2018-02-06, 19:12
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Du påstår att du gärna hade medverkat på första mötet och nu helt plötsligt är du osäker? Har du frågor och funderingar så ska du gå på mötet, känner du att du redan har fått svar på det mesta så är det ganska onödigt. Är du rädd att bli outad så kanske du inte ska gå på något möte alls, varken med DfS eller någon annan nationalistisk förening/organisation. Du kan arbeta med partiverksamhet samtidigt som du är medlem i föreningen.
Såg att nästa möte är i lund den 18:e, är en bit att åka plus att man måste betala 50 sek. Är inte anonym ändå så den biten spelar mindre roll för mig.
Citat:
För övrigt så förstår jag kritiken mot Ingrid och Conrad, de skrapade lite på judefrågan ett tag men nu har de gått all in på counterjihadism igen men samtidigt så är deras podcast främst till för att väcka folk, judefrågan är fortfarande känslig och skrämmer nog iväg de som är "nyvakna" och nyfikna. Skulle det visa sig att någon inte är föredömlig till att sitta i styrelsen så kommer det gå att avsätta personen i fråga.
Att beskylla judar för 9/11 eller liknande är knappast bättre. Judarna har fått en dominerande roll i många samhällen tack vare högre logisk och språklig intelligens, det verkliga problemet är alltså att vita har mycket bristfällig genomsnittlig intelligens.

Det är bra att undvika frågor man inte har full koll på, annars blir det lätt att man gör bort sig totalt.
Citera
2018-02-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Tänkte inte ens på fb.
Vi får ju höra var och vartannan vecka hur Conrad hamnar i bråk med allt från tiggare till araber på tåget, men här blev det bara tyst.

Offtopic: Själv lyssnade jag bara aktivt på podden från sent 2015 tills nån gång efter Almedalsveckan då jag tröttnade. Tyckte det blev för upphaussad stämning och tröttnade på tjattriga stämningen och kulsprutepratandet från båda håll, även om jag nog får tillstå att ett och annat vettigt också uttrycktes mellan varven.

Följer denna tråd sporadisk likväl som jag lyssnar på något kortare ljudklipp ibland. Av rent intresse så undrar jag om du kan ge något exempel på nått av tillfällena då Conrad hamnat i bråk med dessa och hur han porträtterar det? Han har ju mopsat upp sig mer och mer och det känns som att han verkligen skall hävda sig om vartannat. Jag tror alltså på det du säger och undrar om du skulle vilja ge något exempel, om du pallar alltså?

Vänligen,
Incestuous
Senast redigerad av IncestuousMoses 2018-02-06 kl. 23:50.
Citera
2018-02-07, 13:28
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Problematiken uppstår när man går och blir någon form av mellamjölksmodell som är fullständigt urvattnad enbart för att nå ut till fler människor och öka donationerna. Titta på SD, är det en modell värd att eftersträva?
Men fakta är att Dfs inte är någon mellanmjölksmodell. Snarare radikalt. Alltså finns inte det problemet.

Att nå ut till människor är ett absolut måste för alla nationella verksamheter, Det går också att göra utan att kompromissa om sina principer så länge man inte direkt bryter mot dem. Gör någon det så bör de uteslutas. Tills dess finns det ingen anledning att diskutera massa hypotetiska resonemang som till 99.9% grundas på drevel från massa sverigehatande troll och hasbarajudar.

Att jämföra DfS med SD är grundlöst på flera plan.

För det första för att det inte finns någon jämförelser att tala om. För det andra så har DfS i motsats till SD solida principer som varken påverkas av eller är beroende av någon partipolitik eller ideologi. För det tredje så försöker man nå ut till folket med sina principer snarare än bli en del av etablissemanget.

Citat:
Jag driver företag i både USA (där jag bor nu) och i Sverige sedan sent 90-tal, jag vet nog om någon att pengar inte kommer från tomma intet. Som jag sagt tidigare, man måste få in bra mycket mer kapital än några menlösa donationer om man vill bygga någonting varaktigt. Ett par hundratusen kommer man ingenstans med dessvärre.
Företagande, innovation och entreprenörer är det som behövs. Vänstern driver massvis med förtag framgångsrikt, varför kan inte ni göra detsamma?
Så bra för dig. Då vet du säkert också att allt visionärt tänkande börjar i det lilla och med små resurser. Förhoppningsvis kan en liten grund vara början på något större. Men visst, att spänna bågen för högt är såklart inte bra, men inte heller att spänna den för lågt. Absolut behövs det kunnigt folk. Tanken med DfS är också att kompetent folk skall kunna lockas till organisationen så småningom för att ytterligare steg skall kunna tas.

