Citat:
Ursprungligen postat av
didi2
Låter väldigt sunt, man vet aldrig när bubblor spricker. Men tänk på att när de stora hajarna förstår att spelet är slut, då kommer kraschen att gå väldigt snabbt. Det kan bli omöjligt att sälja.
Ja, och det finns mycket pengar för en haj att tjäna i krypto fortfarande. I den här oreglerade marknaden. Jag förväntar mig mer pengar i krypto innan det havererar. Med det sagt kan jag lika gärna ha fel och stå här som förlorare, men då har jag åtminstone inte förlorat så mycket.
Något jag är tämligen trött på är dessa två väldigt tydliga och utpräglade läger på Flashback (knappast unikt för Flashback dock) - Det första lägret är den hormonstinne och rabiate ”wöööööö, vad vare jag fucking sa?!” så fort BTC går bra eller inte gör som det andra lägret förutspår eller önskar. Tycks nästan ha ett religiöst förhållande till krypto, och kanske ger en fingervisning om att man är ganska investerad och har mycket att förlora då det ofta är väldigt emotionellt.
Det andra lägret är de som inte tycks vilja något hellre än att det ska gå åt käpprätt åt helvete. Helst igår men annars nu, inom en minut, bara man hinner publicera ett inlägg om det alltmedan det pågår. De syns företrädesvis till när det är röda siffror, annars är det som att dom bara väntar i sina hålor på att få krypa fram igen. Sanna domedagsprofeter som hävdar saker i tid och otid och som lätt kan upplevas som att de lever på att ha och få rätt. En del är garanterat kinkiga för att de inte hoppat på tåget tidigare - att andra kan ha lyckats kan man ju inte unna någon, fy.
Var försiktiga, gör inget dumt (som att investera pengar ni inte har exempelvis), annars lycka till. Själv finner jag att det här är roligare, är mer intressant och mer givande än att försöka välja åtta vinnare på topptipset en lördag.