2018-02-02, 19:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Javisst, hade föräldrarna valt att överleva sina döttrar så hade de blivit straffade enl. svensk lag.
Men nu var det så att föräldrarna ville inte leva utan sina flickor, livet hade ingen mening utan barnen.

Näe.... vem skulle vilja leva efter att ha mördat sina barn. Dom personerna är nog lätträknade.....
Citera
2018-02-02, 19:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Den information som delgetts här berättar ingen sanning. Dessa föräldrar kunde ha mördat sina barn och låtit sig själva fortsätta att leva. Då kunde vårt rättssystem avgöra deras straff. Då kunde HB och OH stått där i rätten och berättat om hur kärleksfulla de är och hur dåligt de mådde för att de inte kunde jobba 100%, och att OH var tvungen att gå på läkarmöten på någon alternativ klinik och resa till Tyskland och få ljusterapi för sina döttrar.

Jag citerar ditt inlägg en gång till. Hur vet du att den information som delgetts oss i tråden inte berättar sanningen?
Citera
2018-02-02, 19:57
Medlem
Citat:
Jag citerar ditt inlägg en gång till. Hur vet du att den information som delgetts oss i tråden inte berättar sanningen?
Och hur vet du sanningen när utredning fortfarande pågår ?!
Citera
2018-02-02, 20:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och hur vet du sanningen när utredning fortfarande pågår ?!

Jag vet inte sanningen, jag förlitar mig på de jag känner att jag kan lita på
Citera
2018-02-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har det kommit fram vilken typ av sjukdom barnen hade?

Kanske lättare att förstå handlingen om det offentliggörs.

läkarna hade inte fastställt någon diagnos på barnen innan dom dog, men tjejernas vaccination mot livmoderhalscancer kunde ligga till grund för deras "sjukdomar"
Citera
2018-02-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Väldigt bra att du skriver detta svar till Picasso och övriga som tror att depression räcker som förklaring. De som tror det, eller om missförståndet sprids, riskerar att göra deprimerade ännu mer utsatta och ensamma med en förfärligt och potentiellt livshotade sjukdom, för den enskilda. Man ska inte vara rädd för deprimerade, man ska stötta! De tar inte livet av andra, det är inget beslut som "växer fram" hos sjuka om att mörda sin familj.

Jag tänker nu på barn som till exempel kanske har en deprimerad förälder. Ska de behöva vara rädda nu? Nej, verkligen inte! Stöd alla som är deprimerade och lär dig allt du kan om personlighetsstörningar. (En passning till dem i tråden som har kunskapsluckor)

Tack för dina inlägg. De behövs.

För övrigt vet vi ingenting om någon i familjen var sjuk.

Jag tror att du berör en väldigt viktig aspekt i den här frågan, nämligen hur inte minst sjuka barn med deprimerade föräldrar ska kunna lugnas efter detta. De som talar högst om vikten av empati i tråden tycks dessvärre glömma bort bland annat denna grupp när de banaliserar motivet till att handla om deprimerade föräldrar i en väldigt jobbig situation.

Alla föräldrar mår dåligt när deras barn har en svår, potentiellt dödlig sjukdom. Alla blir inte kliniskt deprimerade, men den distinktionen kan knappast ett barn göra. Det barn måste förstå är att deprimerade föräldrar inte mördar sina sjuka barn. Det är inte en tillräcklig faktor, även om den förmodligen var viktig i det här fallet.

Åsikter som framförts i tråden om att svårt sjuka barn bör avlivas... Jag, tänker inte ens kommentera det närmare.

Du har även rätt i att gemene man bör lära sig mer om deprimerade människor och hur de fungerar. För dem om några är det viktigt med förståelse från omgivning, inte minst när de mår som sämst. Min syster hade en djup klinisk depression i ca 10 år med tre allvarliga självmordsförsök. Jag skrev en så kallad rekursiv akronym för omgivningen för att förklara hur de skulle vara mot henne: SNÄLL

Snäll
Närvarande
Ärlig
Lugn
Lyhörd

Den förklarar ganska väl hur man bör behandla alla människor som mår psykiskt dåligt.
Citera
2018-02-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Väldigt bra att du skriver detta svar till Picasso och övriga som tror att depression räcker som förklaring. De som tror det, eller om missförståndet sprids, riskerar att göra deprimerade ännu mer utsatta och ensamma med en förfärligt och potentiellt livshotade sjukdom, för den enskilda. Man ska inte vara rädd för deprimerade, man ska stötta! De tar inte livet av andra, det är inget beslut som "växer fram" hos sjuka om att mörda sin familj.

Jag tänker nu på barn som till exempel kanske har en deprimerad förälder. Ska de behöva vara rädda nu? Nej, verkligen inte! Stöd alla som är deprimerade och lär dig allt du kan om personlighetsstörningar. (En passning till dem i tråden som har kunskapsluckor)

Tack för dina inlägg. De behövs.

För övrigt vet vi ingenting om någon i familjen var sjuk.

då kan du inte läst tidningarna. töserna var sjuka.
Citera
2018-02-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror att du berör en väldigt viktig aspekt i den här frågan, nämligen hur inte minst sjuka barn med deprimerade föräldrar ska kunna lugnas efter detta. De som talar högst om vikten av empati i tråden tycks dessvärre glömma bort bland annat denna grupp när de banaliserar motivet till att handla om deprimerade föräldrar i en väldigt jobbig situation.

Alla föräldrar mår dåligt när deras barn har en svår, potentiellt dödlig sjukdom. Alla blir inte kliniskt deprimerade, men den distinktionen kan knappast ett barn göra. Det barn måste förstå är att deprimerade föräldrar inte mördar sina sjuka barn. Det är inte en tillräcklig faktor, även om den förmodligen var viktig i det här fallet.

Åsikter som framförts i tråden om att svårt sjuka barn bör avlivas... Jag, tänker inte ens kommentera det närmare.

Du har även rätt i att gemene man bör lära sig mer om deprimerade människor och hur de fungerar. För dem om några är det viktigt med förståelse från omgivning, inte minst när de mår som sämst. Min syster hade en djup klinisk depression i ca 10 år med tre allvarliga självmordsförsök. Jag skrev en så kallad rekursiv akronym för omgivningen för att förklara hur de skulle vara mot henne: SNÄLL

Snäll
Närvarande
Ärlig
Lugn
Lyhörd

Den förklarar ganska väl hur man bör behandla alla människor som mår psykiskt dåligt.
Du har rätt i mycket. Men när människor inte släpper in andra så sker det som sker. Hanna bad om hjälp för sin sömnlöshet och fick det. Men hjälpte det den djupa depressionen? Nej. Psykiska problem är ett nono idag. Om man är i psykiskt dåligt skick så hamnar man i en socialt utsatt situation. Visst kan man tycka att familjen borde gått längre att begära hjälp. Nu gjorde dom inte det. Vem är jag att döma?
Citera
2018-02-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har rätt i mycket. Men när människor inte släpper in andra så sker det som sker. Hanna bad om hjälp för sin sömnlöshet och fick det. Men hjälpte det den djupa depressionen? Nej. Psykiska problem är ett nono idag. Om man är i psykiskt dåligt skick så hamnar man i en socialt utsatt situation. Visst kan man tycka att familjen borde gått längre att begära hjälp. Nu gjorde dom inte det. Vem är jag att döma?

De kanske inte orka be om hjälp längre. Är rätt jobbigt att sitta och berätta för läkare om och om igen. Till sist söker man inte hjälpen längre.
Citera
2018-02-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
JDet barn måste förstå är att deprimerade föräldrar inte mördar sina sjuka barn. Det är inte en tillräcklig faktor, även om den förmodligen var viktig i det här fallet.

Förstår att du menar väl men du som alla andra här vet inte mycket om den här familjen. Då alla är olika och reagerar olika på depression vet du inte om det var en tillräcklig faktor. För tänk om de sökt hjälp för depression? Och inte ansett att de fått hjälp? Då är det du som förminskar dessa föräldrar. Nu misstänker jag också att det finns fler faktorer här än depression. Men då jag inte har en aning om vad försöker jag hellre förstå vad som fick dem att ha ihjäl sina barn. Den förståelse du efterfrågar ger du inte själv den här familjen. De kanske inte såg någon hjälp i den nedskurna vården och då infinner sig säkert en ordentlig hopplöshet. Jag kan också tänka mig att två sjuka föräldrar blir ganska oroliga att förlora sina barn om de söker hjälp. Inte så vanligt idag men risken finns ju alltid. För helt klart var deras rationella tänkande nedsatt.

En dag har vi alla kort på bordet och antagligen har ingen i den här tråden alla rätt. Min gissning är att vården helt enkelt inte kan hjälpa alla, ens om de försökte.
Citera
2018-02-02, 20:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och varför skulle det inte kunna vara det ?? På ett par timmar avfärdar polisen det som våldsbrott för att de hittar ett brev som inte ens är fastslagit att det är de som skrivit det ! Tänk lite utanför boxen ! För mig är det mer troligt att någon utifrån har gjort detta !

Här spårar det ur fullständigt. Har polisen någon uppgift om någon utomstående? Det räcker alltså att en postare skriver blod och sen skjutning, så är det fullt troligt?
Inte konstigt att det flödar av en massa osanna rykten i tråden som tas som någon slags sanning.
Vem som helst droppar det mest sinnessjuka och poff så är det en trådsanning och nu fattas bara alla som ska bekräfta.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu blir det ju ingen rättegång då gärningsmännen/mannen är döda/död.

Snart är fallet polisiärt avklarat och därmed avslutas ärendet.

Inget kommer att förändra den saken.

Nej, det kommer läggas i högen uppklarat dubbelmord. Polisens utredning är fortfarande igång i dagsläget, så det pågår en mordutredning. Inte ett ärende.
Citera
2018-02-02, 20:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Javisst, hade föräldrarna valt att överleva sina döttrar så hade de blivit straffade enl. svensk lag.
Men nu var det så att föräldrarna ville inte leva utan sina flickor, livet hade ingen mening utan barnen.
Först: Tack för vänliga ord härom dagen.

OnT: Det du skriver här innebär ju ett moment 22. Om livet inte har någon mening utan barnen, är väl att mörda barnen det sista man kommer att tänka på?
Jag tycker också att de, om mördandet nu skedde av "kärlek", skulle ha tagit sitt straff. Deras handlande tyder på feghet, enligt mig. En feghet gentemot livet om man så vill. Eller, som jag hela tiden varit inne på, skam. Att de hade något att dölja är för mig uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in