 04:40
Bannlyst
Caaaaaashing! Där penetrerade vi taket på 8000 och träffade således på vår gamla vän 9000.
Härligt! Eller vad säger ni som vid 5800 sa att nu var det 3000 som var nästa?!
Vi snackar alltså en ökning på 55%!!!!!!!!! Känner ni hur det fullständigt skär i era hathjärtan? Jag skulle betalt för att få se minen på vissa alltså, när vi når 19000!

Nu ska jag inte förhasta mig och det ska inte ni heller för dessa siffror betyder ingenting! De betyder enbart något för någon som köpte vid 5800 och nu säljer, men den personen kunde likaväl köpt vid 9000 och sålt vid 5000. Det är vi som ser tekniken och allmänt har intelligensen i ryggen som hurrar, men egentligen behöver inte vi heller dessa siffror, krypto kommer gå upp, om det sedan är idag, imorgon eller klockan 3 den 5/5 spelar ingen roll.

8500-9500 slutar vi på idag. Men som sagt, det spelar ingen roll!
2018-02-10, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Caaaaaashing! Där penetrerade vi taket på 8000 och träffade således på vår gamla vän 9000.
Härligt! Eller vad säger ni som vid 5800 sa att nu var det 3000 som var nästa?!
Vi snackar alltså en ökning på 55%!!!!!!!!! Känner ni hur det fullständigt skär i era hathjärtan? Jag skulle betalt för att få se minen på vissa alltså, när vi når 19000!

Nu ska jag inte förhasta mig och det ska inte ni heller för dessa siffror betyder ingenting! De betyder enbart något för någon som köpte vid 5800 och nu säljer, men den personen kunde likaväl köpt vid 9000 och sålt vid 5000. Det är vi som ser tekniken och allmänt har intelligensen i ryggen som hurrar, men egentligen behöver inte vi heller dessa siffror, krypto kommer gå upp, om det sedan är idag, imorgon eller klockan 3 den 5/5 spelar ingen roll.

8500-9500 slutar vi på idag. Men som sagt, det spelar ingen roll!

Det starka är att kunna se om Bitcoin ökar i värde även om Börsen går ner. Publicera gärna mer men skippa ditt hatsnack. Alla är intresserade av hur det fungerar och vill förstå. Hata är för haters.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in