Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 14:53
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt. Det måste ha varit het jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att görra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetilläg & det hela är sedan länge utagerat"-

Då hade man kommit ut med inte mer heder i behåll. Men så gjorde man uppenbarligen inte, får då hade han ju sagt det nu, istället för att dilla om "rasism", istället för att dilla om "hat", istället för att försöka skylla ifrån sig på svågern. Nu är det försent.

Whitey made me do it I dindu nuffin.
Exakt!

Om man får raljera lite så är det väl just detta klara synsätt som gör att vi skiljer oss från kaozande bergsfolk.

Än så länge...vi späds ut...
Citera
2018-02-01, 14:54
Medlem
Tpirs avatar
Detta är vad som finns i förhörsprotokollet angående renoveringen på Gotland:

Förhör med Akilov, Rakhmat; 2017-05-12 14:37 diarienr: 5000-K418866-17
sid 122

FL1: Jag förstår, för protokollet ska jag säga att du pekade på ett namn då som är Tynkarz, det är det du tror är företaget. Vilka platser eller städer har du besökt i Sverige under tiden du har varit här?
RA: Gotland, Umeå, Stockholm
FL1: När var du på Gotland?
RA: Var det förra året? Jag jobbade där svart ett par månader,
FL1: Vad jobbade du som
RA: Svartjobb.
FL1: vad innebär det?
RA: Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem och ja göra rent.
FL1: Minns du vad företaget hette som du jobbade för?
RA: Det var inget företag så det var mina landsmän som hade bjudit in mig att jag skulle hjälpa dem.
FL1: Jag tänker att det fanns kanske ett företag inblandat på något sätt men minns du?
RA: Det var en stor villa. En gammal villa som skulle totalrenoveras och delvis rivas dels var det något som skulle byggas till, spacklas målas.
FL1: Kan du precisera när ungefär du var på Gotland?
RA: Nej, eller jo, förförra året på hösten..
FL1: 2015 på hösten?
RA: Mm, nej 2106
FL1: Och i Umeå då? När var du där?
RA: I Umeå ja, det var rätt längesedan, det var för ett år sen. Jag var där knappt en vecka.
FL1: Var det innan eller efter Gotland?
121
RA: Efter Gotland
FL1: Ungefär hur lång tid efter Gotland var du i Umeå?
RA: Drygt ett år
FL1: Om du var på Gotland hösten 2016 så
RA: När var det i höstas… 2016... jag var där i januari eller december i år.
FL1: Ok och pratar vi om Umeå då?
RA: Ja
FL1: December eller januari?
FL1: Och det var knappt en vecka, sa du så?
RA. Ja
FL1: Vad gjorde du i Umeå då?
RA: Rivningsarbeten
FL1: Åt något företag?
RA: Det var på samma sätt
FL1: Som på Gotland?
FL1: Var det samma personer med i Umeå som på Gotland?
RA: Nej, firman som jag jobbade åt i Umeå hette Rivning och sanering och sen vet jag inte riktigt vad det heter mer.
FL1: Var den firman inblandad på Gotland också?
RA: Nej
FL1: Har du några bekanta på andra orter i Sverige?
RA: Nej
RA: Är det någon av er som har snus?
FL3: Jag har det i fickan
FL1: Varsågod för min del
Citera
2018-02-01, 14:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Exakt. Det måste ha varit het jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att görra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetilläg & det hela är sedan länge utagerat"-

Då hade man kommit ut med inte mer heder i behåll. Men så gjorde man uppenbarligen inte, får då hade han ju sagt det nu, istället för att dilla om "rasism", istället för att dilla om "hat", istället för att försöka skylla ifrån sig på svågern. Nu är det försent.

EXAKT!!!! Det är sånt här jag inte fattar! Varför gjorde de inte såhär från första början!? Tycker de inte att folk förtjänar att veta eller?

Kör med öppna kort... men ack nej, som sagt, hellre dilla om hat, rasism osv. LARV.

Özz borde omedelbart sparka sin PR-snubbe om han ens har någon.
Citera
2018-02-01, 14:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Akilovs förklaring till varför han svartjobbade på Gotland:
-Minns du vad företaget hette som du jobbade för?

-Det var inget företag så det var mina landsmän som hade bjudit in mig att jag skulle
hjälpa dem.
Nujen plockar alltså in ett gäng uzbeker för att renovera villan utan att behöva betala skatt. Finns det någon god människa överhuvudtaget inom PK-sekten?
Citera
2018-02-01, 14:58
Medlem
selannes avatar
Börjar ju bi ganska tröttsamt att se kändisar, journalister och politiker alltid slå ifrån sig och kalla andra för troll och näthatare.
Citera
2018-02-01, 15:01
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Man lär väl knappast få se Regim-TV eller Regim-Radio ta upp fallet Özz Nujjens Stora Feta Kurdiska Svartbygge.
Citera
2018-02-01, 15:04
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Man lär väl knappast få se Regim-TV eller Regim-Radio ta upp fallet Özz Nujjens Stora Feta Kurdiska Svartbygge.

Kan man hoppas på SVT Opinion?
Citera
2018-02-01, 15:07
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Man blir bara mer och mer förbannad på den där kurden ju mer man tänker på det. Han kräver att svenskar ska finansiera honom och hans vänner och alla som säger att de inte vill detta kallar han för rasister. Sedan när det är dags att själv betala sin del till den gemensamma skattkista som låter alla världens människor ta sig hit och leva gott, precis som Nujen och hans vänner så gärna vill, då ska det minsann fifflas.

Fram med all tjära som finns. Värm upp den!
Citera
2018-02-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tpir
Detta är vad som finns i förhörsprotokollet angående renoveringen på Gotland:

sid 122

FL1: Jag förstår, för protokollet ska jag säga att du pekade på ett namn då som är Tynkarz, det är det du tror är företaget. Vilka platser eller städer har du besökt i Sverige under tiden du har varit här?
RA: Gotland, Umeå, Stockholm
FL1: När var du på Gotland?
RA: Var det förra året? Jag jobbade där svart ett par månader,
FL1: Vad jobbade du som
RA: Svartjobb.
FL1: vad innebär det?
RA: Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem och ja göra rent.
FL1: Minns du vad företaget hette som du jobbade för?
RA: Det var inget företag så det var mina landsmän som hade bjudit in mig att jag skulle hjälpa dem.
FL1: Jag tänker att det fanns kanske ett företag inblandat på något sätt men minns du?
RA: Det var en stor villa. En gammal villa som skulle totalrenoveras och delvis rivas dels var det något som skulle byggas till, spacklas målas.
FL1: Kan du precisera när ungefär du var på Gotland?
RA: Nej, eller jo, förförra året på hösten..
FL1: 2015 på hösten?
RA: Mm, nej 2106

Ja då är det i alla fall bekräftat att det var svartjobb. Dessutom säger han att han var rekommenderad av sina landsmän och att han bara hjälpte till.
Detta innebär att det måste ha varit fler Uzbeker som har jobbat på Nujens fastighet.
Ytterligare en sak man kan notera är att han säger att han bara jobbade ett par månader, men 85 000 svart för ett par månader är ju inte rimligt.
Uppenbarligen har familjen Nujen köpt en stor fastighet billigt på grund av att den var i väldigt dåligt skick. Sedan har man använt sig av utvisningshotade svartjobbare för att renovera den.
Citera
2018-02-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hoppas advokatsamfundet synar henne ordentligt.

Är de inte syskon?
Citera
2018-02-01, 15:09
Medlem
grey.eagles avatar
Antar att de kommer in med självrättade deklarationer blixt fort, så att de betalat arbavgift för "anställda"

Går det att få ut tidigare inlämnade deklarationer?
Citera
2018-02-01, 15:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Att det ska vara så jävla svårt att begripa... När man gör något dumt säger man "förlåt! Jag har gjort något dumt. Jag ska bättra mig och föreläsa om hur viktigt det är att inte göra dumma saker." Inte "Asså ni är sånna jääla rassister som anklagar mig för att vara dum ba för att jag kanske gjort nåt som jag inte vet om att jag gjort!! Dumma er!!".

Hade Özz och hans klan pudlat om svartbygget så fort Akilovs namn dök upp hade det sannolikt inte blivit något vilket möjligen lyfter frågan om huruvida det finns mer smegma än bara lite svarta byggstålar under kurdens moraliska förhud.

Citat:

Jamen precis!

Hur svårt hade det varit att agera på ett korrekt och anständigt sätt från början? I förlängningen så känns det som att de spottar offren på Drottninggatan i ansiktet med det här arroganta undanglidandet.

Dessutom är det pinsamt uppenbart att Özz visste att detta var under uppsegling när man läser hans decemberkrönika i Expressen. Ett pinsamt uppenbart försök till preventiv skademinimering.

I mina ögon handlar det inte bara om ärlighet, utan i allra högsta grad om anständighet och respekt mot offren på Drottninggatan. Detta myglande och fega undanglidande av ormen Özz gör mig smått illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in