2018-02-02, 21:00
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Som sagt mc gäng dödar inte små barn.
Använder man Prospects som lakejer kan det sluta hur illa som helst. Dubbelmordet i Linköping är ett skolexempel på detta. Gm var inte ens Prospect men lejd av dem... och frågan är om GM - tokfan - ens visste om den roll han spelade?
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-02 kl. 21:03.
Citera
2018-02-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Använder man Prospects som lakejer kan det sluta hur illa som helst. Dubbelmordet i Linköping är ett skolexempel på detta. Gm var inte ens Prospect men lejd av dem... och frågan är om GM - tokfan - ens visste om den roll han spelade?

Vad har du fått uppgifterna ifrån? Och hur kommer det sig att du värderar dem så högt att du helt plötsligt, efter x antal års funderande, verkar helt säker på att det är så? Bara undrar, med tanke på källkritik osv.
Citera
2018-02-02, 21:11
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Vad har du fått uppgifterna ifrån? Och hur kommer det sig att du värderar dem så högt att du helt plötsligt, efter x antal års funderande, verkar helt säker på att det är så? Bara undrar, med tanke på källkritik osv.
Det ena ger det andra och fallet har förblivit olöst till dags dato. Det kräver ett nytänk! Lägg in alla fakta i kvarnen och kör ett par extra varv, krydda nu med ett urval ur kryddskåpet tills du får fram en smak som passar anrättningen

edit:
Det är mina fria fantasier ni har läst idag, men som "strykarkatt" i många kvarter, har jag hört ett och annat genom åren och träffat på de allra flesta. Kalla mig gärna ett troll och glöm allt jag skrivet idag och jag lovar att lämna tråden ifred. Bye-bye!
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-02 kl. 21:19.
Citera
2018-02-02, 21:30
Medlem
Link04s avatar
Citat:

MC gäng har mycket god moral när det gäller barn. Dom skulle aldrig beställa det här från någon person. Om en person har dödat M o AL på eget initiativ så är han död idag. Då hade polis identifierat honom.
Citera
2018-02-02, 22:09
Medlem
Citat:
Det ena ger det andra och fallet har förblivit olöst till dags dato. Det kräver ett nytänk! Lägg in alla fakta i kvarnen och kör ett par extra varv, krydda nu med ett urval ur kryddskåpet tills du får fram en smak som passar anrättningen

edit:
Det är mina fria fantasier ni har läst idag, men som "strykarkatt" i många kvarter, har jag hört ett och annat genom åren och träffat på de allra flesta. Kalla mig gärna ett troll och glöm allt jag skrivet idag och jag lovar att lämna tråden ifred. Bye-bye!

Ska du också gå nu? Varför försvinner alla från tråden när de kommit med en lösning?

Edit: varför just Bandidos och inte exempelvis Outlaws? Är det en konkret uppgift som du grundar det på eller är det ett antagande? Vad heter (prospects)klubben?
Senast redigerad av clandeztino 2018-02-02 kl. 22:12.
Citera
2018-02-02, 22:35
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Ska du också gå nu? Varför försvinner alla från tråden när de kommit med en lösning?

Edit: varför just Bandidos och inte exempelvis Outlaws? Är det en konkret uppgift som du grundar det på eller är det ett antagande? Vad heter (prospects)klubben?
Vi presenterar alla här på tråden mer eller mindre lösa antaganden! Snacket om att ngn mördat M pga en "affär" med hans syrror låter väldigt långsökt. Då tände jag till och antog ett helt annat spår: men mindre långsökt trots allt, imho.
Citera
2018-02-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Tror du har rätt, familjen är muslimer och dom har därför motiv att använda hedersvåld. En svensk pojkvän är inte populär hos dessa personer sannolikt.

Dom verkar inte varit förtjusta i att använda svensk personal i butiken i viktiga positioner. Troligen inte heller så populärt med en svensk pojkvän till någon av döttrarna. Pojkvännen (GM) hade anledning till att vara rädd och frukta för sitt liv om det hade kommit ut att han haft en relation med en av döttrarna.

Om någon av döttrarna A skulle ha haft en fling med en nordeuropeisk man så lovar jag dig att denne inte hade hört till dem som röker och går beväpnad. Glöm det spåret.
Citera
2018-02-02, 23:15
Medlem
Citat:
Vi presenterar alla här på tråden mer eller mindre lösa antaganden! Snacket om att ngn mördat M pga en "affär" med hans syrror låter väldigt långsökt. Då tände jag till och antog ett helt annat spår: men mindre långsökt trots allt, imho.

Alla spår är bra, utom dom dåliga! I vägrararkivet finns kanske en storebror till någon av M:s klasskamrater/kompisar.
Citera
2018-02-02, 23:18
Medlem
mina alternativ:

1) Mohammed var måltavlan. Gm bar kniv denna morgon. Detta gör man endast för att man antingen har uppsåt att skada någon eller för att man känner sig hotad/förföljd (psykiskt instabil).

2) Mohammed blev av en slump attackerad av en psykist instabil person som bar kniv. Mohammed kanske provocerade GM denna morgon när deras vägag korsades.

Min tanke är ändå att GM kommer ifrån en medelklassfamilj som har kunnat skyddat gm alla dessa år och gjorde det möjligt för gm att inte väcka uppmärksamhet till sig. Något säger mig att GM inte har någon koppling till Mohammed. Jag är fortfarande nyfiken på dessa två bröder som nämndes i tråden för några veckor sedan.
Citera
2018-02-02, 23:53
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om någon av döttrarna A skulle ha haft en fling med en nordeuropeisk man så lovar jag dig att denne inte hade hört till dem som röker och går beväpnad. Glöm det spåret.

Vad grundar du det på?
Citera
2018-02-03, 00:15
Medlem
Snart tror jag att det är en dvärg som vill sälja majblommor Mohammed tackar nej o resten vet vi
Citera
2018-02-03, 00:22
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Lär tråden flera gånger dagligen, går tillbaka, reflekterar, funderar över vilka frågetecken som lyser starkast. Kan inte frigöra mig från tankar kring M:s familj. De har visserligen utlyst en belöning till den som medverkar till mordens uppklarnande, men är det en bekännelse under galgen?
Sedan många år är jag, bl a genom ingifte i en familj från mellanöstern, väl förtrogen med hur familj- och kulturfrågor ter sig hos individer från Libanon, Syrien, Irak, Iran. Och här finns stora skillnader mot vårt nordeuropeiska tänkesätt.

Men bara för att du är gift med en tjej från mellanöstern så betyder inte det att du vet allt om dom. Det finns fler personer i världen som fattar hur dom funkar. Eller hur tänkte du här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in