Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-06, 21:32
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vad som på ytan framstår som en konflikt "mellan semiter i MÖ" är i själva verket startskottet på ett tredje världskrig och undergången för den sista någorlunda självständiga vita makten - Ryssland. Så nej, det är så viktigt och allvarligt att det går nästan inte att överblicka. Oroväckande att det fortfarande finns personer som ännu inte fått in detta i sina huvuden.

David Icke är på olika sätt en knepig figur men utläggningen i det här klippet förklarar i stora drag vad som pågår och hur det kommer att se ut längre fram i tiden:

https://www.youtube.com/watch?v=_P8CDt58F-U

Såna som ni sade säkert att det som skedde i Ukraina var en konflikt "mellan slaver i östeuropa".
Vad jag minns sade gänget som leddes av nuvarande DFS att konflikten i Ukraina var en konflikt mellan "vita och mongoler". De sa att "vi var skyldiga" att stödja Rothschilds nynazist-bataljoner, som hade sitt officiella högkvarter i judeledaren Kolomoyskys bankkontor. Sedan mordhotade de oss för att vi hade en annan åsikt.

Av någon outgrundlig anledning förstördes sedan dessa personers parti, de låstes in på psyket, röstade på SD, påstod att judarna och salafist-muslimerna var deras bästa vänner, m.m.

Men precis som Ceasar förlät Brutus i Grekland, förlät våra ledare dem. Och nu är de våra pålitliga allierade.

"The End"
Citera
2018-01-07, 00:00
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Du måste väl ändå kunna beskriva vad du menar med att Ingrid är islamofobisk i detta hänseende, annars blir det ju svårt för mig att förstå närmare hur du tänker och resonerar?

Hennes ställningstagande baseras på i största sannolikhet av hennes ogillande av allt som har med islam och muslimer att göra. Detta har ju genomsyrat all hennes politiska verksamhet och tyckande på senare år. Vet inte hur jag ska göra det tydligare? Tänker inte tramsa mer kring detta, rätt uppenbart för de flesta vill jag tro.

Citat:
Ok. Följer inte så noga situationen men så kan det kanske vara. Men för diskussionens skull kanske det vore lämpligt att precisera mer vad som sagts från Ingrid, eller om du så vill, från I&C. Jag själv lyssnar inte på deras program och har heller inte läst annat från Ingrid än det som länkats här. Är det allt du baserar ditt argument på?

Hennes retweets räcker väl - jag skulle aldrig retweeta samma saker för att de bygger på en felaktig syn. Lyssnar sällan på deras radio.

Citat:
Jo, jag tror du förstod det också. Men att sprida subversiv propaganda är dock något som man gör i största medvetenhet för orsaka skada i rörelsen. Det är onekligen en ganska allvarlig anklagelse som man faktiskt bör kunna backa upp med något mer substantiellt än några banala tweets.

Ja, det var ett dumt ordval från mig. "Felaktig" eller "vilseledande" kanske skulle passa bättre. Tror mest att hon inte vet bättre helt enkelt. Inte att hon är subversiv.

Citat:
Allt handlar dock inte om judar över allt och vem som helst med lite vett innan för pannbenet förstår såklart att den absoluta majoriteten inte är mottagliga för sådan demagogisk kverulans. Men för all del, förklara gärna hur du skulle vilja föra fram budskap av nationell karaktär genom att hänvisa till sionism och judars intrigerande i MÖ. Jag är genuint nyfiken.

Vad i hela friden svamlar du om?

"Men för all del, förklara gärna hur du skulle vilja föra fram budskap av nationell karaktär genom att hänvisa till sionism och judars intrigerande i MÖ."

Vem har sagt något om detta? För enkelhetens skull kan jag väl säga:"ja, kolla nu hur judarna intrigerar mot Iran. För egen del tycker jag att vi bör låta varje land bestämma för sig själv utan extern inblandning". Ganska enkelt men det är i vilket fall inte vad vi har diskuterat här. Vi har diskuterat Ingrids felaktiga ställningstagande gällande protesterna i Iran. Inget annat.

Jag skall säga en sak och sen får dårfinkar och andra fundera på vad det betyder: när man har förstått judefrågan kommer man att få ett holistiskt synsätt på politiken och världsläget. Det ena påverkar det andra. Det finns inget som är separerat från det andra. Alltihop hänger ihop.
Citera
2018-01-07, 00:01
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Vad jag minns sade gänget som leddes av nuvarande DFS att konflikten i Ukraina var en konflikt mellan "vita och mongoler". De sa att "vi var skyldiga" att stödja Rothschilds nynazist-bataljoner, som hade sitt officiella högkvarter i judeledaren Kolomoyskys bankkontor. Sedan mordhotade de oss för att vi hade en annan åsikt.

Av någon outgrundlig anledning förstördes sedan dessa personers parti, de låstes in på psyket, röstade på SD, påstod att judarna och salafist-muslimerna var deras bästa vänner, m.m.

Men precis som Ceasar förlät Brutus i Grekland, förlät våra ledare dem. Och nu är de våra pålitliga allierade.

"The End"

Haha, ja, det var en ganska bra sammanfattning av det hela.
Citera
2018-01-08, 12:25
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Hennes ställningstagande baseras på i största sannolikhet av hennes ogillande av allt som har med islam och muslimer att göra. Detta har ju genomsyrat all hennes politiska verksamhet och tyckande på senare år. Vet inte hur jag ska göra det tydligare? Tänker inte tramsa mer kring detta, rätt uppenbart för de flesta vill jag tro.
Att ogilla islam gör en ingenstans till islamofob. Att bara kalla någon för att vara islamofob säger ju egentligen ingenting och har ungefär samma värde som att kalla någon antisemit. Vill du mena att de som kritiserar Islamiseringen är islamofober så kallar du samtidigt en stor del av svenska folket för islamofober eftersom många svenskar håller med Ingrid att detta pågår. Eftersom de som (förutom du) använder sådan retorik är muslimer och kulturmarxister gör det för att stänga ner kritik mot islamiseringen av Sverige är det inte speciellt produktivt att det även används internt mot de som kritiserar denna samhällsutveckling.

Men du kanske menar att det inte pågår någon islamisering? Är hundratusentals svenskar också islamofober?

Citat:
Ja, det var ett dumt ordval från mig. "Felaktig" eller "vilseledande" kanske skulle passa bättre. Tror mest att hon inte vet bättre helt enkelt. Inte att hon är subversiv.
Jävligt dumt och felaktigt dessutom. Sitt inte och svamla och använd ord du inte förstår.

Citat:
Vad i hela friden svamlar du om?

"Men för all del, förklara gärna hur du skulle vilja föra fram budskap av nationell karaktär genom att hänvisa till sionism och judars intrigerande i MÖ."

Vem har sagt något om detta? För enkelhetens skull kan jag väl säga:"ja, kolla nu hur judarna intrigerar mot Iran. För egen del tycker jag att vi bör låta varje land bestämma för sig själv utan extern inblandning". Ganska enkelt men det är i vilket fall inte vad vi har diskuterat här. Vi har diskuterat Ingrids felaktiga ställningstagande gällande protesterna i Iran. Inget annat.
Nu var det du som började svamla om hur protesterna i Iran skulle leda till tredje världskriget och att judefrågan inte var endimensionell. Det var du som började svamla om det din jöns.

Det är jag som menar att Ingrids tweet inte är varken islamofobiska eller speciellt propagandistiska och att du överreagerar i onödan. Tänk om tänk rätt!
Citera
2018-01-08, 14:25
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Är DFS en organisation som vill integrera invandrare?

“Heja, heja!
SD-förslag om integrationsplikt i Landskrona klubbat i kommunfullmäktige”

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940303190033133568

Kommentaren från styrelsemedlemmen Ingrid Carlqvist gäller detta:

"Enligt Stefan Olsson (SD) är SFI extra viktigt då språket är nyckeln till integrationen.

