2018-02-04, 16:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har Madsen erkänt eller förklarat varför han mördade Kim? Om inte, vad är den bästa teorin i dagsläget?

Han har erkänt styckning och att han gjort sig av med kroppsdelarna i havet samt förändrat sin historia om hur hon dog flera gånger. Dock har han inte erkänt att han dödade henne - han skyller på olyckshändelse - av varierande slag, först 70kgs lucka i huvudet och sedan någon form av gas nere i u-båten medan han befann sig utanför.

Hon har varit bunden och har tre stick av vasst föremål inne i könsorganen och ytterligare 10 stick runt dessa. Troligen tillfogade runt dödsögonblicket, därtill ett stick i bröstet. Kroppen var naken, i sex delar, vardera försedd med sänken och utplacerade på olika ställen i Öresund. Vissa av hennes kläder liksom skorna har återfunnits, liksom en kniv och en såg som använts vid styckningen som enligt polisen skett inne i u-båten. Dödsorsaken är inte faställa - antingen har hon dött av strypning eller fått halsen avskuren när hon dog. Samtliga hennes sex kroppsdelar har återfunnits (vilket beror på ett enastående jobb av hundar, militär och polis) dock har varken hans eller hennes mobiltelefoner hittats.
På PM hittade man delar av små benbitar och blod från KW när han greps - chockerade oberörd på filmad sekvens. Man har också hittat videofilmer i hans dator på sexualsadistiska kvinnomord.

Teori: han är sexualsadist och har sedan länge drömt om att uppleva detta med ett kvinligt offer. Till slut var suget honom övermäktigt och han kontaktade under några dagar olika kvinnor, KW nappade på intervjuverbjudadet och råkade bli hans offer. Det var ett planerat brott. Han är svårt störd, men inte psykiskt sjuk - och hans sug efter blodiga sexualsadistiska upplevelser gör honom till en presumtiv seriemördare.

Förhoppning: domstolen inser detta och att han är fortsatt mycket farlig. Han kommer aldrig ut igen.
Citera
2018-02-04, 16:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De skulle ju flytta till Kina dagen därpå. Bokade flygbiljetter osv. Klart att det inte fingerade att skjuta på intervjun.

Vi vet att PM ringde, bjöd över henne på te och där bestämde de att hon skulle återkomma senare samma kväll för en intervju i ubåten. Tiden mellan te-drickandet och då hon återkom har så PM använt till att hämta diverse verktyg.

Är det bevisat att han bar ombord sågen efter tepartyt?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var det inte cirka en vecka efter festen de skulle flytta?

Fem respektive sex dagar efter, killen först.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Media har rapporterat att han redan på onsdagen, alltså den 9/8, avstyrde turen till Bornholm. Ska man tro det han skriver i bloggen skedde det då efter kl 22.27, för här är han ju klar över att åka och testa fallskärmen en av de närmaste dagarna (jag förutsätter då att det är det som är avsikten med Bornholmsturen men det kan såklart varit annat?)

Varför skulle han åka till Bornholm för att testa en fallskärm? De brukade testa skärmarna genom att släppa något hängande i dem ifrån en hög höjd. Finns en video där de släpper en skärm från ett höghus t.ex., men nu hade de ju raketuppskjutningsrampen som borde ha varit den uppenbara platsen. På sin egen gård.
Citera
2018-02-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=603s

Om jag bara ser på videorna, så verkar han som en insatt, kunnig, engagerad lärare, som jag alls inte skulle ha några problem med, att låta min dotter följa med för en utvecklande ubåtstur!
Ovanstående skrev du den 24 augusti. Se fetat.

Citat:
Håller med om allt. Och man kan inte komma undan detta med hennes dåliga omdöme heller. Det är ALLTID en dålig idé att sätta sig någonstans med en främmande man, där man inte kan larma på hjälp eller ta sig därifrån för egen maskin om han blir besatt av Pan. Eller Fan. Vilket män kan bli när de är ensamma med kvinnor. Och det här var dessutom en man som var känd i hela Köpenhamn för sitt "liberala" sexualliv. Om man inte själv tycker att just en sådan man är spännande förstås...

Och idag skriver du detta (se fetat). Du är ju som Madsen - du svänger hela tiden med dina åsikter, när det själv passar dig. Ska man ljuga och fabulera så måste man ha ett gott minne. Och det har du inte. Och det där gör du precis hela tiden.
Citera
2018-02-04, 16:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[...]

Pojkvännen behöver inte alls ha fått den sanna versionen av vad som sades, eller insinuerades, under det tepartyt...

Nej det får väl rätten avgöra, baserat på trovärdigheten hos den de hör, och hur det stämmer in på övrig bevisning. Hittills är det väl en person som beslagits med lögn efter lögn och vars trovärdighet ligger på exakt noll. Och det är inte pojkvännen.

