2017-08-24, 13:26
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KrhoJ76TqYs&t=603s

Fast jag BEGRIPER inte detta. När man tittar på videor med M, som ovanstående t.ex.. Han verkar så kunnig, vettig, intelligent, pedagogisk och först och främst ENORMT engagerad i sina projekt. Varför skulle han kasta bort allting bara för denna kvinna som han träffar för första gången? OM han skulle ha sådana drifter att han vill tvinga, våldta, förnedra, mörda, stycka, så skulle han ju - som jag har sagt några gånger nu - ha alla möjlighet att plocka upp kvinnor som aldrig skulle kunna kopplas till honom.

Om jag bara ser på videorna, så verkar han som en insatt, kunnig, engagerad lärare, som jag alls inte skulle ha några problem med, att låta min dotter följa med för en utvecklande ubåtstur!
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-24 kl. 13:32.
Citera
2017-08-24, 13:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Om PM lade så mycket tid på torson lär ju armar/ben och huvud aldrig hittas, han kan ha lagt dom i en ihop knuten säck med tyngder.

Det är som att leta efter en nål i en höstack, för han lär knappat kastat ur kroppsdelarna ut i havet.
Och varför inte det?

Om du menar utan tyngder, då flyter de upp efter ett tag och kan hittas relativt enkelt, jämfört med att de är kvar i havsbotten.

Peter Madsens första historia var att han släppt Kim Wall i land. Denna historia underlättas av att inga spår av Kim Wall kan hittas någonstans. Då vet man ju inte var Kim Wall är. Då kan ju Peter Madsen rent teoretiskt tala sanning.

Men det är dock inte nödvändigt att använda en säck. Bara han kan fästa något tyngt vid varje kroppsdel, så kommer de att hålla sig kvar i botten länge. Eller för alltid.
Senast redigerad av -Info- 2017-08-24 kl. 13:30.
Citera
2017-08-24, 13:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
PM verkar ju ha varit lite knäpp redan 2015 .. Här är SMS där han svamlar om att det vilar en förbannelse över ubåten och att förbannelsen är han själv..

http://uc3nautilus.dk/wp-content/uploads/2015/03/Et-studium-i-modstridende-udmeldinger_b.pdf

Old news
Citera
2017-08-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Fast jag BEGRIPER inte detta. När man tittar på videor med M, som ovanstående t.ex.. Han verkar så kunnig, vettig, intelligent, kunnig, pedagogisk och först och främst ENORMT engagerad i sina projekt. Varför skulle han kasta bort allting bara för denna kvinna som han träffar för första gången? OM han skulle ha sådana drifter att han vill tvinga, våldta, förnedra, mörda, stycka, så skulle han ju - som jag har sagt några gånger nu - ha alla möjlighet att plocka upp kvinnor som aldrig skulle kunna kopplast till honom.

Om jag bara ser på videorna, så verkar han som en insatt, kunnig, engagerad lärare, som jag alls inte skulle ha några problem med, att låta min dotter följa med för en utvecklande ubåtstur!
Jag har också noterat det. Han har en viss karisma, och han är kunnig och vet vad han talar om. I vissa fall är han rent av pedagogisk.
Han har ju haft ett annat liv också. Fyllt med orgier (tydligen), kinky sex, strippa i ubåtsverkstaden och en massa annat halvmärkligt. Det står ju sällan "Varning" i pannan på de farliga männen.
Citera
2017-08-24, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Old news

Och ändå skulle du inte ha några problem med att låta din dotter följa med honom .. Där ser man...

Citat:

Fast jag BEGRIPER inte detta. När man tittar på videor med M, som ovanstående t.ex.. Han verkar så kunnig, vettig, intelligent, kunnig, pedagogisk och först och främst ENORMT engagerad i sina projekt. Varför skulle han kasta bort allting bara för denna kvinna som han träffar för första gången? OM han skulle ha sådana drifter att han vill tvinga, våldta, förnedra, mörda, stycka, så skulle han ju - som jag har sagt några gånger nu - ha alla möjlighet att plocka upp kvinnor som aldrig skulle kunna kopplast till honom.

Citera
2017-08-24, 13:31
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Intressant.

Det står där att ett handelsfartyg ser ubåten i månskenet runt klockan 00.00 (den dag som Kim Wall gick ombord). Alla lampor i ubåten är nedsläckta.

Det tyder på att Peter Madsen inte vill bli sedd vid denna tidpunkt. Vilket tyder på att Kim Wall är mördad/dräpt vid det här laget. Och eventuellt pågår det en styckningsoperation ombord just då.
Förstår inte varför folk hänger upp sig på avsaknaden av ljus från ubåten då det från ett tidigt skede har varit klarlagt att där inte var några permanenta lyktor installerade på ubåten.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.expressen.se/kvallsposten/kollegans-svar-pa-tva-av-gatorna-med-ubaten/
Christoffer Meyer, Peter Madsens vän och samarbetspartner på Raket-Madsens Rymdlaboratorium, svarade under lördagen på frågor i Ekstrabladet om ubåten. Enligt honom är det inte konstigt att ubåten åkte utan belysning sent på natten och var nära att krocka med ett lastfartyg.
– När UC3 Nautilus sjösattes år 2008, hade hon inga lyktor. Hon har aldrig haft några fastmonterade. Man konstruerade några avtagbara lyktor i samband med förberedelserna inför Bornholmsturen 2010. Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett dem i bruk eller träffat på dem sedan dess, säger Christoffer Meyer, som även är en av dem som hjälpte till att bygga ubåten.
Citera
2017-08-24, 13:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Det är märkligt att Sverige börjat göra en sådan skillnad mellan dråp och mord, för säger vi "dräpa" så tänker de flesta inte på dråp. Åtminstone inte min generation, nittiotalisterna kanske gör det, vad vet jag.

Dräpa är ett gammalt svenskt ord som använts sedan vikingatiden. Då fanns inte, olycka, vållande till annans död, dråp, mord och grader av det. Dödade man någon så var de dräpa. Men vad har det med nationalister att göra.
Citera
2017-08-24, 13:33
Medlem
I den här artikeln framgår att PM försökte låna pengar av sina vänner föregivet(?) att han behövde betala veterinärskostnader för sin katt. Förmodligen var han således utsatt för extra mycket stress till följd av sin dåliga ekonomi i samband med ubåtsfärden.

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-ven-i-chok-jeg-kan-ikke-se-ham-i-oejnene/6790023
Citera
2017-08-24, 13:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och ändå skulle du inte ha några problem med att låta din dotter följa med honom .. Där ser man...

Jag menade förstås INNAN vi fick veta allt detta som kommit fram den senaste veckan. Måste man alltid spella allting ut för dig?
Citera
2017-08-24, 13:34
Medlem
Tänkte upprepa den här länken som någon lade ut innan. Den är bra och ger svar på många frågor och tankar man haft i det här fallet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/zmA0O/ubatsdramat--fragorna-alla-vill-ha-svar-pa
Citera
2017-08-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det står där att ett handelsfartyg ser ubåten i månskenet runt klockan 00.00 (den dag som Kim Wall gick ombord). Alla lampor i ubåten är nedsläckta.
Läs tråden så ser du att ubåten saknar lanternor.
Citera
2017-08-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Förstår inte varför folk hänger upp sig på avsaknaden av ljus från ubåten då det från ett tidigt skede har varit klarlagt att där inte var några permanenta lyktor installerade på ubåten.

Nej, men det fanns portabla om jag förstått rätt. Så varför satte han inte på dom: Svaret är: han ville inte synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in