2018-02-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, dessa "lockbeten" eller andra förslag, som inte gick att neka till....Frågan är om vi får veta, för det gnager iaf. lite i mig, varför var KW så desperat att "få" en intervju med den "store" Madsen. ( Idag vet vi vilken patetisk stackars ynkling och liten nolla han är, jag tycker synd om honom, för jag anar en klart autistisk läggning, men det är en annan sak..).

Vad jag förstår, var pojkvän och ett antal festdeltagare med nere vid kajen och vinkade farväl till KW, det är lite läskigt och surrealistiskt, men ändå en krass verklighet, ....obehagskänslor...overkligt, men ändå en realitet!!!

Oavsett, igen, det som återstår av mitt intresse att leva med i detta osannolika brott, är dels vad PM och advokaten lägger fram under rättegången, dels vad de tre i juryn dömer. Att domen, troligtvis livstid eller förvaring, blir överklagad, är väl ingen Einstein....

Jag tror att när Kim flyttade till området fick hon höra talas om Madsen. Blev nyfiken och fick ett uppslag till en artikel. Kontaktade honom sedan.
Citera
2018-02-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Desperat var hon nog inte. De hade ju mailat till och från under våren. Och sen hade hon inte hört av honom, så hon hade nog lagt det på hyllan. Och nu messade han henne och bjöd på té. Det var ju inte så lång promenad till verkstaden. Och där sa han att han kunde ge henne en intervju, men det måste ske nu och i ubåten. Sågen hade han tagit till ubåten samma dag. När han plockade ner resten tror jag inte har framkommit. Men han var mentalt förberedd och han tänkte inte låta henne komma tillbaka levande. Och hon tänkte att ett par timmars jobb är viktigare än att delta på festen just då. Hon skulle ju komma tillbaka för att festa med vännerna.
Det som Kim berättade för pojkvännen ang intervjun och om Madsen lär vi kanske få veta i mars. Polisen har sytt ihop säcken, och pojkvännen har nog haft en del intressanta upplysningar till dom.

Antar att han ”förberedde” ubåten med diverse tillhyggen mellan tebjudning och ubåtsutflykt.
Citera
2018-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om hon ville ha intervjun skulle den ske då han bestämde, och i ubåten. Hon skulle dessutom flytta till Peking veckan efter. Om du läst länken som Picasso, tror jag det var, la in.

Vad har hennes ekonomiska förutsättningar med saken att göra? Varför har du behov av att skriva ofördelaktigt om henne? Jag hoppas att du är en riktigt lyckad person, både yrkesmässigt och socialt, men jag tvivlar.

Inga som helst behov av att skriva ofördelaktigt, men mår kanske lite illa av alla som höjer henne till skyarna, helt oklart, enligt mig.

Jag, och de flesta, hade aldrig hört talas om "journalist-talangen", om var världens bästa 30-åriga journalist, kanske det hade satt något mer allmänt spår.

Så, jag agerar "sur-skit", som försöker balansera onyanserade skribenter. Inte varken mer eller mindre än så.
Citera
2018-02-04, 13:49
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Inga som helst behov av att skriva ofördelaktigt, men mår kanske lite illa av alla som höjer henne till skyarna, helt oklart, enligt mig.

Jag, och de flesta, hade aldrig hört talas om "journalist-talangen", om var världens bästa 30-åriga journalist, kanske det hade satt något mer allmänt spår.

Så, jag agerar "sur-skit", som försöker balansera onyanserade skribenter. Inte varken mer eller mindre än så.

Fast, det haglar väl inte av inlägg som beskriver Kim som 'världens bästa 30-åriga journalist'?
Snarare är det väl försök till balansera trådmongots drapor om henne, där hennes journalistiska kvaliteter likställs med dom hos en fjortonårig kamratpostenptaktikant.
Citera
2018-02-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Desperat var hon nog inte. De hade ju mailat till och från under våren. Och sen hade hon inte hört av honom, så hon hade nog lagt det på hyllan. Och nu messade han henne och bjöd på té. Det var ju inte så lång promenad till verkstaden. Och där sa han att han kunde ge henne en intervju, men det måste ske nu och i ubåten. Sågen hade han tagit till ubåten samma dag. När han plockade ner resten tror jag inte har framkommit. Men han var mentalt förberedd och han tänkte inte låta henne komma tillbaka levande. Och hon tänkte att ett par timmars jobb är viktigare än att delta på festen just då. Hon skulle ju komma tillbaka för att festa med vännerna.
Det som Kim berättade för pojkvännen ang intervjun och om Madsen lär vi kanske få veta i mars. Polisen har sytt ihop säcken, och pojkvännen har nog haft en del intressanta upplysningar till dom.

Nä, men OM hon redan var en STJÄRJOURNALIST, som många i forumet tycks enas om, varför då överge sina vänner, för en "looser" som PM? ( OK, det har väl delvis framkommit i efterhand, men om jag hade bott i Köpenhamn, hade jag direkt klassat honom som super-loser, men jag har ju en teknisk bildning, ganska enkelt för mig, såklart svårare för andra utan den....).

Nej, jag blir bekymrad, för omdömesförmågan för den stackars KW, om hon redan var en välförsörjd världsberömd journalist, varför överge sina vänner?

Obegripligt, och min analys är, att det är en ren efterkonstruktion och MYT, att KW var en framgångsrik journalist. Hon är/var ingen som helst speciell journalist. Nu blir jag garanterat attackerad, men kan tyvärr inte hålla inne med den uppenbara sanningen.
Citera
2018-02-04, 14:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nä, men OM hon redan var en STJÄRJOURNALIST, som många i forumet tycks enas om, varför då överge sina vänner, för en "looser" som PM? ( OK, det har väl delvis framkommit i efterhand, men om jag hade bott i Köpenhamn, hade jag direkt klassat honom som super-loser, men jag har ju en teknisk bildning, ganska enkelt för mig, såklart svårare för andra utan den....).

Nej, jag blir bekymrad, för omdömesförmågan för den stackars KW, om hon redan var en välförsörjd världsberömd journalist, varför överge sina vänner?

Obegripligt, och min analys är, att det är en ren efterkonstruktion och MYT, att KW var en framgångsrik journalist. Hon är/var ingen som helst speciell journalist. Nu blir jag garanterat attackerad, men kan tyvärr inte hålla inne med den uppenbara sanningen.

Orsaken till at Wall skippade sin egen fest var troligen för at hon behövde pengarna. Dom skulle flytta ( och etablera sig i et annat land) och sånt kostar pengar.
Citera
2018-02-04, 14:06
Medlem
Citat:

Nä, världsberömd var hon ju inte. Och jag tycker också det hyllas lite väl mycket. Men säkert var hon lovande . Hon flyttade in på Refshalvön i mars och det var väl då hon kontaktade Madsen med några mail? Kan tänka att hon tyckte det var behändigt att göra en intervju med denne Raket-Madsen utan att behöva göra några resor. Nära och bra. Lite märkligt kan jag tycka att han inte lät henne göra någon intervju. Han behövde ju ständigt pengar, och lite reklam i nån tidning hade väl inte varit fel?
Sen är det ju så att man talar väl om en död. Och kanske överdriver man väldigt mycket. Men kanske är det så att Kim hade blivit en stjärna om hon fått leva.
Citera
2018-02-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fast, det haglar väl inte av inlägg som beskriver Kim som 'världens bästa 30-åriga journalist'?
Snarare är det väl försök till balansera trådmongots drapor om henne, där hennes journalistiska kvaliteter likställs med dom hos en fjortonårig kamratpostenptaktikant.

Nej, det är bara någon enstaka virrhjärna, som ser den bilden. Men många tenderar att försköna, det triggar mig att kyla av och bara se en surrealistisk situation, som faktiskt är reell, KW råkade gå ombord på ubåten, och drabbas av en totalt unik händelse/död.

Den ( Merwinda), som alla kallar "trådmongo" eller liknande, ska "det" styra så mycket, att mindre begåvade tar till övertoner om KW? Det är inte bra, "fel-fel" blir inte rätt, för mig iaf. Så, överdrifter om KW är bara patetiskt, för mig.

OK, Merwinda utmanar i massor, det erkänns, men har emellanåt en hel del poänger, som tyvärr kanske försvinner i den allmänna bilden....
Citera
2018-02-04, 14:08
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

Hennes plan var att ansluta sig till festen efter ett par timmar. Tror inte hon insåg att PM var en sån looser. Hon trodde nog det kunde bli en bra intervju. Hon kunde ju inte ana att hon några timmar senare skulle ligga i bitar på havets botten.
Citera
2018-02-04, 14:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du menar alltså att Wall var en... misslyckad journalist? Efter att ha haft texter publicerade i Harper's Magazine, TIME Magazine, Vice, NY Times, The Guardian mm, vad saknar du för att beskriva karriären som framgångsrik?
Citera
2018-02-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hennes plan var att ansluta sig till festen efter ett par timmar. Tror inte hon insåg att PM var en sån looser. Hon trodde nog det kunde bli en bra intervju. Hon kunde ju inte ana att hon några timmar senare skulle ligga i bitar på havets botten.

Tro, tro, trot om du vill.....

Nej, hon trodde såklart inte det, men varför överge sina vänner, på avskedsfesten, om hon var den "världsstjärna" till reporter, som någon/några hävdar?

Hon var inte en självförsörjande, är min uppfattning, föräldrarna sponsrade henne i resorna. Det är oklart, hur flytten till Kina skulle finansieras, hon tog beslutet att följa med PM, kan inte klandras för det, men måste någonstans ifrågasättas vad gäller omdömet ( nu får jag en massa ilskna kommentarer, men kan inte komma ifrån den frågan).

Dom, hon och pojkvännen, bodde mer eller mindre illegalt, i någon sorts konstnärskollektiv, i lokaler som inte var klassade som bostäder. Hur skulle dom bo i Kina?
Citera
2018-02-04, 14:22
Medlem
Citat:
Tro, tro, trot om du vill.....

Nej, hon trodde såklart inte det, men varför överge sina vänner, på avskedsfesten, om hon var den "världsstjärna" till reporter, som någon/några hävdar?

Hon var inte en självförsörjande, är min uppfattning, föräldrarna sponsrade henne i resorna. Det är oklart, hur flytten till Kina skulle finansieras, hon tog beslutet att följa med PM, kan inte klandras för det, men måste någonstans ifrågasättas vad gäller omdömet ( nu får jag en massa ilskna kommentarer, men kan inte komma ifrån den frågan).

Dom, hon och pojkvännen, bodde mer eller mindre illegalt, i någon sorts konstnärskollektiv, i lokaler som inte var klassade som bostäder. Hur skulle dom bo i Kina?
Visst tog hon beslutet att följa med Madsen. I tron att det var en vanlig intervju hon skulle göra. Varför skulle det tyda på dåligt omdöme? Ang boendet i Kina så hade de ordnat en lägenhet där. Allt var tydligen klart. Men vad har finansieringen av flytten med detta att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in