Citat:
Fast det är inte så svårt som du tror att sälja enstaka texter, inte till dessa tidningar heller. De har ju hela tiden behov av nytt material för att fylla sina sidor. Det svåra är att få en ANSTÄLLNING som journalist i dessa dagar, när papperstidningarna hela tiden minskar sin upplaga och redaktionerna måste spara kostnader genom att friställa de anställda som de redan har. Du låter dig bländas av namnen på tidningarna, precis som att många tror att det är något märkvärdigt bara att ha bott i London eller New York...

Som jag tror? Du har inte en aning om vad jag tror, vet och tror mig veta.

Kan du då hitta några andra svenska journalister med liknande cv, så vi kan se riktigt hur medioker Wall var? För det är väl inte så att du bara hittar på nåt för stunden? Nåt som du senare kommer neka till att di har sagt.

Jämförelsen med London och NYC är ju bara för bedrövlig. Vem tycker här att det är märkvärdigt att bo där? Vad har det med tråden att göra?
Citera
2018-02-04, 16:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ovanstående skrev du den 24 augusti. Se fetat.

Och idag skriver du detta (se fetat). Du är ju som Madsen - du svänger hela tiden med dina åsikter, när det själv passar dig. Ska man ljuga och fabulera så måste man ha ett gott minne. Och det har du inte. Och det där gör du precis hela tiden.

Fast det där är ju inte "ljug", det är vad jag har känt i stunden. Och det ÄR lätt att bli intagen av Madsen. Om man ser på den där föreläsningen t.ex., den på danska, ifrån 2017, där han har sin RML-overall och keps. Och han pratar så varmt och överseende om ingenjörsstudenterna han har hos sig, om hur rörande deras misstag är när de räknar fel, men att han inte tycker att det gör något utan det löser de tillsammans... "kom till mig i stället!" ( istället för de stora företagen där de kunde få praktik, men där deras misstag inte skulle ses på med överseende) säger han. Man blir ju alldeles varm i hjärtat!

Jag tror att det bästa är att ta ett principbeslut om att inte följa med främmande män, och att detta ligger fast oavsett hur charmig och harmlös den mannen verkar, som just står framför en och erbjuder en skjuts... Det här fallet har varit en läxa för oss alla, tänker jag.
Citera
2018-02-04, 16:41
Medlem
Citat:
Fast det där är ju inte "ljug", det är vad jag har känt i stunden. Och det ÄR lätt att bli intagen av Madsen. Om man ser på den där föreläsningen t.ex., den på danska, ifrån 2017, där han har sin RML-overall och keps. Och han pratar så varmt och överseende om ingenjörsstudenterna han har hos sig, om hur rörande deras misstag är när de räknar fel, men att han inte tycker att det gör något utan det löser de tillsammans... "kom till mig i stället!" ( istället för de stora företagen där de kunde få praktik, men där deras misstag inte skulle ses på med överseende) säger han. Man blir ju alldeles varm i hjärtat!

Jag tror att det bästa är att ta ett principbeslut om att inte följa med främmande män, och att detta ligger fast oavsett hur charmig och harmlös den mannen verkar, som just står framför en och erbjuder en skjuts... Det här fallet har varit en läxa för oss alla, tänker jag.
Du kände så för "stunden". Att du kunde skicka iväg din dotter på en ubåtstur med Madsen efter de hittat torson. Och ett halvår senare, då har man plötsligt dåligt omdöme. Den enda som har dåligt omdöme här är du. Du gör allt för att sänka ner Kim till din egen nivå, och höja Madsen till skyarna. En styckmördare. En sexfixerad bdsm-snubbe som njuter av att levande tortera en kvinna på ett yrkesmässigt uppdrag. En smitare som ändrar sin utsago så fort nya bevis kommer fram. En fegis som inte står för vad han gör. Precis som du. Du provocerar och smiter undan och vågar inte stå för nånting.
Citera
2018-02-04, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Som jag tror? Du har inte en aning om vad jag tror, vet och tror mig veta.

Kan du då hitta några andra svenska journalister med liknande cv, så vi kan se riktigt hur medioker Wall var? För det är väl inte så att du bara hittar på nåt för stunden? Nåt som du senare kommer neka till att di har sagt.

Jämförelsen med London och NYC är ju bara för bedrövlig. Vem tycker här att det är märkvärdigt att bo där? Vad har det med tråden att göra?

Det är ju många som tror att K var en "världsreporter", bara för att hon uppehöll sig på olika platser på jorden - understödd av sina föräldrar - och då sålde in några texter på de lokala tidningarna. Att få en artikel såld till The Guardian när man bor i London, är liksom inte konstigare än att få en artikel såld till Dagens Nyheter när man bor i Stockholm.

