Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 15:10
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Är de inte syskon?

Anne Ramberg och Debbie Nujjen? Det tror jag inte..
Özz syrra är asyladvokat. Ja
Citera
2018-02-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Börjar ju bi ganska tröttsamt att se kändisar, journalister och politiker alltid slå ifrån sig och kalla andra för troll och näthatare.

Indeed!
I fall som dessa fullständigt ÄLSKAR jag nätet.
Citera
2018-02-01, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Özz Nujens storasyster Debbie Nujen är advokat, alltså jurist.
Har hon inkvoterats enl Uppsala universitets beslut år 2003 om inkvotering av 10% invandrare där båda föräldrarna är invandrare?
Läs mera här: https://lagen.nu/dom/nja/2006s683

Ännu vågar jag inte kasta första stenen, men jag har den beredd..

...inte säker på det faktiskt, trots min starka aversion mot Özz och hans skatteprofiterande syster efter att detta uppdagats. Min erfarenhet är att många kurdtjejer pluggar stenhårt och är ganska smarta - dvs skaffar sig bra utbildning och välförtjänta examina. Till skillnad från mellanösterns alla män...
Citera
2018-02-01, 15:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja då är det i alla fall bekräftat att det var svartjobb. Dessutom säger han att han var rekommenderad av sina landsmän och att han bara hjälpte till.
Detta innebär att det måste ha varit fler Uzbeker som har jobbat på Nujens fastighet.
Ytterligare en sak man kan notera är att han säger att han bara jobbade ett par månader, men 85 000 svart för ett par månader är ju inte rimligt.
Uppenbarligen har familjen Nujen köpt en stor fastighet billigt på grund av att den var i väldigt dåligt skick. Sedan har man använt sig av utvisningshotade svartjobbare för att renovera den.

Ja, och kontakter har man ju inom familjen. På arbetstid jobbar systern med att få asylturisternas uppehälle finansierat av svenska staten och på fritiden använder hon samma människor för att skattefritt bygga ut på villan.

Tycker det är dags med en Sverigeturné med Soran och Özz. Istället för att prata kan de väl pissa publiken i ansiktet rent bokstavligt.
Citera
2018-02-01, 15:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Finns väl ingen normalt funtad människa som anser att han medvetet har bidragit med terrorfinansiering?

Det är bara extremt godtrogna som inte förstår att möjligheten finns att han är inblandad i terrorism.
Inte ens hans vänsterkompisar utesluter det men de tiger givetvis och skriver som du gör i stället.
Citera
2018-02-01, 15:18
Medlem
5549s avatar
85.000 svart för ett par månaders rivjobb är mycket pengar. Är teorin att han fick pengar som han sedan delade med andra? Jag tycker det verkar märkligt, om Akilov nu blev inbjuden till att jobba av några landsmän, att utbetalningen från Nujen gjordes till honom. Utbetalningen borde väl logiskt sett ha gjorts till den person som Nujen haft kontakt med och först gav jobbet till? Han som sedan bjöd in Akilov.
Citera
2018-02-01, 15:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt. Det måste ha varit het jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att görra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetilläg & det hela är sedan länge utagerat"-

Då hade man kommit ut med inte mer heder i behåll. Men så gjorde man uppenbarligen inte, får då hade han ju sagt det nu, istället för att dilla om "rasism", istället för att dilla om "hat", istället för att försöka skylla ifrån sig på svågern. Nu är det försent.

Whitey made me do it I dindu nuffin.
Skattefifflet hade han inte kommit undan i vilket fall, och det är det som den här historien kommer landa i till slut. Det är ju ingen på allvar som tror att familjen Nujen (kurdiska nationalister) medvetet har skänkt pengar till IS (så att de kan mörda kurder). Men visst, han hade sluppit en del spott och spe gällande kopplingen Akilov - Nujen, men det är som sagt inte det allvarliga i den här historien, det är skattefusket.
Citera
2018-02-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Anne Ramberg och Debbie Nujjen? Det tror jag inte..
Özz syrra är asyladvokat. Ja

Ja det jag menade, egentligen.
Citera
2018-02-01, 15:20
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Är de inte syskon?
Ja och de äger fastigheten på Gotland tillsammans. Katerina sammanfattar http://katerinamagasin.se/varfor-fick-den-terrormisstankte-akilov-85-000-av-ozz-nujens-familj/
Senast redigerad av Caracallas 2018-02-01 kl. 15:24.
Citera
2018-02-01, 15:21
Medlem
Anta att Özz skulle tala sanning och inte ha den minsta koll på vad det är för företag eller svartjobbare som arbetar på hans fastigheter, om de är seriösa och betalar skatt eller om pengarna går rakt i fickan, så skulle Özz framstå som ännu dummare än vad han redan är.

Från Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/

"Är det teatern som du och en familjemedlem äger eller är det andra fastigheter?

– Det är både och, det kan vara det och det kan vara det andra. Jag vet inte vad det är. Det är så många firmor inblandande och utlägg och så där."

Btw en teater mitt i en flyktingkris år 2015-16, där skulle ju asylsökande kunna bo. Dock ingår det inte i den muslimska kulturen att vara human utan snarare motsatsen, man får respekt av andra genom girighet och ondska.
Citera
2018-02-01, 15:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Antar att de kommer in med självrättade deklarationer blixt fort, så att de betalat arbavgift för "anställda"

Går det att få ut tidigare inlämnade deklarationer?
Privat - Ja med tanke på Offentlighetsprincipen. Du kan få ut alla från 2016 och bakåt i tiden (vet ej hur länge), inkomstdeklarationen är en offentlig handling. 2017 års släpps väl först nästa år.
Man får dock bara reda på inkomstskatten, inte andra skatter.

Företag - ja. Begära ut årsredovisningar går under samma princip
Citera
2018-02-01, 15:22
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Titta på fotot av Akilov och ni ser en brutal och hal typ. Titta på fotot av ÖZZ och ni ser en hårig orm. Utan tvivel i mina ögon herre och dräng.
Men om myndigheterna sätter i gång och utreder det här fallet så går världen under. Deras värld.
Vi som betalar skatt kan kräva att Skatteverket utreder svartarbete och skattebrott.

Det finns kanske bättre sätt att komma fram till om någon är 'brutal', 'hal' eller en 'orm' än att titta på ett foto av personen i fråga...

Hårig, det kan man däremot konstatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in