Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 12:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Hur pass allvarligt är detta?

Ligger det någon substans i det som framkommit?

Det är för bra för att vara sant, därför är jag skeptisk och vågar inte ropa hej än.
Citera
2018-01-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Det är för bra för att vara sant, därför är jag skeptisk och vågar inte ropa hej än.

Du misstror polisens utredning kring detta terrorbrott? Kan det bli mer substans än det? Suck
Citera
2018-01-31, 12:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
En indignerad stånk-och-stönkrönika om hur svenskar tvingar in invandrare i en underklass samma dag som det framkommer att han själv hållit en asylant/terrorist i vardande som svartarbetande dräng...

Ibland överträffar verkligheten mina vildaste skadeglädjefantasier!

Då var även Özz vingklippt och borta ur leken. Han kommer aldrig att kunna slingra sig ur detta och fortsätta som tidigare.

Soran, Virtanen, Cantwell, Bengtsson, mfl, mfl, mfl...

Vad är det för fel på dessa människor? Dessa godhetsriddare.

Özz klavertramp var dock ganska oväntat för min del. Trodde mer att han skulle åka dit för sexuellt ofredande eller liknande.
Citera
2018-01-31, 12:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ja, det är allvarligt.

Substansen ligger väl där svart på vitt i utredningen? Det blir väl inte tydligare än så?
Citera
2018-01-31, 12:16
Medlem
Sveriges samlade humorelit sitter på sina kammare och slipar på Uzz skämt.
Bygglov.
Citera
2018-01-31, 12:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, det är allvarligt.

Substansen ligger väl där svart på vitt i utredningen? Det blir väl inte tydligare än så?
Ja det är sant. Kan bara inte tro det!

Hela Gotland har skrivit om det nu också, så det är bara att öppna chipspåsen och luta sig tillbaka
Citera
2018-01-31, 12:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ja det är sant. Kan bara inte tro det!

Hela Gotland har skrivit om det nu också, så det är bara att öppna chipspåsen och luta sig tillbaka

Hur falsk han än är så kommer han inte att kunna slingra sig ur detta.

Vi har alla bilderna av de lemlästade offren efter den besinningslösa terrorattacken kvar på näthinnan.

Nu och för alltid är Özz sammankopplad med dessa händelser.
Citera
2018-01-31, 12:26
Medlem
Basns avatar
Att Özz förr eller senare skulle "trilla dit" på något sätt har jag inte sett som en omöjlighet, men i min enfald trodde jag att det skulle vara pga sexuella trakasserier som Soran och Virtanen. Så fel jag hade
Citera
2018-01-31, 12:28
Medlem
Sigstens avatar
Om jag har förstått läget rätt:

Nujen anlitar svart arbetskraft av Akilov. Nujen är kurder. Akilov gör ett terrordåd för att Sverige stödjer kurdernas kamp.

Hur illa behandlade egentligen Nujen Akilov? Fick Akilov sitt hat mot kurder på grund av att Nujen blåste honom? Behandlade de honom som en slav?

Många frågor.
Citera
2018-01-31, 12:32
Medlem
5549s avatar
De negativa reaktionerna i det här fallet kommer att försöka vinklas till att vara blattehat, precis som i fallet med den onanerande SVT-profilen, där det kalla för homohat. Den första krönikan där vi som kritiserar och ifrågasätter Özz fördöms kan inte vara långt borta.

Håll i hatten.
Citera
2018-01-31, 12:32
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Om jag har förstått läget rätt:

Nujen anlitar svart arbetskraft av Akilov. Nujen är kurder. Akilov gör ett terrordåd för att Sverige stödjer kurdernas kamp.

Hur illa behandlade egentligen Nujen Akilov? Fick Akilov sitt hat mot kurder på grund av att Nujen blåste honom? Behandlade de honom som en slav?

Många frågor.
Helt oaktat allt annat har Özz Nujen bidragit ekonomiskt till IS kamp som inte minst förs mot kurderna.. Fan vad det måste SVIDA!
Citera
2018-01-31, 12:35
Bannlyst
Özz Nûjen menar att han själv inte känner till någonting om att Rakhmat Akilov utfört arbeten åt familjen:

"Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som har varit projektledare där. Så jag har faktiskt ingen aning eller kan säga nåt mer. Mvh Özz", skriver han i ett sms till Helagotland.se:s reporter.

Kan denna förklaring räcka för att rädda Özz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in