I november gick Moderaterna i Vellinge ut och sade sig vilja införa en så kallad integrationsplikt där man bland annat skulle lära sig om svenska värderingar.
En månad senare klubbades förslaget igenom i Vellinge kommunfullmäktige där de nya reglerna kommer gälla från och med årsskiftet.
I korthet handlar det om att göra framsteg inom SFI, genomgå en kurs i samhällsorientering och följa de aktivitetsinsatser som finns för att komma i arbete. Ifall detta inte följs kan bidrag dras in.
Detta upplägg gillade Sverigedemokraterna i Landskrona som på måndagskvällens kommunfullmäktige yrkade på att införa samma system.

– Vi har rätt enligt socialtjänstlagen att ställa sådana krav, precis som på försörjningsstödstagare och arbetslösa. Det är ett sätt för dem att komma in i samhället, lära sig språket och att bli anställningsbara, säger Stefan Olsson (SD) till Helsingborgs Dagblad.

”Ni som följer politiken på riksnivå kan ju inte ha undgått hur Moderaterna de senaste åren köpt in en massa kopieringsapparater för att hinna med och kopiera SD:s förslag. Nu använder vi vår egen kopieringsapparat för att göra det omvända”, skriver SD Landskrona på sin Facebooksida.

Arbetsmarknaden ska inte anpassa sig efter nyanlända, det är nyanlända som ska anpassa sig till arbetsmarknaden genom att höja sin kompetens. Vi kan skapa goda förutsättningar för våra nyanlända, men det är till sist upp till dem själva om de vill integreras, om de vill lära sig språket och arbeta. Gör din plikt, kräv din rätt – som arbetarrörelsen en gång i tiden myntade men som av någon anledning tappades bort. Att ställa krav är att bry sig."

https://samnytt.se/sd-forslag-om-integrationsplikt-i-landskrona-klubbat-i-kommunfullmaktige/

Beskrivningen av föreningen och dess mål tyder snarare på att man ser invandrarna som ett demografiskt problem:

"I förlängningen kommer den grund vi nu lägger vara den språngbräda som behövs när tillfället att återta Sverige dyker upp. I väntan på detta är det vår uppgift att skapa den stabilitet och framåtanda som krävs. Svenskarna kommer med stor sannolikhet bli en minoritet i Sverige vad det lider, samtidigt kommer välfärdsstaten och rättsstaten att sakta men säkert backa undan inför trycket från konsekvenserna av det mångkulturella samhället. Vi ser det redan hända. Föreningen ser det som sin uppgift att redan här och nu vara den intresseföreningen som svenskarna såväl behöver; dels intellektuellt men också handfast."

Under rubriken "Visionen om ett svenskt hem" går det att läsa:

"Om 50 år, 100 år, 200 år – hur länge vet vi inte – så kommer våra barn och barnbarn, med föreningens kraft i ryggen och om inte folket i gemen samt våra politiska ”ledare” tagit sitt förnuft till fånga, kunna visa hur överlägset det fria Sverige är och därefter göra anspråk på sina fäders land. Vi skapar grunden de kommer att bygga vidare på!"

Om DFS, eller åtminstone delar av organisationen, nu kontraproduktivt är med och skapar en grund där invandrare etablerar sig i samhället blir det än svårare för dem som i framtiden ska förändra situationen till svenskarnas fördel. Man skulle kunna beskriva det som att försöka rädda ett sjunkande skepp genom att ösa in mer vatten.
Senast redigerad av Mr.Grankvist 2018-01-08 kl. 14:29.
Citera
2018-01-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Hela styrelsen är ett skämt faktiskt.

Vilka tycker du ska sitta i styrelsen då?
Citera
2018-01-09, 10:20
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Är DFS en organisation som vill integrera invandrare?

