Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Njaej, det är ju svårt att veta. Det har uppenbarligen rasat in PM till höger och vänster. Nån sa MRSA, och flera andra sa "recidiv i cancer, vilket grannarna kände väl till". Nån sa att "det där med cancer känner jag inte till". Så - tja, vem vet?
Det finns alltså inget belägg om Hanna fick ngt recidiv i cancer, och det är ganska viktig omständighet för att förstå det hela..
Kanske kan Elli09 kommentera om det verkligen handlade om det?
Förresten finns det gott om exempel där kvinnor med återkommande bröstcancer har klarat sig i decennier och kämpat och gått igenom de tuffa behandlingarna kanske 3-4 gånger.
Visst är det jobbigt, men vad gör man inte för att finnas till för sina barn? Allt. Det är inte sitt eget liv man kämpar för först och främst utan för sina barns chans att ha en förälder i livet.
Visst blir man desperat när man får ett tungt medicinskt besked men ur desperationen alstras energin att överleva. Man har faktiskt inte råd att hålla på med depression. Man tar sig i kragen och kämpar för sin överlevnad som bara faan! Och man hoppas på ett under, och det sker faktiskt inte så sällan.
Jag förväntar mig en och annan spydig replik, men så funkar iaf jag och världen omkring mig.
Jag försöker inte skuldbelägga Hanna/föräldrarna men jag kan inte för mitt liv begripa hur en normalfuntad mamma med trygg ekonomi, i Sverige idag kunde agera som hon påstås ha gjort. Att hennes cancer var triggaren till det hela.
Jag köper inte det.
Det är därför vi fortsätter spekulera: det finns ingen begriplig förklaringsmodell.. Inte för mig.