Citat:
Tycker jag varit mer än övertydligt gällande vad som ligger till grund för min inställning.
Din inställning måhända men inte vad som faktiskt sker, eller snarare INTE sker. Hur I&C uttryckt sig tidigare är faktiskt helt ointressant i sammanhang av DfS och dess principer. Kritiken mot Dan Eriksson kan du inte seriöst grunda på vad ex Ingrid Carlqvist skulle kunna sagt innan DfS ens var skapat. Förlåt mig, men det är bara massa konstigt "guilt by association" trams.
Citat:
Du måste skämta? Vilka principer?
Conrad har varit kommunist, sosse, anarkokapitalist, liberterian och nazist under de senaste 6-7 åren.
Den mannen har inga principer, han "vänder kappan efter vinden", därav uttrycket kappvändare.

Ingrid Carlqvist. Sosse sedan barnsben som gift sig med muslim.
Sedan counterjihad.
NMR var hemska nazister som skadade hennes älskade SD.
Ok. Och jag är arbetarklassbarn som blev libertianskt inställd till samhället. Är idag nationalistisk. Vilken satans kappvändare jag är att jag ändrar mig i takt med att jag får mer insikter. Fy skäms på mig att jag inte stannade i det libertianska träsket

Bryter någon mot DfS dess principer så bör de såklart avskedas.

Men kanske bör du betänka att vi alla har åsikter men endast ett fåtal av dem uttalas offentligt i radion. Jag tyckte SD var bra en gång i tiden, men idag är partiets politik och ledarskap mest skräp. Då borde jag vara en kappvändare också eftersom jag inte stöttar SD som parti längre?

Till någon ändrar sig tillbaka från sina nuvarande åsikter och blir exempelvis kontrajihadist igen ser jag ingen anledning att måla fan på väggen.
Senast redigerad av skillnad 2018-02-07 kl. 13:49.
Citera
2018-02-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Offtopic: Själv lyssnade jag bara aktivt på podden från sent 2015 tills nån gång efter Almedalsveckan då jag tröttnade. Tyckte det blev för upphaussad stämning och tröttnade på tjattriga stämningen och kulsprutepratandet från båda håll, även om jag nog får tillstå att ett och annat vettigt också uttrycktes mellan varven.

Följer denna tråd sporadisk likväl som jag lyssnar på något kortare ljudklipp ibland. Av rent intresse så undrar jag om du kan ge något exempel på nått av tillfällena då Conrad hamnat i bråk med dessa och hur han porträtterar det? Han har ju mopsat upp sig mer och mer och det känns som att han verkligen skall hävda sig om vartannat. Jag tror alltså på det du säger och undrar om du skulle vilja ge något exempel, om du pallar alltså?

Vänligen,
Incestuous

Ett exempel från sändningen som fortfarande pågår:
(FB) Ingrid & Conrad

Fortsätt gärna diskussionen om podcasten i den tråden.
Citera
2018-02-07, 14:46
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Givetvis får man stå för tidigare åsikter, i synnerhet när det ligger bara något år eller månader tillbaka i tiden.
Ska alla de landsförrädare som förstört landet bara ostraffat kunna säga att de nu är på vår sida, sedan är allt bra?

Är Mattias Wåg välkommen om han gör en snabb avbön under galgen?

Jag välkommnar alla som vaknar sent med öppna armar, men man borde ha vettet att ha en gnutta ödmjukhet när man stått på fel sida under årtioenden.
All respekt för folk som inser att de haft fel och ändrar sig.

Däremot kan man inte hoppa mellan 10 olika ideologier på likamånga är när man är i 40-årsåldern och sedan förväntas att bli tagen på allvar.
Hur är Ingrid en en landsförrädare för att hon tidigare skulle varit kontrajihadist?

Om du förespråkar ödmjukhet bör du kanske ta dig en tankeställare själv och inte gå upp i taket bara för att du med rätt eller orätt inte gillar en specifik person. Personligen försöker jag lägga mina personliga åsikter åt sidan så länge personen rättar sig i det principiella ledet. Finns det gränser, ja, absolut! Men att jämföra en medveten folkmördare som Wåg med Ingrid är ju inte seriöst någonstans

Citat:
Driver företag.
Jag har donerat allt för mycket till Motgift och även en del till I&C precis i början.

