Citat:
Ursprungligen postat av
Gregor-Samsa
Att det ska vara så jävla svårt att begripa... När man gör något dumt säger man "förlåt! Jag har gjort något dumt. Jag ska bättra mig och föreläsa om hur viktigt det är att inte göra dumma saker." Inte "Asså ni är sånna jääla rassister som anklagar mig för att vara dum ba för att jag kanske gjort nåt som jag inte vet om att jag gjort!! Dumma er!!".
Hade Özz och hans klan pudlat om svartbygget så fort Akilovs namn dök upp hade det sannolikt inte blivit något vilket möjligen lyfter frågan om huruvida det finns mer smegma än bara lite svarta byggstålar under kurdens moraliska förhud.
Exakt. Det måste ha varit helt jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att göra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetillägg & det hela är sedan länge utagerat"-
Då hade man kommit ut med inte mer heder i behåll. Men så gjorde man uppenbarligen inte, får då hade han ju sagt det nu, istället för att dilla om "rasism", istället för att dilla om "hat", istället för att försöka skylla ifrån sig på svågern. Nu är det försent.
Whitey made me do it I dindu nuffin.