Nej, jag gissar att det inte är så många som har sålt artiklar till tidningar i så många olika länder, men det beror inte på att de inte har klarat av det, utan att de inte har valt att flacka runt på det sättet. De verkligt seriösa journalisterna ser i så fall hellre till att bli anställda på en stor redaktion, och arbetar på för att kvalificera sig till en riktig tjänst som utrikeskorre. Därmed inte sagt att det är något fel att leva som K levde, det var hennes liv och hon trivdes tydligen med det. Men det var inget märkvärdigt.
Citera
2018-02-04, 16:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är ju många som tror att K var en "världsreporter", bara för att hon uppehöll sig på olika platser på jorden - understödd av sina föräldrar - och då sålde in några texter på de lokala tidningarna. Att få en artikel såld till The Guardian när man bor i London, är liksom inte konstigare än att få en artikel såld till Dagens Nyheter när man bor i Stockholm.

Nej, jag gissar att det inte är så många som har sålt artiklar till tidningar i så många olika länder, men det beror inte på att de inte har klarat av det, utan att de inte har valt att flacka runt på det sättet. De verkligt seriösa journalisterna ser i så fall hellre till att bli anställda på en stor redaktion, och arbetar på för att kvalificera sig till en riktig tjänst som utrikeskorre. Därmed inte sagt att det är något fel att leva som K levde, det var hennes liv och hon trivdes tydligen med det. Men det var inget märkvärdigt.

Vänd dig då till de som kallat Wall för världsreporter. Jag förstår inte varför du förväntar dig att jag ska kommentera det.

Som sagt, visa på några svenska journalister med liknande cv, eller sluta berätta dina egna teorier kring journalistiska karriärer.
Citera
2018-02-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men det är väl klart att armhålorna var kvar, man sågar väl inte i en led. Lika klart är det väl att det är jättesvårt att få ut en hel kropp inlindad i järnrör ur en ubåt. Klart styckningen var en transportstyckning. Sen kanske Det njöt av att stycka, förenade nytta med nöje men jag tror egentligen det var mest till besvär. Som död var inte Kim lika rolig.

Hmmm... jag har sett smala stålrör framför mig som han bundit fast likdelarna i så att de ska skjunka. Men du tänker dig större rör som han stoppat likdelarna i?
Citera
2018-02-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Hmmm... jag har sett smala stålrör framför mig som han bundit fast likdelarna i så att de ska skjunka. Men du tänker dig större rör som han stoppat likdelarna i?
Rören var järnrör, 6x3 cm. Finns länkar tidigt i tråden efter att torson hittats. Samma sorts 6x3 cm järnrör hittade man i Madsens verkstad.
Citera
2018-02-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han har erkänt styckning och att han gjort sig av med kroppsdelarna i havet samt förändrat sin historia om hur hon dog flera gånger. Dock har han inte erkänt att han dödade henne - han skyller på olyckshändelse - av varierande slag, först 70kgs lucka i huvudet och sedan någon form av gas nere i u-båten medan han befann sig utanför.

Hon har varit bunden och har tre stick av vasst föremål inne i könsorganen och ytterligare 10 stick runt dessa. Troligen tillfogade runt dödsögonblicket, därtill ett stick i bröstet. Kroppen var naken, i sex delar, vardera försedd med sänken och utplacerade på olika ställen i Öresund. Vissa av hennes kläder liksom skorna har återfunnits, liksom en kniv och en såg som använts vid styckningen som enligt polisen skett inne i u-båten. Dödsorsaken är inte faställa - antingen har hon dött av strypning eller fått halsen avskuren när hon dog. Samtliga hennes sex kroppsdelar har återfunnits (vilket beror på ett enastående jobb av hundar, militär och polis) dock har varken hans eller hennes mobiltelefoner hittats.
På PM hittade man delar av små benbitar och blod från KW när han greps - chockerade oberörd på filmad sekvens. Man har också hittat videofilmer i hans dator på sexualsadistiska kvinnomord.

Teori: han är sexualsadist och har sedan länge drömt om att uppleva detta med ett kvinligt offer. Till slut var suget honom övermäktigt och han kontaktade under några dagar olika kvinnor, KW nappade på intervjuverbjudadet och råkade bli hans offer. Det var ett planerat brott. Han är svårt störd, men inte psykiskt sjuk - och hans sug efter blodiga sexualsadistiska upplevelser gör honom till en presumtiv seriemördare.

Förhoppning: domstolen inser detta och att han är fortsatt mycket farlig. Han kommer aldrig ut igen.

Obehaglig men bra sammanfattning. Angående sticken i underlivet fick jag en hemsk vision att han börjat sticka henne utanför underlivet och sen avslutat med de tre sticken inne när han når sexuell klimax
Citera
2018-02-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Obehaglig men bra sammanfattning. Angående sticken i underlivet fick jag en hemsk vision att han börjat sticka henne utanför underlivet och sen avslutat med de tre sticken inne när han når sexuell klimax
Och det vidrigaste är ju att obduktionen uppenbarligen gav vid handen att hon levde när han stack henne i underlivet med kniven. Det var dessutom fyra stick. Inte tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in