Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Se mitt senaste inlägg ovan som ett svar på detta.
Och nu börjar jag snart bli imponerad över att du konsekvent fortsätter att skriva om vad lagen inte innebär, utan att kunna säga vad den innebär i relation till ditt argument med enhörningarna.
Faktum är ju att det finns två alternativ:
1. Lagen fastslår att vissa pronomen ska användas vilket visar att Newmans fråga inte presupponerar något
2. Lagen fastslår inte något sådant, vilket visar att Peterson misstolkat eller missrepresentat den.
Och jag antar att du inte kan förlika dig med något av alternativen.
Om du fortfarande inte förstår, är du verkligen korkad, men det finns en möjlighet att du inte är genuint korkad utan medvetet slingrar dig för att slippa erkänna att du hade fel när du skrev "bra fråga".
Lagen uttrycker alltså
inte en "rätt att inte bli förolämpad", utan något annat. Därför är Cathys presupposition i frågan felaktig och frågan en fälla gillrad för JP, där han skulle luras att argumentera emot en "rätt" som inte finns.
För mitt resonemang spelar det alltså ingen roll vad lagen säger, utan det enda som spelar någon roll är att den
inte uttrycker en "rätt att inte bli förolämpad" för det gör den ju inte vilket du tydligt visar i inlägget jag citerar och inlägget ovan du refererar till. Lagen handlar alltså om pronomen och inte på något sätt om en (inbillad) "rätt att inte bli förolämpad".
Så min fråga till dig, för att hjälpa dig att fatta är den här:
– Finns det ordagrant uttryckt i den aktuella lagen en "right not to be offended", som Cathy menar att den uttrycker genom presuppositionen i sin fråga? Ordagrant. Ja eller nej?
Det finns två alternativ:
1. Lagen fastslår en "rätt att inte bli förolämpad".
2. Lagen fastslår
inte en "rätt att inte bli förolämpad".
Välj ett alternativ!
Men jag gissar att du kommer att vägra välja ett av alternativen och istället välja att fortsätta slingra dig och försöka flytta fokus.