Bygger kapital för att kunna agera efter kollapsen och nätverkar på riktigt, både i Sverige och bland mina skandinaviska fräner i Minnesota, North och South Dakota. De följer utveckling i Sverige med avsky och är på många sätt mer svenska än folk i Sverige sorgligt nog..

Vad gör Ingrid och Conrad som är så bra? Poddar där de läser Fria Tider och förklarar hur hemskt allt är och hur dumma alla politiker är.

Drömmer om hur fint allt skall bli när de har total makt och kan bestämma precis allt i Sverige.
Hur kul det skall bli när DFS skall representera alla etniska svenskar och allt skall bli så lull-lull perfekt.
När de inte är upptagna med att shotta i podden för donationer.
Återigen. Bra för dig och hoppas att det går bra där borta. Men varför vara så in i norden nitiskt negativ om allt DfS gör om du flytt landet? Tänk istället att oavsett hur mycket du ogillar någon inom DfS så kan organisationen faktiskt behövas för svenskar som inte kan eller vill vända sig någon annanstans. Du beskriver ju själv hur illa det är. Så varför göra det ännu värre grundat på personligt agg??

Citat:
Vad enkelt och lägligt att kunna avärda dessa bedrövliga ämnen som trams och strunt.

Vi pratar om vad som hänt för bara månader-ett år sedan.
Du får det att låta som någonting som hände för 15 år sedan.

Samtidigt har du mage att prata om "intellektuell hederlighet".
Frändelöv och Carlqvist är en del av DFS styrelse, så det finns defintivt ett samband.
Ja. det är enkelt eftersom det inte är någon som helst grund för påståendet att "arbeta för fienden".

Men du verkar ju veta exakt vad din kompis trollman88 menade så varför inte också förklara närmare hur han menar DfS således är fienden?

Du bör dock vara medveten om att NMR även pushat I&C. Är de också fienden pga detta eller slipper de undan per automatik?

Citat:
Jag har årtioenden av erfarenhet av styrelsearbete, så jag vet nog hur det fungerar.
Ingrid och Conrad utgör 1/3 av styrelsen i DFS så givetvis är det brukligt att använda tråden för att kritisera deras tidigare (och i nutid) vidriga, hycklande beteende.

Låter du en dömd pedofil vara barnvakt till dina barn för att "han är så snäll nu och det är gammal historia".
Givetvis ej. Man dömer folk baserat på deras tidigare agerande. Därför är I&Cs tidigare historik verkligen relevant.

Som styrelseledamot måste man vara försiktig hur man utalar sig.
Ingrid blir våt i XXL-trosan när hon berättar om den fina nya studion de skall ha i DFS.
Conrad berättar om rollen DFS skall ha i framtiden i detalj gällande relationer med pressen, stöd för svenska missbrukare etc.

Detta trots att man inte haft årsmöte än och ingen har motion har lagts överhuvudtaget.

Man måste inse att som styrelseledamot är man ett reskap som skall agera för att verkställa stämmans beslut, inget annat.
Detta verkar inte en slask-blask journalist som Carlqvist eller en "gamer" som Conrad förstå.

DFS är inte Dan Erikssons lekstuga eller företag.
Samlar man in 100 000-tals kronor från medlemmar i en förening så är det defintivt medlemmarna som bestämmer.
Sedär ja. Nu blev du lite för ivrig i din egen trosa.

När du börjar dra sådana paralleller är det i princip helt omöjligt att ta något av vad du säger på allvar.

Är det allt du har?
Senast redigerad av skillnad 2018-02-07 kl. 14:48.
Citera
2018-02-07, 14:58
Medlem
Supersoldats avatar
Har väldigt svårt att tro att 1 miljon kronor kommer att räcka till "Svenskarnas Hus". Kikade på hemnet vad man får för 1 miljon, och det är inte mycket. Till detta tillkommer underhållskostnader, försäkringar, löner osv att ta ut. Ingrid Carlqvist i styrelsen gör inte det bättre.

Även om man skulle lyckas köpa något ruckel ute på vischan tror jag att det kommer att bli ett fiasko. Vem skulle vilja träna på något "nationalistiskt gym" för övrigt? Är också övertygad om att det kommer uppstå interna bråk i föreningen.

