Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 21:51
  #1345
Medlem
Mamman bor i Umeå med sin man.
2018-02-21, 22:00
  #1346
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Den där lågbegåvade varelsen kommer aldrig att lära sej. Jag är boende i Granbergsträsk utanför Jörn, så känner väl till hela familjen. Lågt IQ på allihopa, läs&skrivsvårigheter, inavlad staplande gång samt diverse andra yttre kännetecken på inavel. Ser man familjen Lindgren i verkligheten så ser det ut som ansiktsdelarna är ditkastade på fyllan...Den där Gubben Jimmy Kvick som hon gifte sej med är också extremt lågbegåvad

Vad gaggar du om? Du må bo i inavelsbyn "Grämmers" (och det är inget du bör skryta med i en CV), men Terese är uppvuxen i Umeå och släkten, åtminstone på mödernet kommer från inlandet längs väg e12 mot Storuman till och inte från Jörn.
Att det finns flera lågbegåvade i släkterna är däremot ingen hemlighet. Det handlar helt klart inte bara om dyslexi (vilket i sig inte på något sätt har med intelligensnivå att göra) utan om generellt lägre iq än genomsnittet. Funktionshinder är en delförklaring
2018-02-21, 22:05
  #1347
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Vad gaggar du om? Du må bo i inavelsbyn "Grämmers" (och det är inget du bör skryta med i en CV), men Terese är uppvuxen i Umeå och släkten, åtminstone på mödernet kommer från inlandet längs väg e12 mot Storuman till och inte från Jörn.
Att det finns flera lågbegåvade i släkterna är däremot ingen hemlighet. Det handlar helt klart inte bara om dyslexi (vilket i sig inte på något sätt har med intelligensnivå att göra) utan om generellt lägre iq än genomsnittet. Funktionshinder är en delförklaring

Har inga problem med att bo i Granbergsträsk. Flyttade upp från Stockholm 1991, och det har jag aldrig ångrat...Att Terese är uppvuxen i Umeå, eller att familjen inte kommer från Jörn är irrelevant då jag aldrig påstått något förutom att de är halvfabrikat och vistas väldigt mycket i Jörn. Terese bor fö permanent i Jörn
__________________
Senast redigerad av Vargunge1 2018-02-21 kl. 22:08. Anledning: glömde
2018-02-21, 22:13
  #1348
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Har inga problem med att bo i Granbergsträsk. Flyttade upp från Stockholm 1991, och det har jag aldrig ångrat...Att Terese är uppvuxen i Umeå, eller att familjen inte kommer från Jörn är irrelevant då jag aldrig påstått något förutom att de är halvfabrikat

Du får det att låta som att du känner till lindgrensläkten och att de skulle vara lokalkändisar i Jörn vilket är en ren lögn. De flesta har ingen aning om vem Terese och hennes familj är. Jimmy har däremot lokal ökändstatus.
Då är det nog fler runt grannsamhället i öster som känner Terese eftersom att hon och Joel bodde där med barnen när cirkusen började och flera av de hon hotat bor där.
2018-02-21, 22:22
  #1349
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Du får det att låta som att du känner till lindgrensläkten och att de skulle vara lokalkändisar i Jörn vilket är en ren lögn. De flesta har ingen aning om vem Terese och hennes familj är. Jimmy har däremot lokal ökändstatus.
Då är det nog fler runt grannsamhället i öster som känner Terese eftersom att hon och Joel bodde där med barnen när cirkusen började och flera av de hon hotat bor där.
Vad är Jimmyboy ökänd för? Bara att vara retarderad eller?
2018-02-21, 23:06
  #1350
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Vad är Jimmyboy ökänd för? Bara att vara retarderad eller?
Alkoholism, misshandel och så har det gått rykten om pedofili men så vitt jag vet är det om pedofili bara elaka rykten
2018-02-21, 23:13
  #1351
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Du får det att låta som att du känner till lindgrensläkten och att de skulle vara lokalkändisar i Jörn vilket är en ren lögn

I princip alla i Jörn känner till Terese med anhang.
2018-02-21, 23:31
  #1352
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
I princip alla i Jörn känner till Terese med anhang.
Nej...
Jimmy och hans anhang möjligtvis och Terese för att hon är gift med Jimmy. Terese har varken nära vänner eller släktingar i Jörn annat än de som hon lärt känna via Jimmy
2018-02-21, 23:34
  #1353
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajwar
Jag har jobbat med henne tidigare och hon hade vissa svårigheter men som sagt var pga en stroke och det var också något som hon själv berättade.
Att hon skulle ha ett funktionshinder i form av ett begåvningshandikapp upplevde inte jag det som men hon var väldigt långsam i sina tankar och sade att det var biverkningar efter stroken. Vad hennes dotter säger får stå för henne. Jag berättar bara det mamman sade till mig.
Det "roliga" är ju att allas vår Arlighet123 bestämt nekar till att mamman har haft en stroke?
Varför krångla om det?
Förstår verkligen noll angående det umgängets tankebanor.
Men antar att det är svårt att hålla reda på vad som faktiskt är sant och inte.
2018-02-22, 04:45
  #1354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
I princip alla i Jörn känner till Terese med anhang.
Om inte annat så jobbar hon på det, vad det verkar.
2018-02-22, 11:11
  #1355
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Alkoholism, misshandel och så har det gått rykten om pedofili men så vitt jag vet är det om pedofili bara elaka rykten
Vad har gubben levt på hela livet egentligen? Samhall eller något liknande? Nu när jag tänker efter så har jag nog inte förstått vad Terese har gjort om dagarna heller. Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-02-22 kl. 11:13. Anledning: Felstavat deluxe
2018-02-22, 11:16
  #1356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Vad har gubben levt på hela livet egentligen? Samhall eller något liknande? Nu bär jag tänker efter så har jag nog inte förstått vad Terese har gjort om dagarna heller. Någon som vet?

Vad jag läst tidigare i tråden så jobbade Terese åt kyrkan
Dom utsatta får sådana jobb av socialen/arbetsförmedlingen dom som inte kan ha andra vanliga jobb
Svåra att ha på vanliga arbetsplatser

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback