Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Kanske dåligt formulerat av mig, någon höjdare har jag aldrig vart på att i skrift formulera mig..
Du har rätt ur det perspektivet, men.
Detta var en förnedrande tillställning ur ett radikal feministiskt perspektiv, inte så mycket för att det var just CN o JP som individer utan ur det större perspektivet.
Han förnedrade inte henne medvetet, hon lyckades förnedra sig själv genom att inte en enda gång lyckas tolka han rätt, så indirekt förnedra han henne, dock inte med vilja.
Att som professionell yrkesmänniska agera så oprofessionellt är förnedrande, speciellt med tanke på vad hon ville representera, den goda sidan, radikal marxistisk feminist blablablaba som hon i England representerar och är känd för.
Det är som en välbetald musiker spelar/sjunger falsk inför en jättepublik, eller kanske bättre som att Real Madrid får stryk i fotboll av Hofors IF, det skulle vara förnedrande.
Hofors vill inte förnedra Real men det faktum att de slog dem skulle betraktas som att Hofors förnedra Real och det var förnedrande för Reals superstjärnor.
Men som sagt var, från ditt perspektiv är det helt korrekt, men jag tycker även jag har rätt ur mitt perspektiv, men framför allt är det roligare att se det ur mitt, det liksom triggar mer hehehe
I alla fall Här ett till exempel till på hur han agerar mot liknande påhopp.
https://www.youtube.com/watch?v=D5fNu1d0iJw
I övrigt anser jag du har en sund inställning till detta, och som du skrev i ett senare inlägg än det jag svarar på, det viktiga budskapet är att det inger hopp, men framförallt kan det ses som en instruktion i hur individer som Cathy skall bemötas, vilket kan vara skrämmande för vissa hehehe
Exakt på det sista.
Du har helt rätt i talspråkssvenska, även rubrikssättningen är korrekt.
Wiki
Citat:
Förnedring innebär att en person eller grupp fråntas ära eller heder. Den kan ske frivilligt, men är i allmänhet påtvingad.
Personer kan förnedras genom att utsättas för, eller tvingas utföra, handlingar som inte nödvändigtvis är farliga för liv och hälsa, men som är tabu eller framkallar äckel. Några situationer som kan upplevas som förnedrande är nakenhet,
I en manlig jargong, ja hon är utklassad, förnedrad osv.
Att jag kommenterade det, och det jag skriver i tråden handlar om
know your enemy. Kvinnor är inte fienden, men manipulativa kvinnor är fiender till oss alla. (liksom manipulativa män men det här forumet rör feminism)
Människor i en skamkultur är så kallade vägare. De bedömer kommunikationens valör, det vill säga de klassificerar kommunikation utifrån vilket värde eller vilken signifikans det har för dem själva. Denna utvärdering är känslomässig och inte intellektuell.
Ta ok tecknet, eller Pepe som exempel. Jordan får en groda, han tror att det är en referens till hans röst, att han låter som Kermit.
SJW's har lärt sig att groda är en hemlig symbol för nazism.
Vi andra vet att för de allra flesta är Pepe och de gröna grodorna till för att driva med SJW's för att få dem triggered, för att få fram dem i ljuset för att provocera dem att visa vart det verkliga hatet finns.
Man måste faktiskt få ha lite kul också, och skratta åt dem som tar sig på så blodigt allvar att de framstår som fån.
Skam man vinna en match eller en diskussion så gör man det lättare på den andras planhalva, och det är därför jag skriver som jag skriver.
Generellt med narcissister är att aldrig låta en enda hulling fastna.
O intervjun med Nigel så skickade hon också ut en massa hullingar. Istället för ett samtal, ett möte, en riktig intervju så körde hon guilt by association precis som med pepe.
Han kontrade bra - eftersom vi är det enda partiet som hyser de här åsikterna är det så klart att NF söker sig till oss. Samtidigt är vi det enda partiet som inte tillåter sådana medlemmar (fritt ur minnet)
Däremot så fick hon honom i affekt, han började försvara sig. Och i underutvecklade känslomässiga människors hjärna betyder det att han är skyldig till hennes anklagelser. Jag tror inte de hänger med i vad som sägs. De ser bara att en brun blir konfronterad och att han försvarar sig, därmed så hjälper han henne att bekräfta att han är en av the bad guys, han brusar ju upp. (en aning, men ändå)
Ducka anklagelsen, försvara dig aldrig. Presentera fakta. Det hon och andra liknande vill åstadkomma är att få den andra ur balans. För att den ska framstå som osympatisk. Klassiskt knep att misskreditera vittnen i amerikanska Juridikserier.
Det handlar inte om förnuft, eller ens rätt och fel, allt handlar om hur du framstår. Jordan var oklanderlig. Jag missar på det här, som du säger, ibland måste man få ha lite roligt också.
Men det ger ju människor som Merapi en chans att peka på mitt beteende istället för sak.
Grejen är att aldrig låta dem skifta fokus.
Ärligt så följer män mest med här i diskussionerna när feministerna byter ämne i varje inlägg.
Nagla fast dem. Give them no place to go, no place to hide.
(jag avser givetvis att ni skall stå för era påståendet och inget annat - och det var raljant uttryckt ibland måste man få ha lite kul feminazis...)