Jag tror att hela projektet kraschar inom ett par år.
Citera
2018-02-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Att jämföra DfS med SD är grundlöst på flera plan.
Jag jämförde på inget vis DFS med SD ideologiskt. Det jag tog som exempel var toppstyrningen och oförmågan att ta intern kritik till sig, en inställning som DFS och SD defintivit delar.

Citat:
Hur I&C uttryckt sig tidigare är faktiskt helt ointressant i sammanhang av DfS och dess principer.
Verkligen inte.
Man får inte en "clean slate" varje gång man går in i ett nytt projekt.
Det är som att säga att Dan Eliasson säkert blir en jättebra chef för MSB, och att hur han fördärvat polisen är totalt ointressant då han nu står för nya värderingar.

Citat:
"guilt by association" trams.

Detta använder Ingrid speciellt ofta för att slå ifrån sig kritik. Detta är en gummiparagraf på samma sätt som hets mot folkgrupp.
Hon själv har inga problem att använda GBA mot tex muslimer.

En muslim som går i jihaddist-moske ser jag definitiv som ett stort hot, även om den aldrig gjort en fluga förnär. Vilka människor man umgås med och asocierar med säger en hel del om en själv, GBA är bland det mest logiska och naturliga som finns.
Citera
2018-02-07, 15:48
Medlem
Citat:
Men att jämföra en medveten folkmördare som Wåg med Ingrid är ju inte seriöst någonstans
Du sa ju själv att folks tidigare åsikter och agerande är ointressant, allt som gälller är hur man agerar just nu.

Jag tog upp svinet Wågh som exempel, och menade på att om du applicerar samma princip på honom som på Ingrid och Conrad så måste han vara välkommen i våra led, bara han gör en omvänding under galgen.

Om det gick över ditt huvud, det var ett målande exempel för att rikta en strålkastare på hur osedvanligt korkat ditt eget påstående var.

Citat:
Men varför vara så in i norden nitiskt negativ om allt DfS gör om du flytt landet?
Du menar lämnat en ohållbar situation på samma sätt som Dan, Magnus, JDG, Daniel Friberg, Henrik Palmgren och andra "flyktingar"?.

Jag vägrade låta mina barn gå i svensk skola och förstöras genom indoktrinering.
USA blev det, och privatskola då jag inte ens fick hemskola mina barn i Sverige.
Jag tänker inte offra mina barn på multikulturens altare och kasta bort deras framtid.

Skall jag låta döttrarna gruppvåldtas medan ni bygger någon fritidsgård?
Skall jag låta min son bli en feminiserad liten bitch, eller ska han få lära sig skjuta AR-15 här?

Det fanns bara en lösning.

Citat:
Så varför göra det ännu värre grundat på personligt agg??
Det är inte grundat på personligt agg, även om jag tycker mycket illa om "första vågens dissidenter" Ingrid och Conrad.
Tycker att jag i klartext lagt ut min kritik mot DFS. Tänker inte upprepa den igen då den bara ignoeras.

Citat:
Men du verkar ju veta exakt vad din kompis trollman88 menade så varför inte också förklara närmare hur han menar DfS således är fienden?

Där har vi det igen. Troll, troll, troll. Älska DFS, älska I&C!

Citat:
Du bör dock vara medveten om att NMR även pushat I&C. Är de också fienden pga detta eller slipper de undan per automatik?

Jag är ingen NMRare, men tycker att det är en skam att ens nämna skojarna I&C i samma andetag som dem.
NMR har väl varit mer än tydliga gällande sin syn till DFS och I&C, lägg ner.

Citat:
Sedär ja. Nu blev du lite för ivrig i din egen trosa.

När du börjar dra sådana paralleller är det i princip helt omöjligt att ta något av vad du säger på
allvar.

Det är en jämförelse, en liknelse. Det blir bara tramsigt när du bryter ut dessa och tar dem ordagrant, och på såsätt avfärda alla agrument som trams.

Jämförelsen haltar ej på något vis.

Du menare gång på gång att alla människor är ett tomt blad som kan bete sig hur illa som helst, och så länge de vänder kappan efter vinden behöver man aldrig stå för sina tidigare handlingar. De är "ointressanta". Jag undrade bara om du applicerat samma principer på en f.d. pedofil som vill sitta barnvakt åt dina barn. Jag tror nämligen att du skulle vara väldigt intresserad över vad denna person sysslat med i det förflutna..

Jag sa aldrig att någon i DFS var pedofil. Skärpning.

Citat:
Är det allt du har?

