2018-02-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var det inte så att den planerade raketuppskjutningen just hade fallerat? Han var slagen av sina gamla vänner i raketuppskjutningskapplöpningen. Han fick tuppjuck, eller något liknande.

Ja, helt klart, skulle kunna vara en "trigger" för honom, men en del av min fundering var vilken "trigger" som fick KW att överge sina vänner på en avskedsmiddag? Och rusa ombord på PM's efterblivna "ubåt"?

Hon var ju redan en stor journaliststjärna, enligt många ( inte minst tgr...what ever), varför ens bry sig om en sådan liten obetydlig skit som PM.....

Nej, KW var nästan ingenting yrkesmässigt, bara en liten bortskämd övervintrad tonåring, extremt naiv och helt supportad av sina föräldrar, som önskade allt väl för sin dotter. En helt OK och fin tanke, men man ska vara ärlig, hon kunde sannolikt inte leva så "grandiost" av egen ekonomisk kraft.....om du frågar mig...
Senast redigerad av Whyback 2018-02-04 kl. 12:41.
Citera
2018-02-04, 12:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vi spekulerar, det finns oklarheter, klart är väl att de, KW och PM, haft mailkontakt under våren!?

Då tänker jag, att KW tänker "intressant särling", hon dras till det ovanliga i sitt sökande efter intressant journalistik.

Mer förvånande är PM, varför ville han inte göra en intervju i juni, t.ex.? OM det nu var så, att PM snabbinviterade KW till intervju och ubåtsfärd, kan det ha legat en sjuk tanke/besatthet hos PM, som han fångade i flykten....MEN, hur och varför, kallade han på KW just den 10:de augusti, och hon ställde upp direkt, övergav sin och partnerns avskedsfest för vännerna?

Allt detta går inte riktigt ihop för mig, kan såklart bara vara så, men det känns lite knepigt. Varför sa inte KW att det inte passade nu, men gick bra dagen efter eller någon av de följande, hon skulle ju "bara" överge en "icke-lägenhet" i ett halvmysko kollektiv?

För en gångs skull håller jag med dig. Det behöver inte betyda någonting, men det är verkligen inte ointressant att Madsen och Wall bodde nära varandra, och att Madsen ev kan kopplas till en plats i omedelbar anslutning till Walls hem.

Undrar också över med vilka argument Madsen fick Wall att tillfälligt avbryta deras egen fest. Ett tillfälle som tyvärr blev en evighet.
Citera
2018-02-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Att det skedde denna kväll hänger ihop med att han såg Kim förbereda festen, som skulle ske utomhus. När första gästen anlände hörde han av sig med ett sms. Hon drack te med honom, där fick han veta att hon skulle flytta utomlands. Då fick han bråttom att förverkliga sin sjuka fantasi.

Förlåt, men som många brukar säga, har du källor på det, eller är det "bara" din ide?
Citera
2018-02-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
För en gångs skull håller jag med dig. Det behöver inte betyda någonting, men det är verkligen inte ointressant att Madsen och Wall bodde nära varandra, och att Madsen ev kan kopplas till en plats i omedelbar anslutning till Walls hem.

Undrar också över med vilka argument Madsen fick Wall att tillfälligt avbryta deras egen fest. Ett tillfälle som tyvärr blev en evighet.

Vad trevligt, erkänner gärna att jag är provocerande ibland, men blir glad när någon tar det jag häver ur mig, på allvar!

Och visst är det lite konstigt, om det nu är sant, att KW "ad hoke" bestämmer sig för en båtfärd? Kanske andra kan bidra med ideer också!? Och ja, de fanns nära varandra, och mailade redan under våren, PM ska enligt någon på forumet ha haft kontakt med "musiker-kollektivet"!? Vad gäller, hade de träffats tidigare?
Citera
2018-02-04, 12:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad trevligt, erkänner gärna att jag är provocerande ibland, men blir glad när någon tar det jag häver ur mig, på allvar!

Och visst är det lite konstigt, om det nu är sant, att KW "ad hoke" bestämmer sig för en båtfärd? Kanske andra kan bidra med ideer också!? Och ja, de fanns nära varandra, och mailade redan under våren, PM ska enligt någon på forumet ha haft kontakt med "musiker-kollektivet"!? Vad gäller, hade de träffats tidigare?

Madsen kan ju ha menat att det var just då eller aldrig. Att det inte skulle gå att få till en intervju under den resterande tiden Wall fanns i landet. Eller så kryddade han intervjun med en ubåtsfärd. Något som inte hade varit aktuellt tidigare, eftersom artikeln skulle handlat om Madsens raketprojekt.
Citera
2018-02-04, 13:00
Medlem
Citat:
Förlåt, men som många brukar säga, har du källor på det, eller är det "bara" din ide?

Spekulation kombinerat med fakta.
Citera
2018-02-04, 13:02
Medlem
Citat:

Han erbjöd henne en intervju och sa att i så fall måste det ske NU, och på ubåten. Och antagligen ville inte Kim missa chansen till intervjun. Han kunde ju mycket väl sagt att han skall åka bort dagen därpå eller vad som helst.
Citera
2018-02-04, 13:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, helt klart, skulle kunna vara en "trigger" för honom, men en del av min fundering var vilken "trigger" som fick KW att överge sina vänner på en avskedsmiddag? Och rusa ombord på PM's efterblivna "ubåt"?

