2018-02-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Men du... människor i skrämmande mörker kan absolut ta livet av sig själva... men för att mörda andra krävs något helt annat. En plan. Där tar de djupast liggande känslorna vid. Deprimerade värdesätter inte sig själva, men de har aldrig tankar om att mörda andra. Det ingår inte i depressioner att vilja mörda andra. Om man inte har en allvarlig psykos. Här planlade föräldrarna mord. De kunde ha avbrutit. De var helt iskalla. Varför kan du inte se det, vill du inte?

Det här var en hel familj som var drabbade , inte en familjemedlem som var deprimerad o som saknade framtidstro...dom var 2 om detta.
Nej det ingår inte att vilja döda andra , men dom ser ingen som helst framtid för barnen o utan barnen vill dom inte leva ...man behöver inte ha en psykos för att genomföra en sån handling...tro mig.
Citera
2018-02-02, 17:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gud vad jag önskar jag kunde gå ut med det jag vet. Men har gett ett löfte. Så småningom kanske. Men det är inte Oskar som varit drivande i det här.

Om du har gett ett löfte så ska du hålla det. Vet du vilken sjukdom barnen hade? Kan du säga något om det?
Senast redigerad av okok1 2018-02-02 kl. 17:47.
Citera
2018-02-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Det här var en hel familj som var drabbade , inte en familjemedlem som var deprimerad o som saknade framtidstro...dom var 2 om detta.
Nej det ingår inte att vilja döda andra , men dom ser ingen som helst framtid för barnen o utan barnen vill dom inte leva ...man behöver inte ha en psykos för att genomföra en sån handling...tro mig.
Om det fanns en diagnos och en säker prognos om snar och plågsam död för flickorna skulle jag kunna känna empati för föräldrarna och kanske viss förståelse för gärningen.
Citera
2018-02-02, 17:47
Medlem
[quote=Vastmanlanning|63108968]En sak frågar jag mig, hur kunde föräldrarna veta att barnen skulle bli sämre?
Fanns en sådan diagnos och prognos från medicinsk expertis?[
/QUOTE]
Svaret är Nej Diagnosen var trötthetssyndrom vilket många likställer med ME här inne.Men det var inte fastslaget ! Denna information kommer från nära anhörig ! Och ME är heller inte ärftlig som Fellen skriver.
Citera
2018-02-02, 17:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Men du... människor i skrämmande mörker kan absolut ta livet av sig själva... men för att mörda andra krävs något helt annat. En plan. Där tar de djupast liggande känslorna vid. Deprimerade värdesätter inte sig själva, men de har aldrig tankar om att mörda andra. Det ingår inte i depressioner att vilja mörda andra. Om man inte har en allvarlig psykos. Här planlade föräldrarna mord. De kunde ha avbrutit. De var helt iskalla. Varför kan du inte se det, vill du inte?

Var har du fått det ifrån?? Vid en depression grumlas en persons tanke,
vanligtvis fokuserar man på sig själv,men omdömet kan svikta beroende på
komorbiditet, missbruk och personlighet.
Man kan man aldrig påstå att en deprimerad aldrig skulle
vilja mörda andra.
Det framkommer ju gång på gång att gärningsmän som
mördat mått dåligt och varit deprimerade.
Alla som mördar vid depression har inte psykoser.

Du har aldrig haft en depression va?
Ältande och grubblande ingår i depressioner.
Att en tanke återkommer ār inte konstig, ur det kan
en sjuk ide födas.
Oskar var förmodligen väldigt annorlunda och
unik i sitt tänkande, det gjorde nog sitt till detta beslut.
Citera
2018-02-02, 17:52
Medlem
[quote=Elli09|63109622]
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En sak frågar jag mig, hur kunde föräldrarna veta att barnen skulle bli sämre?
Fanns en sådan diagnos och prognos från medicinsk expertis?[
/QUOTE]
Svaret är Nej Diagnosen var trötthetssyndrom vilket många likställer med ME här inne.Men det var inte fastslaget ! Denna information kommer från nära anhörig ! Och ME är heller inte ärftlig som Fellen skriver.
Ok, då vet jag, nu lämnar jag tråden.
Jag har ingen förståelse för gärningen, för mig är barns liv heliga.
Citera
2018-02-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var har du fått det ifrån?? Vid en depression grumlas en persons tanke,
vanligtvis fokuserar man på sig själv,men omdömet kan svikta beroende på
komorbiditet, missbruk och personlighet.
Man kan man aldrig påstå att en deprimerad aldrig skulle
vilja mörda andra.
Det framkommer ju gång på gång att gärningsmän som
mördat mått dåligt och varit deprimerade.
Alla som mördar vid depression har inte psykoser.

Du har aldrig haft en depression va?
Ältande och grubblande ingår i depressioner.
Att en tanke återkommer ār inte konstig, ur det kan
en sjuk ide födas.
Oskar var förmodligen väldigt annorlunda och
unik i sitt tänkande, det gjorde nog sitt till detta beslut.

Finlir nu! Det ingår inte i en depression att vilja/planlägga att döda andra.

En psykos är inte detsamma som depression. Deprimerade kan utveckla psykoser, men psykotiska behöver inte vara deprimerade. Psykotiska kan få vanföreställningar, som helt klart kan leda till våldsbrott. Här var ingen psykotisk, vad vi vet. Jag pratade som sagt om depressioner, inte om psykoser.

Jag står fast vid att en deprimerad med en ostörd personlighet inte mördar planlagt. Det är inte en smal gräns mellan att mörda-inte mörda.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-02 kl. 17:56.
Citera
2018-02-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skjutning är nog inte trovärdigt. "Allt annat" är troligare. Men det är klart att det kan ha funnits ett (jakt)vapen i familjen. Blod kan härröra från allt från uppkastningar till att något gjort sig illa i processen att tillverka en snara och fäste för denna.

Jag skulle säga att det i det här läget inte lönar sig att spekulera mer över specifika detaljer.

Det allmänna händelseförloppet och bakgrunden till det kan antas vara preliminärt klarlagd, till myndigheterna yttrar sig igen.
Och varför skulle det inte kunna vara det ?? På ett par timmar avfärdar polisen det som våldsbrott för att de hittar ett brev som inte ens är fastslagit att det är de som skrivit det ! Tänk lite utanför boxen ! För mig är det mer troligt att någon utifrån har gjort detta !
Citera
2018-02-02, 17:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det är ingen som tror på det. Du och din polare Picasso är bara inne och saboterar här. Övriga försöker diskutera brottet.

Så för att vi inte delar din åsikt så saboterar vi? Det har sedan de första dagarna kommit fram info från olika håll samt Avd 9 senaste uppdatering. Varför inte diskutera utifrån den infon ni fått?
Citera
2018-02-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De kanske nyligen fått sina diagnoser, med framtidsutsikter så dystra att det knäckte O och H?
Oavsett sjukdom så dödar man inte sina barn !
Och att allt plötsligt skulle bli så nattsvart är för mig osannolikt !
Citera
2018-02-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Så för att vi inte delar din åsikt så saboterar vi? Det har sedan de första dagarna kommit fram info från olika håll samt Avd 9 senaste uppdatering. Varför inte diskutera utifrån den infon ni fått?

Vilken "uppdatering"?
Citera
2018-02-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Det finns flera studier som visat att det kan finnas en genetisk komponent involverad vid ME. Se exempelvis diskussionen i den här studien:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4872418/

Det säger dock givetvis ingenting om vilken diagnos flickorna i Bjärred hade fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in