2018-01-31, 18:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1/ Jo, det kan vara något att bråka om. Att ha frivilligt sex och ändra sig efteråt är inget att bråka om.
2/ Vad är inte okay för kvinnor att säga?

1) Varför ska man bråka om det? Är det inte bättre att vara tacksam över att få sex? Det finns kvinnor inte får nåt.

2) Att de vill bli våldtagna eller tvingade till sex eller utnyttjade.
Citera
2018-01-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Varför ska man bråka om det? Är det inte bättre att vara tacksam över att få sex? Det finns kvinnor inte får nåt.

2) Att de vill bli våldtagna eller tvingade till sex eller utnyttjade.
1/ Folk bråkar ofta om saker de blir tvingade till. Särskilt om våld är inblandat. Även om sådant de skulle gilla en annan gång.
2/ De som fantiserar om våldtäkt har ofta med i tanken hur mannen ska se ut, var det händer, hur det händer. Detta har egentligen inte så mycket med verklig våldtäkt att göra. Därför säger kvinnor inget om att de vill bli våldtagna. Det skulle ju ändå inte vara som i fantasin, där de får bestämma vad som händer.
Citera
2018-01-31, 19:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Kan ju meddela att hon har säkerhetsord och tecken, det förekommer inte när man blir våldtagen. När han sedan går över gränsen lämnar hon honom. Den yttersta fantasin är inte bdsm. Det är att hon ”förändrar honom med sin kärlek ”, lika mycket dravel det
Jag tänker inte gå in på en metadiskussion om boken, men du missar troligen medvetet poängen.
Förändrar någon med kärlek hade du kunnat lämna utanför, till exempel.
Citera
2018-01-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tänker inte gå in på en metadiskussion om boken, men du missar troligen medvetet poängen.
Förändrar någon med kärlek hade du kunnat lämna utanför, till exempel.
Poängen med boken är att den inte belägger att kvinnor vill bli våldtagna.
Citera
2018-01-31, 19:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Grejen är ju att hon påstår att alla kvinnor delar hennes åsikt, och gör man inte det kallar hon vederbörande för man, allt efter behov.
Det försvarar jag inte. Jag värjer mig däremot å det bestämdaste mot dessa "whitenights" som ska försvara kvinnor från en kvinna pga "feltänk".
Om hon säger att det finns kvinnor som tänder på "våldtäkt" i någon mening eller form, så utgår jag ifrån att hon kan ha rätt.

För att hon är kvinna.

En man som påstår motsatsen är ute och fiskar.

Tror jag att en majoritet av kvinnor fantiserar om våldtäkt?
Efter att ha läst denna verkar det kunna vara jämnt skägg:
http://metro.co.uk/2017/11/29/why-do-half-of-women-have-fantasies-about-being-raped-7099630/
Citera
2018-01-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ja självklart. Man kan bli våldtagen av nån som är äcklig, det kan var skönt, och det kan vara en kul grej. Allt kring sex behöver inte vara så hysteriskt.

Här har jag postat en video på mig, (FB) Kan män finna en 35 åring attraktivare än en yngre tjej? Händer det? jag kan göra en video om våldtäkt senare ikväll.

1) Det är bara för att ni drar upp extrema exempel. Om vi håller oss till det som är normal-fallet alltså nån som blir påsatt på fyllan, nån som testar flera killar och ångrar sig, lite tafs på en krog, såna saker. Det är inget att bråka om right?

2) Men det är inte okay för kvinnor att säga det. Titta på hur ni reagerar på mig.

Alltså herre min skapare, var ska man börja ens?

Tafs på krogen eller att en kvinna först säger ja sen ångrar sig är inte våldtäkt. Att nån förgriper sig på dig utan ditt samtycke - det är våldtäkt. Har du svårt att förstå?

Du kan göra _vad fan_ du vill på din fritid. Men kom inte och säg att alla, eller ens en majoritet av kvinnor vill bli våldtagna. Du är en mycket störd individ och det är så fruktansvärt respektlöst mot människor som har fått sina liv förstörda p g a våldtäkt. Får även en stark känsla av att du har asperger. Kan det stämma?