Hon var ju redan en stor journaliststjärna, enligt många ( inte minst tgr...what ever), varför ens bry sig om en sådan liten obetydlig skit som PM.....

Nej, KW var nästan ingenting yrkesmässigt, bara en liten bortskämd övervintrad tonåring, extremt naiv och helt supportad av sina föräldrar, som önskade allt väl för sin dotter. En helt OK och fin tanke, men man ska vara ärlig, hon kunde sannolikt inte leva så "grandiost" av egen ekonomisk kraft.....om du frågar mig...
Om hon ville ha intervjun skulle den ske då han bestämde, och i ubåten. Hon skulle dessutom flytta till Peking veckan efter. Om du läst länken som Picasso, tror jag det var, la in.

Vad har hennes ekonomiska förutsättningar med saken att göra? Varför har du behov av att skriva ofördelaktigt om henne? Jag hoppas att du är en riktigt lyckad person, både yrkesmässigt och socialt, men jag tvivlar.
Citera
2018-02-04, 13:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han erbjöd henne en intervju och sa att i så fall måste det ske NU, och på ubåten. Och antagligen ville inte Kim missa chansen till intervjun. Han kunde ju mycket väl sagt att han skall åka bort dagen därpå eller vad som helst.

Ja det är fullt rimligt. Ska bli intressant att få reda på det mer i detalj. Madsen kommer ju ljuga. men pojkvännen lär ju ha bra insyn i vad som sades under det samtalet eller samtalen. Sedan finns ju milkorrespondensen mellan offer och gärningsman kvar.
Citera
2018-02-04, 13:12
Medlem
Citat:
Madsen kan ju ha menat att det var just då eller aldrig. Att det inte skulle gå att få till en intervju under den resterande tiden Wall fanns i landet. Eller så kryddade han intervjun med en ubåtsfärd. Något som inte hade varit aktuellt tidigare, eftersom artikeln skulle handlat om Madsens raketprojekt.

Ja, dessa "lockbeten" eller andra förslag, som inte gick att neka till....Frågan är om vi får veta, för det gnager iaf. lite i mig, varför var KW så desperat att "få" en intervju med den "store" Madsen. ( Idag vet vi vilken patetisk stackars ynkling och liten nolla han är, jag tycker synd om honom, för jag anar en klart autistisk läggning, men det är en annan sak..).

Vad jag förstår, var pojkvän och ett antal festdeltagare med nere vid kajen och vinkade farväl till KW, det är lite läskigt och surrealistiskt, men ändå en krass verklighet, ....obehagskänslor...overkligt, men ändå en realitet!!!

Oavsett, igen, det som återstår av mitt intresse att leva med i detta osannolika brott, är dels vad PM och advokaten lägger fram under rättegången, dels vad de tre i juryn dömer. Att domen, troligtvis livstid eller förvaring, blir överklagad, är väl ingen Einstein....
Citera
2018-02-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Spekulation kombinerat med fakta.

En "kombo", kallas den "Artefakta"?
Citera
2018-02-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ja, dessa "lockbeten" eller andra förslag, som inte gick att neka till....Frågan är om vi får veta, för det gnager iaf. lite i mig, varför var KW så desperat att "få" en intervju med den "store" Madsen. ( Idag vet vi vilken patetisk stackars ynkling och liten nolla han är, jag tycker synd om honom, för jag anar en klart autistisk läggning, men det är en annan sak..).

Vad jag förstår, var pojkvän och ett antal festdeltagare med nere vid kajen och vinkade farväl till KW, det är lite läskigt och surrealistiskt, men ändå en krass verklighet, ....obehagskänslor...overkligt, men ändå en realitet!!!

Oavsett, igen, det som återstår av mitt intresse att leva med i detta osannolika brott, är dels vad PM och advokaten lägger fram under rättegången, dels vad de tre i juryn dömer. Att domen, troligtvis livstid eller förvaring, blir överklagad, är väl ingen Einstein....
Desperat var hon nog inte. De hade ju mailat till och från under våren. Och sen hade hon inte hört av honom, så hon hade nog lagt det på hyllan. Och nu messade han henne och bjöd på té. Det var ju inte så lång promenad till verkstaden. Och där sa han att han kunde ge henne en intervju, men det måste ske nu och i ubåten. Sågen hade han tagit till ubåten samma dag. När han plockade ner resten tror jag inte har framkommit. Men han var mentalt förberedd och han tänkte inte låta henne komma tillbaka levande. Och hon tänkte att ett par timmars jobb är viktigare än att delta på festen just då. Hon skulle ju komma tillbaka för att festa med vännerna.
Det som Kim berättade för pojkvännen ang intervjun och om Madsen lär vi kanske få veta i mars. Polisen har sytt ihop säcken, och pojkvännen har nog haft en del intressanta upplysningar till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in