2018-02-08, 09:33
Medlem
Devonss avatar
Förmodar att styrelsen knappast bekostar resor till styrelsemöten ( i Tyskland), informationsmöten i Helsingborg, Lund och Göteborg samt medlemslunch ( i Stockholm) och medlemsmiddag ( i Stockholm) med delar av styrelsen med egna pengar? Så dit går väl också en del av ihopsamlad pott från kassa 2.
Citera
2018-02-08, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kanske hetsades dom av Dan som fnittrande som en liten flicka berättade om DfS flera månader innan presskonferensen, hur det skulle skaka om Sverige och hur många som skulle bli heligt förbannade och vilja stoppa den massiva rörelse som nu skall ta över riket. Eller så är man bara grymt besviken då man förstår att hela projektet är för att samla pengar till deras hemkomst så dom får ett tak över huvudet. Jag förstår mycket väl att det är svårt att dra igång något som dom säkert med de bästa av intentioner försöker men när man tutar så jävla högt som vad Dan gjorde är det stor risk för att det floppar och de han riktar sig till blir förbannade.

Ja hypen var ju oerhört patetisk. Tyvärr är det anledning nog att bojkotta detta projekt och kanske rent av motarbeta det? De har ju ingen som helst verklighetsuppfattning.
Citera
2018-02-08, 14:10
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Har väldigt svårt att tro att 1 miljon kronor kommer att räcka till "Svenskarnas Hus". Kikade på hemnet vad man får för 1 miljon, och det är inte mycket. Till detta tillkommer underhållskostnader, försäkringar, löner osv att ta ut. Ingrid Carlqvist i styrelsen gör inte det bättre.

Även om man skulle lyckas köpa något ruckel ute på vischan tror jag att det kommer att bli ett fiasko. Vem skulle vilja träna på något "nationalistiskt gym" för övrigt? Är också övertygad om att det kommer uppstå interna bråk i föreningen.

Jag tror att hela projektet kraschar inom ett par år.

Hej troll!

Jag skulle gärna träna på ett nationalistiskt gym än i det vanliga nautilus gym man går till idag. Dels för folkgemenskapen och att man stödjer svenskar och inte globalister eller annat amerikanskt slödder.

Vem från DfS har sagt att man ska köpa ett ruckel på vischan?

Nej försök slå lite splittring och defaitism någon annan stans rödingsvin. Ni är så patetiska att ni tror att en enda vettig nationalist går på erat trollande. TÖNT!
Citera
2018-02-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Hej troll!

Jag skulle gärna träna på ett nationalistiskt gym än i det vanliga nautilus gym man går till idag. Dels för folkgemenskapen och att man stödjer svenskar och inte globalister eller annat amerikanskt slödder.

Vem från DfS har sagt att man ska köpa ett ruckel på vischan?

Nej försök slå lite splittring och defaitism någon annan stans rödingsvin. Ni är så patetiska att ni tror att en enda vettig nationalist går på erat trollande. TÖNT!

Hur tänker du egentligen? Alla som inte älskar ett projekt med vindflöjlarna Ingrid och Daniel i styrelsen vill bara splittra eller?

Du besvarade inte kritiken eller frågeställningen i sig, utan skriker bara troll och röding.

Det är väl fullständigt rimligt att ställa frågan om en miljon skall räcka till ett vettigt husköp, likväl att ställa sig frågan hur de löpande kostnaderna skall finansieras.
De snackas om gym, dagis, cafe, bibliotek, teater m.m.

Någon slags soc-verksamhet som utslagna svenskar kan vända sig till.

Hur skall ovanstående finansieras, vem skall arbeta där och sköta driften av verksamheten?
Det är väl ytterst rimliga frågor tycker du inte det?

DFS får väl in en miljon i medlemsavgifter, sedan skall man donera till huset på sidan av.

Ärligt talat så kan jag ställa mig bakom iden att skapa en intresseförening med lite ekonomiska muskler (dock med en styrelse fri från charlataner). Digitala årsmöten, kom igen.

Jag förstår dock inte varför så mycket tid, pengar, energi och fokus skall läggas på denna jäkla fritidsgård.

Gatestone-Ingrid sa i podden att DFS är Sveriges enda chans och att det är det mest konstruktiva svenska nationalister någonsin gjort. Enough said...
Citera
2018-02-08, 21:16
Medlem
Nordisk Ungdom har väl drevet flera slika hus som DFS talar om, som de kallar 'sociale center', i Stockholm, och driver för tiden och samlar in pengar för att öppna ett större lokal. https://nordiskungdom.com/socialt-center/

Jag skulle tycke det vore bättre att stöda detta initiativ, av grupper som har visat starkt engagemang över åren, som redan är i god gång. Ingrid verkar för mig allt för flummig och orealistisk till att litas på med pengar.
Citera
2018-02-09, 19:30
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Nordisk Ungdom har väl drevet flera slika hus som DFS talar om, som de kallar 'sociale center', i Stockholm, och driver för tiden och samlar in pengar för att öppna ett större lokal. https://nordiskungdom.com/socialt-center/

Jag skulle tycke det vore bättre att stöda detta initiativ, av grupper som har visat starkt engagemang över åren, som redan är i god gång. Ingrid verkar för mig allt för flummig och orealistisk till att litas på med pengar.

Bra post! Nordisk ungdom är verkligen värda allt stöd.
Citera
2018-02-09, 20:07
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Ingrid retweetar det här:

https://twitter.com/katjanouch/statu...59485075968000

Det är många som kliver fram och vill sola sig i någon sorts inbillad rebellisk glans. Tydligen finns det en "motståndsrörelse" nu som Janouch tillhör, arga som bin protesterar man mot Sveriges etablissemang, de riktiga "nazisterna". Känns som att läsa Avpixlat eller Fria Tider runt 2011-2012.

Mer tweets, counterjihadismen über alles:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...63098528231426

Undrar hur Sveriges räddare ska kunna fatta lämpliga beslut för framtiden med en snedvriden världsbild.
Citera
2018-02-10, 15:16
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Ingrid retweetar det här:

https://twitter.com/katjanouch/statu...59485075968000

Det är många som kliver fram och vill sola sig i någon sorts inbillad rebellisk glans. Tydligen finns det en "motståndsrörelse" nu som Janouch tillhör, arga som bin protesterar man mot Sveriges etablissemang, de riktiga "nazisterna". Känns som att läsa Avpixlat eller Fria Tider runt 2011-2012.

Mer tweets, counterjihadismen über alles:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...63098528231426

Undrar hur Sveriges räddare ska kunna fatta lämpliga beslut för framtiden med en snedvriden världsbild.

Hon sprider även fortsatt den bisarra Eurabia-teorin:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...78689574678528

Dessutom är hennes hetsande mot huvudduk och dylik klädsel verkligen "hål i huvudet", på tal om kontrajihadism. Det enda ett förbud mot sådant i dagsläget syftar till är i praktiken att göra svartskallar mer "integrerbara" = ökad rasblandning. Ju fler saker som särskiljer invandrare från etniska européer desto bättre. Muslimska symboler är i allt väsentligt alltjämt en röd varningsflagga för de flesta av oss.
Citera
2018-02-10, 16:34
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Hon sprider även fortsatt den bisarra Eurabia-teorin:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/...78689574678528

Dessutom är hennes hetsande mot huvudduk och dylik klädsel verkligen "hål i huvudet", på tal om kontrajihadism. Det enda ett förbud mot sådant i dagsläget syftar till är i praktiken att göra svartskallar mer "integrerbara" = ökad rasblandning. Ju fler saker som särskiljer invandrare från etniska européer desto bättre. Muslimska symboler är i allt väsentligt alltjämt en röd varningsflagga för de flesta av oss.

Exakt, det man gör genom att radera invandrares kulturella uttryck, t. ex. muslimers, är de facto att snabba på hela den här processen mot en raslös, rotlös värld.
Märkligt att hon säger sig känna till Kalergis framtidsvision om en totalt sammanblandad hybridras med ett judiskt adelskikt, men ändå tror att Europa kan komma att lämnas över till och styras av muslimer där de får omvandla våra samhällen efter eget tycke och smak.
Citera
2018-02-12, 18:26
Medlem
Ja ifall massinvandringen fortsätter pga judisk makt, så får vi ju ett muslimskt styre när vi är en minoritet. Så där håller jag med henne!
Citera
2018-02-13, 16:22
Medlem
skillnads avatar
Snygga urklipp av mina kommentarer.
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag jämförde på inget vis DFS med SD ideologiskt. Det jag tog som exempel var toppstyrningen och oförmågan att ta intern kritik till sig, en inställning som DFS och SD defintivit delar.
Vad babblar du om, du sa inget om toppstyrning.

Det här är ordagrant vad du sade:

"Problematiken uppstår när man går och blir någon form av mellamjölksmodell som är fullständigt urvattnad enbart för att nå ut till fler människor och öka donationerna. Titta på SD, är det en modell värd att eftersträva?"

Först försöker du - helt utan grund - tuta i folk att DfS är urvattnat och mellanmjölk. Nu låtsas du som du aldrig sagt det då det blev uppenbart att du hade fel. Var vill du egentligen komma med sådana tomma påståenden?
Citat:
Verkligen inte.
Man får inte en "clean slate" varje gång man går in i ett nytt projekt.
Men snälla nån.