“Heja, heja!
SD-förslag om integrationsplikt i Landskrona klubbat i kommunfullmäktige”

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940303190033133568

Kommentaren från styrelsemedlemmen Ingrid Carlqvist gäller detta:

"Enligt Stefan Olsson (SD) är SFI extra viktigt då språket är nyckeln till integrationen.

I november gick Moderaterna i Vellinge ut och sade sig vilja införa en så kallad integrationsplikt där man bland annat skulle lära sig om svenska värderingar.
En månad senare klubbades förslaget igenom i Vellinge kommunfullmäktige där de nya reglerna kommer gälla från och med årsskiftet.
I korthet handlar det om att göra framsteg inom SFI, genomgå en kurs i samhällsorientering och följa de aktivitetsinsatser som finns för att komma i arbete. Ifall detta inte följs kan bidrag dras in.
Detta upplägg gillade Sverigedemokraterna i Landskrona som på måndagskvällens kommunfullmäktige yrkade på att införa samma system.

– Vi har rätt enligt socialtjänstlagen att ställa sådana krav, precis som på försörjningsstödstagare och arbetslösa. Det är ett sätt för dem att komma in i samhället, lära sig språket och att bli anställningsbara, säger Stefan Olsson (SD) till Helsingborgs Dagblad.

”Ni som följer politiken på riksnivå kan ju inte ha undgått hur Moderaterna de senaste åren köpt in en massa kopieringsapparater för att hinna med och kopiera SD:s förslag. Nu använder vi vår egen kopieringsapparat för att göra det omvända”, skriver SD Landskrona på sin Facebooksida.

Arbetsmarknaden ska inte anpassa sig efter nyanlända, det är nyanlända som ska anpassa sig till arbetsmarknaden genom att höja sin kompetens. Vi kan skapa goda förutsättningar för våra nyanlända, men det är till sist upp till dem själva om de vill integreras, om de vill lära sig språket och arbeta. Gör din plikt, kräv din rätt – som arbetarrörelsen en gång i tiden myntade men som av någon anledning tappades bort. Att ställa krav är att bry sig."

https://samnytt.se/sd-forslag-om-integrationsplikt-i-landskrona-klubbat-i-kommunfullmaktige/

Beskrivningen av föreningen och dess mål tyder snarare på att man ser invandrarna som ett demografiskt problem:

"I förlängningen kommer den grund vi nu lägger vara den språngbräda som behövs när tillfället att återta Sverige dyker upp. I väntan på detta är det vår uppgift att skapa den stabilitet och framåtanda som krävs. Svenskarna kommer med stor sannolikhet bli en minoritet i Sverige vad det lider, samtidigt kommer välfärdsstaten och rättsstaten att sakta men säkert backa undan inför trycket från konsekvenserna av det mångkulturella samhället. Vi ser det redan hända. Föreningen ser det som sin uppgift att redan här och nu vara den intresseföreningen som svenskarna såväl behöver; dels intellektuellt men också handfast."

Under rubriken "Visionen om ett svenskt hem" går det att läsa:

"Om 50 år, 100 år, 200 år – hur länge vet vi inte – så kommer våra barn och barnbarn, med föreningens kraft i ryggen och om inte folket i gemen samt våra politiska ”ledare” tagit sitt förnuft till fånga, kunna visa hur överlägset det fria Sverige är och därefter göra anspråk på sina fäders land. Vi skapar grunden de kommer att bygga vidare på!"

Om DFS, eller åtminstone delar av organisationen, nu kontraproduktivt är med och skapar en grund där invandrare etablerar sig i samhället blir det än svårare för dem som i framtiden ska förändra situationen till svenskarnas fördel. Man skulle kunna beskriva det som att försöka rädda ett sjunkande skepp genom att ösa in mer vatten.
Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv är ju absolut för att rasfrämlingarna som kommer hit ska integrera sig i det svenska samhället. Det säger de ju hela tiden i sin värdelösa podcast.

