Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 15:49
  #1357
Medlem
De har plockat ut en hel del grejer i "telefonanalysen". Allt jag läst är direkt kopplat till dådet på Drottninggatan. Är det inte troligt att det finns framtagna meddelanden även mellan Akilov och familjen Nujen, men som troligtvis är sekretessbelagda.

85000:- netto, svart. Det är ganska mycket pengar för en person som Akilov. Kan inte vara småjobb han utfört direkt. Säpo måste ju ha gottat sig, och grävt mer i detta?
__________________
Senast redigerad av CrAcKmAn 2018-02-02 kl. 15:53.
Citera
2018-02-02, 15:53
  #1358
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
De har plockat ut en hel del grejer i "telefonanalysen". Allt jag läst är direkt kopplat till dådet på Drottninggatan. Är det inte troligt att det finns framtagna meddelanden även mellan Akilov och familjen Nujen, men som troligtvis är sekretessbelagda.
Om dom nu haft Akilov jobbande på Gotland så borde det finnas en massa SMS åt bägge hållen.
Citera
2018-02-02, 15:53
  #1359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Inte förvånande att det är i DN Özz väljer att låta sig intervjuas. Den tidning där han vet att de kritiska frågorna uteblir utom enstaka pliktskyldiga. Intervjun liknar mer ett hovreportage där Özz tillåts komma undan med att kalla allt för "lögner" när det är belagt fakta att hans familj betalat Akilov stora belopp.

Bonniers är den absoluta toppaktören i mångkultursträvandena, och DN traditionellt deras no1 finkanal. Den framskjutna intervjun visar tydligt att de tagit sig an detta som ett starkt hot och visar oss också vilken kraftfull backup Özz nu har. Nu har alla underhuggarna fått en tydlig signal om mörkläggning.
Citera
2018-02-02, 15:54
  #1360
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Han stavar det Soran, pucko

Våldtäkzmannen Zoran Izmail från Kurdiztan är en zkitstövel med eller utan Z
Citera
2018-02-02, 15:59
  #1361
Medlem
Arbetarjuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hela den här historien är mycket intressant.

Jag föreslår att vi på Flashback bevakar Özz Nujens aktiviteter på Expressen. Nästa gång han skriver en krönika där, så tycker jag att så många Flashbackare som möjligt ska skriva till Expressen och fråga dem hur de ser på sin krönikör, med tanke på hans familjs ekonomiska transaktioner med den illegala invandraren och framtida terroristen Rakhmat Akilov.

Varför skriver inte alla redan nu? Både till Expressen, Aftonbladet och DN och ifrågasätter deras icke oberoende granskning?

Vi som enskilda kan inte göra så mycket men som kollektiv kan vi nog sätta viss press på de etablerade medierna. Gör mig faktiskt fly förbannad att de behandlar oss läsare som idioter. Både DN och Aftonbladet har skrivit lama artiklar där Özz Nujen får försvara sig och inget egentligen ifrågasättande av hans dubbbelmoral och skitsnacket att han inte visste och inte förstod. Ingenting fattade han visst. Ingenting alls. Jättetroligt. Det tycker iaf DN och Aftonbladet.

Var samma visa med t.ex. Virtanen. Media försökte till en början att tysta ned saken innan trycket från allmänheten (och Cicci Wallin) blev för stort. Vi har makt att påverka om vi förenar oss.
__________________
Senast redigerad av Arbetarjuristen 2018-02-02 kl. 16:01.
Citera
2018-02-02, 16:01
  #1362
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hela den här historien är mycket intressant.

