2018-01-31, 13:01
Medlem
LillaTEs avatar
Berätta gärna vilka vittnen de kallat. Finns tex familjehemsföräldrarna där? Några av dem förekommer som vittnen i FUP
2018-01-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Det är inte helt tydligt så men man får ju känslan av att hon skulle må bra med lite hjälp. Jag menar att hon ser rätt trött ut och det finns anledning till det, så utseendet är inget bra mått. Det är inte lätt att tro att man blir hackad under flera års tid, T påstår också att hon blivit misshandlad och våldtagen. J nämnde att T förändrades efter första barnet kom.

Tack även till dig, Redisa, för all info!

På vilket vis menade J att T förändrades efter första barnet? Som att hon fick en förlossningsdepression, eller...?
2018-01-31, 13:18
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack även till dig, Redisa, för all info!

På vilket vis menade J att T förändrades efter första barnet? Som att hon fick en förlossningsdepression, eller...?
Att förhållandet var mest positivt innan första barnets födelse, sedan dess har det spårat ut. T anklagade J för olika saker (j gott inte närmare på det). T verkar vara konstant hackad även under tiden J och T bott ihop.
Så min teori att T borde fått hjälp så tidigt som år första barnet föddes. Det är klart att 4 graviditeter och all stress runt om soc etc kan förvärra psykiskt ohälsa.
2018-01-31, 13:31
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Berätta gärna vilka vittnen de kallat. Finns tex familjehemsföräldrarna där? Några av dem förekommer som vittnen i FUP

Polisen som utrett ärendet, familjehemsföräldrarna, ngn kompis till Joel & Therese.
Vet inte vilka fler som kallats.
2018-01-31, 13:33
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Att förhållandet var mest positivt innan första barnets födelse, sedan dess har det spårat ut. T anklagade J för olika saker (j gott inte närmare på det). T verkar vara konstant hackad även under tiden J och T bott ihop.
Så min teori att T borde fått hjälp så tidigt som år första barnet föddes. Det är klart att 4 graviditeter och all stress runt om soc etc kan förvärra psykiskt ohälsa.

Jag skulle vilja veta hur Jimmy har det med Terese. Hon lär ju varit pest att leva med för Joel. Min tanke är att hon kört över honom och när hon inte fått som hon velat så har hon hackat på honom och kommit med påståenden. Terese verkar förstå att vissa anklagelser tar hårdare än andra. När hon anklagade honom för våldtäkt och misshandel så fick hon garanterat önskvärda reaktioner från omgivningen, men vad hon nog inte räknat med var att barnen skulle få fokus på sig från soc och att soc snabbt fattade att det var dags att agera för att rädda barnen.

Tereses påståenden om våldtäkt och misshandel har ju bara delvis gett reaktioner som hon velat ha, är det då därför som hon då kommit på att hon kan fortsätta med falska anklagelser i syfte att på något vis rätta till det som inte blev rätt första gången?
2018-01-31, 13:34
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Polisen som utrett ärendet, familjehemsföräldrarna, ngn kompis till Joel & Therese.
Vet inte vilka fler som kallats.

Tack! Vet lite vilka en av pojkarnas familjehem är och det verkar vara väldigt vettiga människor! Hoppas att rätten verkligen lyssnar till vad de har att säga.
2018-01-31, 13:45
Medlem
Citat:

Om det är så tycker jag väldigt synd om både T och J. Att inte någon såg vad som hände och kunde hjälpa familjen innan det spårade ur fullständigt.

Tack för all hjälp, Redisa!
2018-01-31, 14:05
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om det är så tycker jag väldigt synd om både T och J. Att inte någon såg vad som hände och kunde hjälpa familjen innan det spårade ur fullständigt.

Tack för all hjälp, Redisa!

Ja verkligen! Man önskar verkligen att någon hade kunnat hjälpa dem på en gång och att någon sett problemen snabbt och kunnat agera. Samtidigt så är det ju viktigt att inte kränka någons integritet i onödan. Även människor med funktionsnedsättningar har ju enligt lagen rätt att bilda familj så det går inte att agera så mycket förrän det är uppenbart att någon far illa. Det finns fall där föräldrar med funktionsnedsättningar fungerat alldeles ypperligt som föräldrar, men med lite stöd utifrån för att få tillvaron att fungera.
2018-01-31, 16:14
Medlem
GalenSkånings avatar
Ni som varit på rättegången, hur har det varit? Tragiskt, komiskt, frustrerande eller bara långtråkigt?
2018-01-31, 16:22
Medlem
Redisas avatar
Absolut inte tråkigt.
Utredarens vittnesmål kändes dock ganska osäkert, vilket försvararen försökte att använda till sin fördel samt några nyheter kring hur olika mobilhackningar typ bilder som läckert etc sant att både JA och T kan vara lätt byte för de som gillar att driva med funktionsnedsatta. ntressant vad domen blir.

JK var inte med förresten
Senast redigerad av Redisa 2018-01-31 kl. 16:40.
2018-01-31, 16:45
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Absolut inte tråkigt.
Utredarens vittnesmål kändes dock ganska osäkert, vilket försvararen försökte att använda till sin fördel samt några nyheter kring hur olika mobilhackningar typ bilder som läckert etc sant att både JA och T kan vara lätt byte för de som gillar att driva med funktionsnedsatta. ntressant vad domen blir.

JK var inte med förresten

Bara att spänt vänta på domen nu då.

JK kan ha varit hemma med hunden. Enligt facebook har de hund
2018-01-31, 17:25
Medlem
Är det bara jag som har den känslan att hon kommer bli friad!
Får kanske Fotboja eller skyddstillsyn någon månad.Varför jag tror det beror på hennes handikapp
Eller vad tror ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in