Citat:
Ursprungligen postat av bobbokrullas
lol....
Bara för att han har dom kostigaste teorierna så behöver du inte vara oförskämd.
Utsvävningarna är mer för att väcka tankar och hålla tråden levande.
Min teori är en pundare direkt från avgiftning/behandling eller allmän virrpanna som bara råkade vara i stan av någon anledning och fick för sig att grabben måste dö, tanten mördades för att hon råkade komma förbi. GM är idag död och begraven då pundare och virrpannor har en förmåga att dö unga. Ser ingen
plan eller
tanke bakom det här brottet för det är så svårt att hitta ett motiv som inte bygger på sinnessjukdom.
Östspåret är den enda förklaringen jag kan se till hur GM klarat sig så länge om han inte är död.
Kidnappning ser jag kanske inte som vidare troligt men varför inte spinna vidare på ett spår till det sänks? Det samma kan sägas om
cigg-spåret, skulle fadern hålla på med sånt hade han nog varit känd och dem han gått i klinch med skulle nog inte skicka någon på grabben utan kasta en sten/bomb in i affären de hade i stan.
Datanörden är något jag tycker är spännande för att det skulle passa bra för en film med en WoW spelare som fått en knäpp, skulle bli en kul debatt om det visade sig att mördaren var en av alla som far runt i media som
'game pro' i BF eller någon annan FPS.
Fallet är så spännande att spåna runt för
bevisen är så spridda och ger olika signaler som passar in på det mesta man kan tänka sig. Det är hemskt att vi roar oss med ett dubbelmord men jag skulle inte bli förvånad om det finns några i den här tråden som är något riktigt på spåren.