Vad Dan Eriksson och Magnus Söderman har för åsikter idag vet jag faktiskt inte riktigt. De verkar mest vara intresserade av att lura av människor pengar.

Den som stödjer Det fria Sverige, Motgift eller I&C är inget annat än en äcklig folkförrädare!

"Invandrarna som kommit hit till Sverige ska fanimig anpassa sig till det svenska samhället!"
- Ingrid Carlqvist
Citera
2018-01-09, 15:48
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv är ju absolut för att rasfrämlingarna som kommer hit ska integrera sig i det svenska samhället. Det säger de ju hela tiden i sin värdelösa podcast.

Vad Dan Eriksson och Magnus Söderman har för åsikter idag vet jag faktiskt inte riktigt. De verkar mest vara intresserade av att lura av människor pengar.

Den som stödjer Det fria Sverige, Motgift eller I&C är inget annat än en äcklig folkförrädare!

"Invandrarna som kommit hit till Sverige ska fanimig anpassa sig till det svenska samhället!"
- Ingrid Carlqvist

Det betyder i så fall att minst två personer av sex i styrelsen till en förening som utger sig för att vara en etnisk intresseorganisation för svenskar, och som dessutom har ett fjärran mål att återta landet, saknar etnisk medvetenhet och ingruppstänkande. Istället finns där acceptans för eller till och med en vilja att inkludera etniskt främmande människor i samhället. Frågan är om den etniska grund som Motgift stod på nu är borta och om föreningen menar att landet även efter att det har blivit återtaget ska bebos av människor från diverse folkgrupper, eller om det finns diametralt olika mål och råder fundamental oenighet bland projektledarna.
Citera
2018-01-09, 16:20
Medlem
Citat:
Det betyder i så fall att minst två personer av sex i styrelsen till en förening som utger sig för att vara en etnisk intresseorganisation för svenskar, och som dessutom har ett fjärran mål att återta landet, saknar etnisk medvetenhet och ingruppstänkande. Istället finns där acceptans för eller till och med en vilja att inkludera etniskt främmande människor i samhället. Frågan är om den etniska grund som Motgift stod på nu är borta och om föreningen menar att landet även efter att det har blivit återtaget ska bebos av människor från diverse folkgrupper, eller om det finns diametralt olika mål och råder fundamental oenighet bland projektledarna.

Ingrid & Conrads roll i styrelsen handlar om att locka med några som gör att svensken öppnar sin plånbok. På det viset kan DFS berika Dan och Magnus som har det lite jobbigt efter det att dom kastade ut Jonas från Motgiftspodden.

Trodde det var en trådsanning. Men den tål att upprepas,

Hade Dan och Magnus haft konsekvenstänk så hade de inte kastat ut Jonas med huvudet före. Åtminstone inte om de vill ha tillbaka det gamla Sverige med klassamhälle. För på den gamla goda tiden hade en aristokrat privilegium som inte de ofrälse hade. Till exempel att låna en ofrälses flickvän.

Så såg det gamla Sverige ut. Men jag tror inte Ingrid, Conrad, Dan eller Magnus vill ha tillbaka detta Sverige. För i grunden är de alla rödingar. Det bör bli den nya trådsanningen.
Citera
2018-01-09, 19:18
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vilka tycker du ska sitta i styrelsen då?
Jag skulle inte sätta varken Ingrid eller Conrad där i alla fall, den saken är klar. Dessa två som knappt har varit befunnit sig i den nationalistiska rörelsen i ett år, som inte ens har de mest basala kunskaper om den rörelse de ska föreställa propagandister inför. Exempelvis vet de varken vem William Luther Pierce är eller vad de fjorton orden betyder. Att de har fått sin nationalistiska "bildning" av att läsa Fria Tider och Avpixlat är nog inte en helt osann beskrivning.