Tycker mer synd om dig efter att ha sett videon. Det är rätt tydligt att något inte är helt rätt i skallen på dig och du borde iallafall bege dig till en psykolog. Det hade bara gjort dig väl.
Citera
2018-01-31, 19:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Folk bråkar ofta om saker de blir tvingade till. Särskilt om våld är inblandat. Även om sådant de skulle gilla en annan gång.

Men om det inte är våld inbladat? Typ tjejen är full eller blir fasthållen. Är det så farligt med lite sex då?

Citat:
2/ De som fantiserar om våldtäkt har ofta med i tanken hur mannen ska se ut, var det händer, hur det händer. Detta har egentligen inte så mycket med verklig våldtäkt att göra. Därför säger kvinnor inget om att de vill bli våldtagna. Det skulle ju ändå inte vara som i fantasin, där de får bestämma vad som händer.

1) Nej det är tvärtom. Det är mer upphetsande att bli våldtagen av nån som man inte gillar.

2) Mycket av våldtäkts-porr handlar inte om Christian Grey typer utan om sånt som är creepy eller äckligt.
Citera
2018-01-31, 19:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag bemöter inte diskussioner med perverterade och lallande psykfall som tycker att de indiska asen förtjänar medaljer för de vidriga dåden de begick mot den försvarslösa unga kvinnan på bussen.

Om du inte ser skillnad mellan rapeplay (en form av BDSM) och verkliga våldtäkter, då rekommenderar jag dig att du till att börja med uppsöker akutmottagningen för våldtagna eller bårhus för de kvinnor tagna av daga efter våldtäkten.

Hjälper inte detta dig så sök professionell hjälp på närmaste psykiatrisk klinik.
Hah, gotcha!

Jag ska inte anmäla din post för OT eller personangrepp.
Jag låter resten av läsarna se vad du går för som debattör i stället.
Citera
2018-01-31, 19:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, så kan även en nunna. Men en nunna behöver inte veta mer om kvinnlig sexualitet än vad jag gör.
Fastän hon "vet hur det är att vara kvinna", så kan jag veta mer vad kvinnor tänder på.
Okej, där ramlade du i den djupa ändan ja...
Citera
2018-01-31, 19:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Alltså herre min skapare, var ska man börja ens?

Tafs på krogen eller att en kvinna först säger ja sen ångrar sig är inte våldtäkt. Att nån förgriper sig på dig utan ditt samtycke - det är våldtäkt. Har du svårt att förstå?

Det är same-same. Sexet är inte annorlunda för att för att man säger nej.

Citat:
Du kan göra _vad fan_ du vill på din fritid. Men kom inte och säg att alla, eller ens en majoritet av kvinnor vill bli våldtagna. Du är en mycket störd individ och det är så fruktansvärt respektlöst mot människor som har fått sina liv förstörda p g a våldtäkt. Får även en stark känsla av att du har asperger. Kan det stämma?

1) Alla kvinnor har nån gång velat bli våldtagna. De allra flesta skulle inte ha något emot det.

2) Ingen får sitt liv förstört av att få en kuk i sig. Det är en lögn.

Citat:
Tycker mer synd om dig efter att ha sett videon. Det är rätt tydligt att något inte är helt rätt i skallen på dig och du borde iallafall bege dig till en psykolog. Det hade bara gjort dig väl.

En av mina släktingar är psykolog. Om det skulle krävas kan jag säkert få nåt intyg på att jag är normal.
Citera
2018-01-31, 19:19
Medlem
Citat:
Men om det inte är våld inbladat? Typ tjejen är full eller blir fasthållen. Är det så farligt med lite sex då?

1) Nej det är tvärtom. Det är mer upphetsande att bli våldtagen av nån som man inte gillar.

2) Mycket av våldtäkts-porr handlar inte om Christian Grey typer utan om sånt som är creepy eller äckligt.
1/ Det är farligt i olika grader. Är det så farligt om någon tar 10 kr av dig? 100 kr? 1000 kr?
Dock är ju det "farligaste" att man bestämmer över sitt sexliv. Fast du kanske är radikal muslim? Du har den synen.
2/ Oj, spännande.
Citera
2018-01-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hah, gotcha!

Jag ska inte anmäla din post för OT eller personangrepp.
Jag låter resten av läsarna se vad du går för som debattör i stället.

Du är ett lika stort pucko som babianen. Och förövrigt hade personen du besvarade helt rätt i allt hon/han sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in