Citat:
Ursprungligen postat av
evilhoney
Ännu bättre är om man får tag i en rulle för kommersiellt bruk, de plastrullar man använder för att linda in saker packade på pall, tex. Betydligt bredare och en aning slitstarkare.
Gladpack får man väl använda 10 paket innan man får upp någon yta direkt?
jo, det stämmer. som personen ovan länkat så säljer highlights dessa ännu och dessa är bättre och slittåligare. dock klumpiga att bära och ta med sig ifall man handlar i highlights fysiska butiker samt/eller när man ska ut och måla. men överlag så är highlights (eller industriella rullar) rullar tio gånger bättre (så länge man spänner plasten korrekt dvs, jag råkade spänna plasten för svagt första gången, vilket reducerade resultatet signifikant).
jag brukar använda ica basics plastrullar då det är enkelt att ta med sig, rätt billigt (positivt med tanke på att folk river ner plasten hela tiden) samt mycket enklare att ta med sig. nackdelen är dock som du påpekar att man inte får någon större yta att måla på. jag brukar måla på 1,5 meter i höjd, 1,5 meter i bredd. alternativt utökar jag bredden och minskar höjden, för att få mer yta att måla på. det fungerar någorlunda bra för mig i alla fall, det är ett bra sätt att öva sin can control på.
jag kan ge ett exempel på hur det ser ut med billig skitplast. jag har dock censurerat bilden en del då jag inte vill röja min tag, men poängen är visa hur det täcker:
https://i.imgur.com/CBSgUR5.jpg
resultatet är helt ok, duger helt för syftet att bara få måla av sig lite samt att öva.