Motgift och Dan Eriksson kan ju fört fan inte beskyllas för att blivit liberaliserade pga vad någon annan sagt i en helt annan podd innan DfS ens bildades.

Om du nu känner att du måste smutskasta Motgift bör du väl ändå hålla dig till vad som sägs där och inte någon annanstans. I rätt tråd dessutom!
Citat:
Det är som att säga att Dan Eliasson säkert blir en jättebra chef för MSB, och att hur han fördärvat polisen är totalt ointressant då han nu står för nya värderingar.
Vilken fullkomligt idiotisk jämförelse. Hur menar du att I&C fördärvat den nationella rörelsen?
Citat:
Detta använder Ingrid speciellt ofta för att slå ifrån sig kritik. Detta är en gummiparagraf på samma sätt som hets mot folkgrupp.
OK, så nu får ingen använda guilt by association bara för att Ingrid gjort det. Hahahaha. Snack om ännu mer guilt by association

Jag skiter väl fan i vem som använder någon beskrivning så länge jag anser att den är applicerbar.
Citera
2018-02-13, 16:50
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Du sa ju själv att folks tidigare åsikter och agerande är ointressant, allt som gälller är hur man agerar just nu.

Jag tog upp svinet Wågh som exempel, och menade på att om du applicerar samma princip på honom som på Ingrid och Conrad så måste han vara välkommen i våra led, bara han gör en omvänding under galgen.

Om det gick över ditt huvud, det var ett målande exempel för att rikta en strålkastare på hur osedvanligt korkat ditt eget påstående var.
Det finns gränser för allt. Förstår du inte skillnaden mellan Wåg och nationellt sinnade är du högst sannolikt imbecill.
Citat:
Du menar lämnat en ohållbar situation på samma sätt som Dan, Magnus, JDG, Daniel Friberg, Henrik Palmgren och andra "flyktingar"?
Nej jag menar uppenbarligen att motarbeta och smutskasta folk som gör något för den nationella saken.
Citat:
Jag vägrade låta mina barn gå i svensk skola och förstöras genom indoktrinering.
USA blev det, och privatskola då jag inte ens fick hemskola mina barn i Sverige.
Jag tänker inte offra mina barn på multikulturens altare och kasta bort deras framtid.

Skall jag låta döttrarna gruppvåldtas medan ni bygger någon fritidsgård?
Skall jag låta min son bli en feminiserad liten bitch, eller ska han få lära sig skjuta AR-15 här?

Det fanns bara en lösning.
Nej. Du skall hålla käft och låta nationella bygga upp trygga strukturer för svenskar så att färre svenskar riskerar att drabbas av mångkulturen. Om du nu är trygg varför förstöra för andra?
Citat:
Det är inte grundat på personligt agg, även om jag tycker mycket illa om "första vågens dissidenter" Ingrid och Conrad.
Tycker att jag i klartext lagt ut min kritik mot DFS. Tänker inte upprepa den igen då den bara ignoeras.
Men då så. Sitt och tyck illa i USA hur mycket du vill. Men sitt inte och ljug och hitta på saker som ett vänstertroll.
Citat:
Där har vi det igen. Troll, troll, troll. Älska DFS, älska I&C!
Du skulle förklara vad trollman88 menade. Inte tramsa vidare.
Citat:
Jag är ingen NMRare, men tycker att det är en skam att ens nämna skojarna I&C i samma andetag som dem.
NMR har väl varit mer än tydliga gällande sin syn till DFS och I&C, lägg ner.
Det är NMR själva som gör ditt spån.

Citat:
Det är en jämförelse, en liknelse. Det blir bara tramsigt när du bryter ut dessa och tar dem ordagrant, och på såsätt avfärda alla agrument som trams.

Jämförelsen haltar ej på något vis.

Du menare gång på gång att alla människor är ett tomt blad som kan bete sig hur illa som helst, och så länge de vänder kappan efter vinden behöver man aldrig stå för sina tidigare handlingar. De är "ointressanta". Jag undrade bara om du applicerat samma principer på en f.d. pedofil som vill sitta barnvakt åt dina barn. Jag tror nämligen att du skulle vara väldigt intresserad över vad denna person sysslat med i det förflutna.

Jag sa aldrig att någon i DFS var pedofil. Skärpning.
Ja, jag kan förlåta om någon varit kontrajihadist. Nej, jag förlåter inte pedofili, din jävla idiot.

Är du så fullkomligt borta i pallet att du tycker vad I&C sagt i sin podd är likvärdigt med en pedofil kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Då är du faktiskt värre än vad jag trodde från början.

Citat:
Långt ifrån, men det räcker mer än väl vilket tydligt återspeglar sig i vårt meningsutbyte.
Håll dig till klara och tydliga fakta annars blir du bara ytterligare ett antisvenskt troll i mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in