Långt ifrån, men det räcker mer än väl vilket tydligt återspeglar sig i vårt meningsutbyte.
Citera
2018-02-07, 18:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Finner det otroligt lustigt att så pass många som lägger ner energi på att okritiskt sitta och gnälla på DfS bara råkade regga sig strax innan eller strax efter DfS skapades. Säkert en slump
Kanske hetsades dom av Dan som fnittrande som en liten flicka berättade om DfS flera månader innan presskonferensen, hur det skulle skaka om Sverige och hur många som skulle bli heligt förbannade och vilja stoppa den massiva rörelse som nu skall ta över riket. Eller så är man bara grymt besviken då man förstår att hela projektet är för att samla pengar till deras hemkomst så dom får ett tak över huvudet. Jag förstår mycket väl att det är svårt att dra igång något som dom säkert med de bästa av intentioner försöker men när man tutar så jävla högt som vad Dan gjorde är det stor risk för att det floppar och de han riktar sig till blir förbannade.
Citera
2018-02-07, 18:35
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Har väldigt svårt att tro att 1 miljon kronor kommer att räcka till "Svenskarnas Hus". Kikade på hemnet vad man får för 1 miljon, och det är inte mycket. Till detta tillkommer underhållskostnader, försäkringar, löner osv att ta ut. Ingrid Carlqvist i styrelsen gör inte det bättre.

Även om man skulle lyckas köpa något ruckel ute på vischan tror jag att det kommer att bli ett fiasko. Vem skulle vilja träna på något "nationalistiskt gym" för övrigt? Är också övertygad om att det kommer uppstå interna bråk i föreningen.

Jag tror att hela projektet kraschar inom ett par år.

Som jag har förstått det är det endast de "öronmärkta" pengarna från insamlingen som ska användas till inköp av ett första "svenskarnas hus". Vad ska medlemsavgifterna användas till för ändamål då? 1200 kr per medlem och år blir ju runt miljonen det med, i runda slängar, lagom till årsdagen av bildandet om medlemsantalet håller sig något så när beständigt. Någon som uppfattat vad dessa slantar ska användas till? Investeringar?
Citera
2018-02-07, 19:17
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Som jag har förstått det är det endast de "öronmärkta" pengarna från insamlingen som ska användas till inköp av ett första "svenskarnas hus". Vad ska medlemsavgifterna användas till för ändamål då? 1200 kr per medlem och år blir ju runt miljonen det med, i runda slängar, lagom till årsdagen av bildandet om medlemsantalet håller sig något så när beständigt. Någon som uppfattat vad dessa slantar ska användas till? Investeringar?

Det har så vitt jag vet aldrig nämnts. Jag kan aldrig tänka mig att det bara är att av styrelsen enhälligt bestämma att styrelsen ska leva på den ideella föreningen. Men kanske har man hittat något kryphål för att kunna tillskansa sig medlemmarnas inbetalda medlemsavgifter.
Citera
2018-02-08, 09:07
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det har så vitt jag vet aldrig nämnts. Jag kan aldrig tänka mig att det bara är att av styrelsen enhälligt bestämma att styrelsen ska leva på den ideella föreningen. Men kanske har man hittat något kryphål för att kunna tillskansa sig medlemmarnas inbetalda medlemsavgifter.

Vi vet från det vi hörde på presskonferensen att föreningens framförhållning är väldigt lång. De planerar långsiktigt vad det gäller både tillväxt på medlemsbas som inflytande i samhället i stort och smått. Tydligen rör det sig om två separata kassor också. En kassa öronmärkt till husköp och en annan för annat ändamål. Det är väl från denna andra kassa som arvoden i framtiden kommer att betalas ut då. Om inte medlemsantalet växer kommer det bli minst sagt drygt för medlemmarna att pynta ut med dubbla motsvarande medlemsavgifter för att täcka bägge kassorna. Men man hoppas väl på bidrag till husköpet även från "goda krafter" i samhället i övrigt också. Från personer som ser det som ett behjärtansvärt ändamål att donera till. Blir nog bäst för styrelsen att skaffa försörning på annat håll under lång tid framöver och inte sätta hoppet till att bli försörjda ens på deltidsarvoden genom föreningens försorg. Inköp av ett och småningom flera "svenskarnas hus" bör ju komma i absolut första hand. Om inte av andra skäl så åtminstone för att undanröja varje tvivel på att föreningen är skapad som försörjningsbas för styrelsen. Ska bli intressant att se hur det går med medlemsinflytande på det kommande årsmötet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in