2018-02-10, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
Det starka är att kunna se om Bitcoin ökar i värde även om Börsen går ner. Publicera gärna mer men skippa ditt hatsnack. Alla är intresserade av hur det fungerar och vill förstå. Hata är för haters.

Har aldrig varit en trejder, är ingen trejder och kommer aldrig att bli en trejder. Allt jag kan säga dig min vän är att du ska köpa bitcoin om du vill ta personlig vinning i uppgången. Du kommer aldrig få tag i bitcoin för 3 dollar men du kan göra ditt bästa och köpa IDAG. För vänta inte, 6000 var oerhört lågt sett i det ljuset som föll just den dagen i förhållande till tidigare dagar och veckor. 9000 är oerhört lågt i förhållande till globala toppen som kommer att komma.

Köp köp och bli en vinnare. Gör inte som horanpåhortigargatan och psyksjukemannen och bara se kursen och kunskapen om att vissa köpte in på en tusendel eller mindre av den aktuella kursen och sedan gå in i ett totalt läge av hat!

Lycka till!
2018-02-10, 11:39
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Din lilla pajas. Jag kommer pinga dig när BTC når 1000. Haussarhora.
Man vet att någon misslyckats med livet när personen gråter såhär mycket av att något ökar i värde.
2018-02-10, 12:13
Medlem
Venators avatar
En längre artikel om Bitcoin och krypto i Svenska Dagbladet. En av de intervjuade är Christoffer de Geer, vice VD på BTCX, som gör en intressant analys:
I dag är värdet på bitcoin 99 procent spekulation. En halv procent, om ens det, svarar mot faktisk nytta. Satsa inte mer än du kan förlora alltså. Det här kan gå till noll när som helst.

Länk: https://www.svd.se/bitcoinraset-kan-ga-till-noll-nar-som-helst

Men han säger inte heller att man ska dra sig ur, utan att det kan gå mot noll. Han ser därmed också att det kan finnas vinster att göra. Med andra ord, ingen vet... Något annat kan inte heller en seriös ekonom säga i en dagstidning. Men det balanserar debatten att det inte bara är "crypto-haters" som säger att värdet av BTC är 99% spekulation. Det är uppfriskande jämfört med diskussionen här på FB där det mest liknar flame-war.
2018-02-10, 15:32
Medlem
Badassmfokas avatar
Lightning network och segwit är på full G att implementeras i BTC.
Vad är det? Läs på och gör dig förtjänt av kunskapen själv, kan säga att dessa saker är i stor mån vad som fått LTC att skjuta upp från runt 10 dollar förra året.
2018-02-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Lightning network och segwit är på full G att implementeras i BTC.
Vad är det? Läs på och gör dig förtjänt av kunskapen själv, kan säga att dessa saker är i stor mån vad som fått LTC att skjuta upp från runt 10 dollar förra året.

Intressant! Du har inte någon länk att bjussa på?
2018-02-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Din lilla pajas. Jag kommer pinga dig när BTC når 1000. Haussarhora.

Jag kommer pinga dig när bitcoin når nytt ATH, baissarhora
2018-02-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Men han säger inte heller att man ska dra sig ur, utan att det kan gå mot noll. Han ser därmed också att det kan finnas vinster att göra. Med andra ord, ingen vet... Något annat kan inte heller en seriös ekonom säga i en dagstidning. Men det balanserar debatten att det inte bara är "crypto-haters" som säger att värdet av BTC är 99% spekulation. Det är uppfriskande jämfört med diskussionen här på FB där det mest liknar flame-war.

Det inser väl de flesta att det ligger till så i dagsläget. Är det verkligen det som kriget brukar handla om? Jag upplever att det oftast är de som irriterar sig på att någon annan har tjänat pengar(i sann svensk anda)som är mest rabiata. Att det mest är spekulation, det säger väl inte de som är pro-Btc emot heller.

Eller.....är det bara jag?
2018-02-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det inser väl de flesta att det ligger till så i dagsläget. Är det verkligen det som kriget brukar handla om? Jag upplever att det oftast är de som irriterar sig på att någon annan har tjänat pengar(i sann svensk anda)som är mest rabiata. Att det mest är spekulation, det säger väl inte de som är pro-Btc emot heller.

Instämmer 👍
2018-02-10, 17:29
Medlem
Bitcoin har blivit ändrat till någonting helt annorlunda, kan inte kallas bitcoin längre, segwit coin med LN hubs kanske, det är centraliserad och kommer inte att leva länge. Samtidigt många andra cryptovaluta kan ta fart. Intressant läge
2018-02-10, 17:31
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Intressant! Du har inte någon länk att bjussa på?
Och så ber du ändå om någon länk
Aja vet inte om länken ska vara till vad segwit o lightning är och hur det funkar tekniskt eller huruvida de adoptas i BTC.

Youtube kanalen Ivan on tech snackar om hur långt lightning kommit i BTC varje morning stream och här är en annan länk som nämner dem båda.
https://m.youtube.com/watch?v=6Bg7qH5E6QA

För att lära sig mer tekniskt är det bara att googla.
2018-02-10, 18:10
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Bitcoin har blivit ändrat till någonting helt annorlunda, kan inte kallas bitcoin längre, segwit coin med LN hubs kanske, det är centraliserad och kommer inte att leva länge. Samtidigt många andra cryptovaluta kan ta fart. Intressant läge
Aja innan sa folk att den har för höga fees och sega transaktioner, nu med LN och SW är den istället centraliserad, det verkar finnas ett argument för detta bland de som förstår sig på dessa grejer på riktigt. Jag orkar inte bli programmerare och förstå mig på helt och hållet i vilken mån BTC blir/blivit centraliserad om jag ska va helt ärlig.

Du kanske kan förklara hur LN och SW centraliserar på enklaste möjliga sätt?
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-02-10 kl. 18:13.
2018-02-10, 18:12
Medlem
Venators avatar
Citat:

Du har nog rätt i att jag överförenklar. Sedan finns det säkert både bitterhet och avundsjuka kopplat till detta. Där kan jag väl bara gå till mig själv, antingen kunde jag gå in i krypto själv om än relativt sent eller gräma mig ännu mer än jag redan gjorde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in