Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 17:29
  #757
Medlem
Bymyselfs avatar
Nej, jag tror inte hon blir friad. Däremot är jag tveksam till att det blir ett fängelsestraff. Men straff är jag nästan säker på att hon får.
2018-01-31, 17:30
  #758
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Är det bara jag som har den känslan att hon kommer bli friad!
Får kanske Fotboja eller skyddstillsyn någon månad.Varför jag tror det beror på hennes handikapp
Eller vad tror ni?
Om hon blir helt friad så kommer stackars Joel få ett rent helvete med nya Facebook-profiler och nya hot! Det är vad jag tror.
__________________
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-01-31 kl. 17:30. Anledning: Tillägg
2018-01-31, 17:39
  #759
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Är det bara jag som har den känslan att hon kommer bli friad!
Får kanske Fotboja eller skyddstillsyn någon månad.Varför jag tror det beror på hennes handikapp
Eller vad tror ni?

Får man fotboja eller skyddstillsyn blir man inte på något vis friad. Man döms ju för brottet.

Ja, jag tror hennes handikapp drar ned på straffet. En med normal IQ skulle dömas hårdare.
2018-01-31, 17:44
  #760
Medlem
Redisas avatar
Vittnen var väldigt trovärdiga, även för mycket slump för det skulle kunna förklara allt.
Så jag tror på mildare dom iom att T faktiskt fortsatte anmäla J efter att polisen kom fram till att han inte låg bakom hoten. Men ärligt talat, JK kunde lika gärna hålla på med det i samförstånd med T.
2018-01-31, 17:53
  #761
Medlem
henki420s avatar
Hon döms till ett minimalt straff. Skyddstillsyn och böter. Hon kommer inte att uppleva straffet som farligt och fortsätta att posta saker. Andra vändan blir det värre.
2018-01-31, 18:52
  #762
Medlem
Avslutades förhandlingen idag?
Stod hon åtalad även för falsk tillvitelse?
Ett erkännande från hennes sida hade naturligtvis vägt positivt vid straffmätningen. Jag gissar på att det blir skyddstillsyn, villkorlig dom och vård inom öppenpsykiatrin. Vad yrkade åklagaren på för straff?
2018-01-31, 19:09
  #763
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer


Tack för all hjälp, Redisa!

Jag minns tyvärr inte exakt åklagarens yrkanden, så vågar inte säga fel. Blivit distraherad
__________________
Senast redigerad av Redisa 2018-01-31 kl. 19:28.
2018-01-31, 20:25
  #764
Medlem
Redisas avatar
Domen kommer den 14 kl 11.00
2018-01-31, 20:33
  #765
Medlem
SmygarBerits avatar
Ska bli riktigt spännande att läsa domen. Man undrar verkligen vad de tänkte när hela taikoncirkusen rullades upp och med en Therese som pratade übersnabnt och sa ”va hette reee” hela, hela, heeeeela tiden
2018-01-31, 20:38
  #766
Medlem
Fick detta i pm från en som var på rättegången:
Alla vittnen sa typ samma sak, dom misstänkte Terese pga hur hon skriver. Tyvärr dålig bevisning då alla kan härma. Men vittnet L räddade det enligt mig. Hennes bevis är svåra att förklara bort. T’s mamma svarade när L fått hot via sms och ringde upp numret. T’s mamma sa då att T lånat hennes telefon nyss för att lägga in ett nummer.
Domen kommer om 2 veckor.
Jag gissar att det även lades fram teknisk bevisning som fäller henne.
2018-01-31, 21:17
  #767
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Fick detta i pm från en som var på rättegången:
Alla vittnen sa typ samma sak, dom misstänkte Terese pga hur hon skriver. Tyvärr dålig bevisning då alla kan härma. Men vittnet L räddade det enligt mig. Hennes bevis är svåra att förklara bort. T’s mamma svarade när L fått hot via sms och ringde upp numret. T’s mamma sa då att T lånat hennes telefon nyss för att lägga in ett nummer.
Domen kommer om 2 veckor.
Jag gissar att det även lades fram teknisk bevisning som fäller henne.
Instämmer, L vittnesmål lät betungande. Övriga vittnesmål går att vifta bort med argumentet att någon kan ha härmat T. Om man tänker på att även T manJK som bor med henne undrar samma tak och kan ha själ att ogilla JA är möjligen insatt i umgängetschema mm. Dvs fler personer än T och J samt familjehemmen.

1 T är skyldig
2 T är skyldig men har psykiskt störning
3T är oskyldig
4 T är oskyldig men vet vem som är skyldig
5 T är skyldig men det finns fler gärningspersoner.
2018-02-01, 09:55
  #768
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon är åtalad för olovlig identitetsanvändning (tagit någon annans identitet) vilket ger straffskalan böter som lägst och 2 år i fängelse som högst. Samt falsk tillvitelse (anmälan utan grund till polis eller annan myndighet) vilket har samma straffskala.

Hittade detta inlägg hos Lawline skrivet nu i januari av en med lindrig utvecklingsstörning som gjort sig skyldig till olovlig identitetsanvändning och vill veta av en advokat vad straffet blir (jag vet inte om detta inlägg nämnts tidigare i tråden). Sannolikheten för att ännu en person med lindrig utvecklingsstörning just nu är orolig för att bli straffad för olovlig identitetsanvändnig känns otroligt liten, så förlåt mig om jag till 100 % tror att det är T som skrivit detta och att hon faktiskt erkänner sig skyldig.



http://www.lawline.se/answers/vad-bl...tetsanvandning

Detta är tragikomiskt då hon faktiskt erkänner "misstaget" som hon kallar det, men samtidigt blånekar under rättegången.

Finns det några som helst tecken på "hacking" efter det att T delgivits misstake om brott?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback