Citat:
Ja. Jag tycker din teori är intressant, kan mycket väl vara något åt det hållet. Vill bara få in lite konkreta påståenden, som andra som utgett sig för att veta hur det gått till, har sagt.
Hittar en koppling till Outlaws utifrån Saint Cosmes påstående att det hade att göra med branden i på McDonalds och att någon kände sig manad att bevisa sig för gruppen, men inte till Bandidos. Därför undrar jag varför det är just Bandidos du tror på. Ett icke etablerat kriminellt nätverk kan väl ha försökt ta sig in på marknaden? Jag vet att Outlaws inte fanns i Linköping, men i Åtvidaberg. Undergruppen som togs upp som prospects har, iaf genom personen som indirekt är kopplad till branden, anknytning till Linköping.
Citat:
Fick mig att tänka på en teori som jag läste i den andra Flashback-tråden om Ammouris affärsverksamhet, att Mohammed försökte våldta Anna-Lena och att det gick överstyr när gm skulle avbryta våldtäktsförsöket. Vilket i all vanvettighet påminner om teorin att ”Palme sköt först”.
Citat:
Som sagt, ingen som tror på teorin tror att det var ett mord som beordrades från högsta ort. Det var isåfall en person som i ett desperat läge tog till desperata åtgärder. Det behöver inte ens ha varit en fullvärdig medlem i såna fall, utan någon som ville bevisa något för någon och så gick det fel.
———
Många uppgifter gör gällande att Anna-Lena inte ens försökte ingripa i attacken utan att gm rusade efter henne när han fick syn på henne och jagade henne till den plats där hon höggs ner.
Hon ska även ha sagt att det var helt oprovocerat, vilket polisen tolkat som att hon såg gm attackera pojken oprovocerat. Det hela måste alltså gått väldigt snabbt, om detta stämmer. Och mitt i allt ska Mohammed hunnit skrika tre ”hjärtskärande skrik”. Det gör det också motsägelsefullt: om det var oprovocerat så kan inte gärna gm samtalat med Mohammed innan, samtidigt tyder själva attacken på att något i situationen får det att rinna över. Eftersom Mohammed först misshandlades med knytnäveslag, som knäckte revben och i sig var dödande, och först efter börjat hugga honom med kniv.
Om gm var ute efter att skrämmas så borde inte attacken skett så oprovocerat och med så hastigt förlopp som A-Ls vittnesmål ger sken av, om det nu stämmer att ”helt oprovocerat” syftade till attacken på Mohammed.