Jag föreslår att vi på Flashback bevakar Özz Nujens aktiviteter på Expressen. Nästa gång han skriver en krönika där, så tycker jag att så många Flashbackare som möjligt ska skriva till Expressen och fråga dem hur de ser på sin krönikör, med tanke på hans familjs ekonomiska transaktioner med den illegala invandraren och framtida terroristen Rakhmat Akilov.
Expressen är inte direkt kända för att ge vika för högertroll som flaxar mot väderkvarnar.
Citera
2018-02-02, 16:03
  #1363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Men Özz är väl inte helt ren med HBQT? Han ska ha testat homosex.
Apropå ingenting så händer det att bossar håller sig med ganska primitiva och brutala typer som också är deras påsättare. Kan vara en vana som klanledare/bossar lägger sig till med i fängelset. Eller möjligen en kulturell yttring hos folk som hyllar den vaginala oskulden. Givetvis praktiskt att ha en våldsbenägen typ som kan göra det mesta åt sin herre, en allt i ett tjänare. Om den dessutom är illegal så blir det billigare.
Citera
2018-02-02, 16:04
  #1364
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Ska bli intressant att se om han får några jobb framöver.Hoppas verkligen att han är rökt.Kan inte fatta att folk kan tycka han är skoj.Nää han får nog börja om i hans hemland.Bye Bye....

Han är inte rolig, bara grov och cynisk, med det är ett måste för PK människor att skratta åt skiten. Kanske blir det svårare nu att inte komma att tänka på Akilov och morden på Drottninggatan när de sitter på krogen. Skrattet kanske fastnar i halsen på dom, oxfilén blir svårt att svälja och champagnen smakar blod.
Citera
2018-02-02, 16:04
  #1365
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarjuristen
Varför skriver inte alla redan nu? Både till Expressen, Aftonbladet och DN och ifrågasätter deras icke oberoende granskning?

Vi som enskilda kan inte göra så mycket men som kollektiv kan vi nog sätta viss press på de etablerade medierna. Gör mig faktiskt fly förbannad att de behandlar oss läsare som idioter. Både DN och Aftonbladet har skrivit lama artiklar där Özz Nujen får försvara sig och inget egentligen ifrågasättande av hans dubbbelmoral och skitsnacket att han inte visste och inte förstod. Ingenting fattade han visst. Ingenting alls. Jättetroligt. Det tycker iaf DN och Aftonbladet.

Var samma visa med t.ex. Virtanen. Media försökte till en början att tysta ned saken innan trycket från allmänheten (och Cicci Wallin) blev för stort. Vi har makt att påverka om vi förenar oss.

Aftonbladet kopierar DNs artikel, men skriver att man sökt Özz Nujen. Tydligen svarar inte kurden på alla samtal längre.
Citera
2018-02-02, 16:05
  #1366
Medlem
"– Det finns mängder av saker som kan hända under renoveringsarbeten, med personal till underfirmor, byggjobbare som kallas in när andra är sjuka och så vidare. Jag har absolut ingen aning vad som skett."

ÖN vet inget, säger han, men ändå så kan han leverera bortförklaringar, så han vet nog mer än han låter påskina.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-och-skar-logn
Citera
2018-02-02, 16:05
  #1367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
De har plockat ut en hel del grejer i "telefonanalysen". Allt jag läst är direkt kopplat till dådet på Drottninggatan. Är det inte troligt att det finns framtagna meddelanden även mellan Akilov och familjen Nujen, men som troligtvis är sekretessbelagda.

85000:- netto, svart. Det är ganska mycket pengar för en person som Akilov. Kan inte vara småjobb han utfört direkt. Säpo måste ju ha gottat sig, och grävt mer i detta?
Säpo verkar numera direkt under den socialdemokratiska regeringen, och Özz är som bekant Löfvens privata kelgris. Luktar det eller? Har säpo blivit åthutat av Löfven tro? Som hantlangare på ett bygge tjänar du inte 85 papp på sex veckor vitt ens.
Citera
2018-02-02, 16:05
  #1368
Medlem
MrMarios avatar
Kan det vara så att Özz beställde terroristdådet för dessa 85.000? Kan mycket väl vara så att Özz Nujen själv är en terrorist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback