2018-01-27, 19:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det handlar inte om nån "fejkad" underskrift. Men hur kan ni vara så dumma att köpa polisens "gemensamt beslut" , på grund av att bägge skrivit på??? Då är ni mer än lovligt korkade, HUR KAN POLISEN GARANTERA ATT MAMMAN SKREV PÅ SJÄLVMANT????
Jag har en väninna vars sambo riggade en snara så hon skulle hänga sej,, Hade ni köpt det som självmord? JA antagligen. Men omständigheter spelar stor roll. I detta fall finns tillräckliga omständigheter som tyder på att pappan var en despot. Det är glasklart! Jag har levt med en sån. INGEN trodde mej. "Denne trevlige man".

Det hjälper inte att du skriker! Jag tror du kan utgå ifrån att polisen inte hade gått ut med denna information om de inte var säkra. Tänk också på att polisen gav en kortfattad förklaring, det stod säkerligen mycket mer i brevet som polisen tagit i beaktan innan informationen presenterades.
Citera
2018-01-27, 19:25
Medlem
Verkar som det är delat jämnt mellan de som tror pappan är ansvarig eller mamman..
Sen ca 30% gemensamt. Enligt min snabba analys av tråden tills nu..
Citera
2018-01-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
10 procent är 3-4 timmar i veckan under en kort period som dessutom innefattar jul. Konstigt handling tycker jag, också med tanke på att forskning är så flexibelt. Relativt explicit förklaring, räcker det inte med att skriva "familjeskäl" eller inget alls.

Inte så värst kort period- nyårsafton 2018 har ej ännu varit.
... fram till nyårsafton 2018...
Ganska exakt 1 år var det alltså planerat framåt i tiden.
Citera
2018-01-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Jag är en av dem som tror att pappan är helt oskyldig. Jag håller med dig om att de flesta här skriver något som de vill ska vara sant. Mamman har kanske i brist på social gemenskap i byn, tagit barnen med och gått in i någon sekt/kyrka, då scientologin dock varit nämnd här från och till. Sedan har allt gått utför. Pappan accepterade från början och trodde att det skulle lösa sig med tiden. Dock blev det helt annorlunda. Några riktiga sjukdomar har det aldrig varit tal om. Man undrar vad utredningen kommer att lägga fram för allmänheten.

det tror jag för annars borde lärarna märka av det.
Citera
2018-01-27, 19:51
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, ingen seriös, som VeronicaMaja säger att hon är, hade kläckt ur sig det där med vad ska man ha till middag. Inte i en sån här tråd. Så henne/honom har jag fullständigt avskrivit. Jag har själv fått flera PM, varav jag delat av mig med nån. Men med tanke på hur folk ifrågasätter och söker fel, så blir det så att jag inte lägger ut dom. Ingen av oss har lust att bli föremål för häcklande, bara för att vi delar med oss. Trist utveckling.
Skickar man inte pm med info till nån för att man vill att denne ska posta det man har skrivit, utan att infon kan knytas till sig själv? Varför skulle man annars skicka pm? "Jag har info, Picasso bara mååste få veta det!!" eller?

Känns det bra att skryta med att du har tung information eller finns det nån anledning jag inte har tänkt på?
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-27 kl. 19:54.
Citera
2018-01-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Skickar man inte pm med info till nån för att man vill att denne ska posta det man har skrivit, utan att infon kan knytas till sig själv? Varför skulle man annars skicka pm? "Jag har info, Picasso bara mååste få veta det!!" eller?

Känns det bra att skryta med att du har tung information eller finns det nån anledning jag inte har tänkt på?

Jag fattar inte heller vad vitsen med det är. Man kan ju tänka sig att dessa är här för att inhämta information, men dela med sig vill de inte. Jädra pilutta-dig fasoner som hör hemma i sandlådan.
Citera
2018-01-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Inte så värst kort period- nyårsafton 2018 har ej ännu varit.
... fram till nyårsafton 2018...
Ganska exakt 1 år var det alltså planerat framåt i tiden.
Ah, ok my bad.
Citera
2018-01-27, 20:07
Medlem
Wiljans avatar
Citat:

Det där undrar jag också oavsett vem som skriver. Men detta ”jag har fått PM men jag tänker inte säga nått...”

Att skriva ut det måste bara vara en stark känsla av att känna sig viktig...
Citera
2018-01-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag fattar inte heller vad vitsen med det är. Man kan ju tänka sig att dessa är här för att inhämta information, men dela med sig vill de inte. Jädra pilutta-dig fasoner som hör hemma i sandlådan.

Personligen ser jag det som så att om den info är av den karaktären att den redan förekommer frekvent i tråden - inte på något sätt tillför ny information, finns det ingen anledningen att föra den vidare. Liksom varför?
Citera
2018-01-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Ah, ok my bad.

Lätt att tänka fel:-)

Men man ser ju flera gånger om hur framtiden planerades för: Förutom 1 års nedång i arbete så
pappan och äldsta barnet vet man hade planer för framtiden, flickan skulle återigen tillbaka till skolan och pappan satt och väntade på besked om sin ansökan om befordran(som han fick godkänd samma dag familjen hittades död).
Och mamman sägs ha jobbat ända fram till jul.
Pappan hade mailkontakt med skolan alldeles innan jul.
Pappan köpte två bilar i höstas och i somras låg annons inne på Blocket med en gemensam mailadress, henkowbrenton något sådant, där några småsaker såldes(begärt sammanlagt cirka 2000:- )
Livet såg ut att rulla på?
Citera
2018-01-27, 20:28
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen ser jag det som så att om den info är av den karaktären att den redan förekommer frekvent i tråden - inte på något sätt tillför ny information, finns det ingen anledningen att föra den vidare. Liksom varför?
Ja, självklart. Desto fler personer som oberoende av varandra för fram iakttagelser gör dessa mer intressanta. Om en person har sett familjen i affären säger inte mycket, det kan ha varit en "lyckoträff". Men om 5 personer har sett dem i affären så säger det mer.

Nu var affären bara ett exempel, tror du förstår vad jag menar.
Citera
2018-01-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ja, självklart. Desto fler personer som oberoende av varandra för fram iakttagelser gör dessa mer intressanta. Om en person har sett familjen i affären säger inte mycket, det kan ha varit en "lyckoträff". Men om 5 personer har sett dem i affären så säger det mer.

Nu var affären bara ett exempel, tror du förstår vad jag menar.

Jodå, har ingen annan mening där. Men jag poängterade just om det var frekvent som exakt samma sak framförts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in