Och med jämna mellanrum forsätter dessa två men framförallt Ingrid att häva ur sig rena konstigheter som går stick i stäv med etnonationalism och annat som de påstås vara för. Som när Ingrid hyllar SD på Twitter för deras genomklubbade förslag om integrationsplikt i Landskrona... På vilket sätt är integrering utav etniska främlingar något att hurra för?

Dan Eriksson invigde inte dessa i styrelsen för att han tycker att de har en hög intelligens, god beslutsamhet, pålitlighet eller en naturlig fallenhet till att leda. Utan blott för att han såg chansen att kunna lindra sin pengakåthet i och med alla medelålders Sverigevänner de till en början tar med sig.

De andra två som jag inte ens minns namnet på imponerar inte heller ska jag säga dig. Och det blir nog projektets fall till slut, den otroligt svaga ledningen.
Citera
2018-01-09, 21:16
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Det här ger ytterligare förståelse för vilken grundsyn det egentligen är som gäller:

"Det värsta är att människan är för dum för att begripa att det som GJORDE Sverige så fantastiskt var det SVENSKA FOLKET. Om vi byter ut oss mot mer aggressiva och konfrontativa människor så försvinner allt det Margareta uppskattade."

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/945693268205015040

Man är dum om man inte förstår den etniska aspekten, men det går alldeles utmärkt att byta ut oss mot andra folkslag så länge dessa inte är aggressiva. När Ingrid talar om svenskar så kan det handla om vilka folkslag som helst, bara de kan lära sig förstå rutinerna i vårt samhälle och inte är konfrontativa.
Det kan förklara hennes entusiasm över integration av invandrare.

Hon antyder även att det vi är med om skulle vara mer acceptabelt om det skedde över längre tid och att det ytterst sett är politiker som är de ansvariga:

"Detta är vad svenska politiker har gjort mot VÅRT LAND!!! På en enda generation. Landsförräderi räcker inte för att beskriva det."

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940313972598820864

Vi ska alltså bytas ut mot mindre aggressiva folk och över en längre tid, så ser visionen om ett svenskt hem ut.
Citera
2018-01-10, 09:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det här ger ytterligare förståelse för vilken grundsyn det egentligen är som gäller:

"Det värsta är att människan är för dum för att begripa att det som GJORDE Sverige så fantastiskt var det SVENSKA FOLKET. Om vi byter ut oss mot mer aggressiva och konfrontativa människor så försvinner allt det Margareta uppskattade."

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/945693268205015040

Man är dum om man inte förstår den etniska aspekten, men det går alldeles utmärkt att byta ut oss mot andra folkslag så länge dessa inte är aggressiva. När Ingrid talar om svenskar så kan det handla om vilka folkslag som helst, bara de kan lära sig förstå rutinerna i vårt samhälle och inte är konfrontativa.
Det kan förklara hennes entusiasm över integration av invandrare.

Hon antyder även att det vi är med om skulle vara mer acceptabelt om det skedde över längre tid och att det ytterst sett är politiker som är de ansvariga:

"Detta är vad svenska politiker har gjort mot VÅRT LAND!!! På en enda generation. Landsförräderi räcker inte för att beskriva det."

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940313972598820864

Vi ska alltså bytas ut mot mindre aggressiva folk och över en längre tid, så ser visionen om ett svenskt hem ut.
Är du helt dum i huvudet. Det Ingrid skriver är sant och har i allra högsta grad med etnisk medvetenhet att göra eftersom hon uppenbarligen pekar ut etniska/rasliga skillnader mellan nordiska folk och andra. Vad Ingrid i princip säger är att det var svenskar som skapade Sverige och utan svenskar finns inget Sverige. Det din nyreggade lilla flashback jude är 100% etnisk medvetenhet.

Istället för att sitta här anonymt och gnälla på att en offentligt nationellt sinnad kvinna inte faller din inbilska etniska medvetenhet i smaken bör du skaffa ett twitterkonto i eget namn så vi alla kan lära oss hur man verkligen bedriver raslig propaganda
Senast redigerad av skillnad 2018-01-10 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in